Sub voor home cinema gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik zoek een subwoofer voor mijn budget home cinema. Ik heb op dit moment (of zeer binnenkort) een Marantz SR4300 versterker (6 * 80W) en 5 Pioneer boxen (80W).
Waar moet ik nu rekening mee houden als is een goedkope sub erbij wil gaan hangen? Hoeveel vermogen moet deze minimaal hebben? Ik wil 'm goed hard kunnen zetten (de boxen kunnen dat aan) maar het huis hoeft er niet van te gaan dreunen.

Het gaat me dus voornamelijk om de specs. Morgen ga ik kijken bij het "Helmonds Handelshuis", daar schijnen ze verschillende subs te hebben voor onder de 200,-. Maar waar moet ik nu precies op letten? Die 200,- is voor mij dus wel absoluut het max te besteden bedrag.

Groetjes, FaceDown.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Ik zou niks kopen, lukt niet voor dat bedrag. Zelfbouwen is een optie, alleen je zit toch altijd met die subamp, die zijn gewoon duur.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Jag schreef op 05 september 2003 @ 23:39:
Ik zou niks kopen, lukt niet voor dat bedrag. Zelfbouwen is een optie, alleen je zit toch altijd met die subamp, die zijn gewoon duur.
Dit zijn niet de antwoorden waar ik op zit te wachten dus. Ik zei dat ik een BUDGET subwoofer wilde en die zijn echtwel te krijgen voor onder de 200,-, zeker in zo'n "handelshuis" die dus alleen demomodellen en oudere modellen (restpartijen etc) hebben.

Maar laat dat zoeken maar aan mij over.. Over welke specs moet 't ding beschikken? Hoeveel vermogen moet ie hebben? 100W genoeg? Of misschien 200W? Ik heb echt geen idee..

Ik heb nu een passieve sub van 80W maar dat ding begint als een gek te "poppen" als 't geluid redelijk hard staat.

Groetjes, FaceDown.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Je moet letten of de sub goed past bij jouw setje..

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
ilovetechno schreef op 05 September 2003 @ 23:43:
Je moet letten of de sub goed past bij jouw setje..
Weet ik veel.. ik zoek gewoon een sub die goed is voor films. Muziek boeit me niet eens zoveel.

Groetjes, FaceDown.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

voor 200 € zal er niet veel worden gedreund denk ik :) Je kunt natuurlijk wel een héél budget home cinema systeempje uit de aldi/lidl/.. zoeken als daar een actieve sub aanhangt en die gebruiken... maar dat betwijfel ik ook ;)
Zelfbouw adhv passieve sub- externe versterker lijkt me de snelste/goedkoopste oplossing...

edit : of tweedehands hé : http://www.marktplaats.nl...actieve&av=&pv=&fo=&rv=15

edit2 : als je wilt dat ie "knalt" , kijk dan naar de Hz... onder de 30 hz is al fatsoenlijk geknal ;)

[ Voor 29% gewijzigd door TomSwinnen op 05-09-2003 23:49 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

FaceDown schreef op 05 september 2003 @ 23:42:
[...]

Dit zijn niet de antwoorden waar ik op zit te wachten dus. Ik zei dat ik een BUDGET subwoofer wilde en die zijn echtwel te krijgen voor onder de 200,-, zeker in zo'n "handelshuis" die dus alleen demomodellen en oudere modellen (restpartijen etc) hebben.

Maar laat dat zoeken maar aan mij over.. Over welke specs moet 't ding beschikken? Hoeveel vermogen moet ie hebben? 100W genoeg? Of misschien 200W? Ik heb echt geen idee..

Ik heb nu een passieve sub van 80W maar dat ding begint als een gek te "poppen" als 't geluid redelijk hard staat.
Dat hele denken in vermogens is zo onzinnig. Specs zijn heel interessant, maar dan moet het wel wat verder gaan dan alleen 80 Watt :P (bijvoorbeeld gedetaillerde response grafieken, max spl grafiek, dat soort dingen).

Je kan voor 200,- wel een mooie sub bouwen excl versterking. Dat zou je dan kunnen oplossen met een amp die je nog hebt staan of iemand anders. Electronisch filter is makkelijk en goedkoop zelf te maken.

Anders ben je idd aangewezen op de echte budget modellen. Misschien dat als je lang rondkijkt dat je idd geluk hebt en een demo model of wat dan ook vindt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op 05 September 2003 @ 23:39:
Jawel man, ik heb een Creative FPS 1500 en die is kei goed 8)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik ben geen audiofiel, dat moge duidelijk zijn en ik wil gewoon wat laag voor films etc.. Je kan me niet vertellen dat dat niet mogelijk is voor 200,-. Het 'Helmonds Handelshuis' heeft subs onder de 200,- van JBL, Pioneer etc.. zitten daar soms alleen tweeters in? Dacht 't nie..

Goed die bas zal voor jullie vast afschuwelijk klinken, maar leef je es in in de wereld van de niet-audiofiel en kijk eens of zoiets voor hem wellicht WEL geschikt zou zijn. Ik vraag immers om jullie expertise mbt mijn vraagstuk en niet wat jullie ZELF zouden doen.

Groetjes, FaceDown.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Jongens , die gast hoeft geen super audiofiel subje, met zoveel liter inhoud, grafieken erbij.
Hij wil gewoon mooie knallen in een film, die dingen zijn er echtwel voor 200 eurie.

/Face down was me voor/

[ Voor 12% gewijzigd door caspergt op 06-09-2003 00:00 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Maar nou weet ik dus nog niet aan welke eisen een sub moet voldoen zonder overstuurd te worden als een gek.. ? Caspergt begrijpt me. :)

[ Voor 11% gewijzigd door FaceDown op 06-09-2003 00:02 ]

Groetjes, FaceDown.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

FaceDown schreef op 06 September 2003 @ 00:02:
Maar nou weet ik dus nog niet aan welke eisen een sub moet voldoen zonder overstuurd te worden als een gek.. ? Caspergt begrijpt me. :)
Ik zeg het , kijk naar de Hz'en , voor de rest zal dat wel allemaal gaan als je niet zo veeleisend bent :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
TomSwinnen schreef op 06 September 2003 @ 00:07:
[...]

Ik zeg het , kijk naar de Hz'en , voor de rest zal dat wel allemaal gaan als je niet zo veeleisend bent :)
Owkee zal ik op letten. Vermogen maakt dus weinig uit? Dus een sub van bijv 70W is ook geen probleem?

Groetjes, FaceDown.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit loopt op niets uit. Ga eens luisteren in een winkel. Kijk niet naar Hz'n kijk niet naar watt's dat zijn specificaties waarbij ze alles kunnen neerzetten als ze willen (bijna).

Loop eens een winkel in en bekijk maar de modellen die aangeboden worden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.