shit, harde schijf kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er was een een hardeschijf van 5,1 gb (en hopelijk leeft ie nog lang en gelukkig :) ). Deze doet het al meer dan 2 jaar goed, tot nu. Ik krijg nu bij het error-scannen de foutmelding dat er verschillende fat32 indelingen zijn.
Op zich niet boeiend, alleen wordt alles wat je erop zet kapot gemaakt. Als je bijv. een zip filetjes van 2 mb erop zet, verdwijnt er een gedeelte (of wordt gesloopt), waardoor je een zip file van bijv. 1 mb overhoud en geen goede zip file meer is.
Ik heb de boel geformateerd (in dos en windows), hielp niet, partities weggesloopt, hielp niet. Misschien de fat32 indeling weghalen, maarja, hoe doe je dat in windows Me?? Of zou er misschien een andere oplossing zijn...
Alvast bedankt

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Fdisk /mbr?

Meh ...

• dr snuggles
  • Niet online
wat doet fdisk/mrb?? Ik heb nl. nog een grote hardeschijf en ik heb liever niet dat daar ook alle partities worden weggegooid...als /mrb dat doet.

Verwijderd

lowlevel format wil wel is helpen.....

• dr snuggles
  • Niet online
En hoe formatteer ik op low level?

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Doe dat maar niet >:) Weet je bijna zeker dat ie naar de ....... gaat

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Je zou ook in dos even scandisk kunnen draaien voor een oppervlaktecontrole en dan alle slechte sectoren laten merken daarna fdisk,formatteren en os opnieuw erop

:)

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
fdisk /mbr repareerd je Master Boot Record.
Fixed je boot record en directory structuur.

(Verlies je in principe geen data mee!)

Ik zou zeggen probeer het...

Verwijderd

Low level is de laatste optie, maar ik hoor dat je daarmee hd,s mee verneukt, maar ik heb dat al bij zoveel verschillende schijfjes gedaan zonder problemen. Ik gebruik de low level van maxtor. Je mag low level wel niet stoppen als die bezig is, dat is namelijk best wel dodelijk voor je schijfje. Maar als het kreng het nog steeds niet doet, low level hem maar, dan worden de traks opnieuw geschreven, toch?? En dan zal die wel weer goed werken.

mzzl

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 13:48

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Iedereen is nogal huiverig voor low level formateren... En ik heb zelf ook wel eens een disk zo om zeep geholpen, maar dat was lang geleden. Niewere disks kun je gewoon low level formateren, als je er tenminste de geschikte utilities voor hebt. Als je op de website van de fabrikant zoiets kan vinden, kun je er van uit gaan dat het redelijk veilig is.
Als je partitietabellen telkens gewijzigd zijn denk ik het eerst aan virussen. Als je met een scanner niets vindt, dan denk ik dat er bad sectors aan het begin van je schijf staan, daar waar je eerste partitietabel staat. In dat geval zou ik hem inderdaad low level formateren; anders is 'ie toch onbruikbaar.
Sowieso begint het dan tijd te worden voor een nieuw diskje...

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:46
Met een low-level format heb ik al twee disks van het graf geholpen. Waren twee bigfoots. De ene doet het perfect, de andere is nog steeds niet helemaal goed. Van de tweede kunnen de sectoren na een of twee rereads nog wel gelezen worden, waardoor de BIOS em niet afmarkeert als slecht. Wordt ie zeer traag van :(
Heb em gewoon als volt gepartitioneerd: 4,3GB schijfje, met Partition magic gewoon een partitie van alles op 300MB na op het einde gemaakt, nergens meer last van (eerste 300MB is zeer sloom op dat ding)

• dr snuggles
  • Niet online
Met een virusscanner valt idd niks te vinden op mijn hd. Dus misschien toch virusje aan het begin van hd. Low-format bewaar ik als laatste optie voor dat ik dat geval uit het raam gooi ;). 'K weet ook niet hoe low-format afloopt op zo'n oud quantum fireball schijfje.
Ik probeer eerst fdisk/mbr.... Zo, hij deed er wel 3 sec over, is dat gezond, of moet ik eerst restarten in dos?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zlef heb een Quantum 6,4Gb, ging raar doen net na de garantie was verlopen. maar goed ik hoefde uiteindelijk nix te betalen. kreeg hem trug(ze hebben volgens mij nix gedaan) en jahoor nu nadat ik via ghost de laatste paar files heb kunnen reden wabt in win kreeg ik een blauw scherm elke keer. dus ik format die hap en dan ff met fdisk maar weer opnieuw1 partitie maken. en jahoor dat wou ie niet doen:(:(:(:(:(:(.
gvdgvdvd
en nu wilt hij die hd niet eens meer pakken
gvdgvdgvgdvdgvd
dus nu zit ik met een kaduke 6,4Gb hd. :(:(

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Probeer eens Ontrack Data Advistor dit is een testprogramma voor HDD's en werkt erg goed en kost bovendien niets :
http://www.ontrack.com/freesoftware/adv410.exe
:)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
het is jammer dat Win-me geen dos modules heeft daardoor moet je elke keer met je win98 bootdiskje in dos booten en dan fdisk opstarten

ik heb altijd ruzie gehad met Partition magic maar nu heb ik de nieuwste versie ( hij zit bij een computerblad als je abo wordt) En die laatste versie doet het gewoon goed.

ff de hele hap eraf gooien en opnieuw partitioneren. Maar 5 gig is dat niet errug weinig? kun je niet even gauw een andere erbij zetten dan alles op die andere zetten en vanaf die 2de schijf draaien en her partitioneren?

• dr snuggles
  • Niet online
Bedankt allemaal, ik ben dat Ontrack Data Advistor aan het downloaden. Nadat ik drie toetsen uit mijn toetsenbord hard geslagen 8-) ben ik er nu een beetje uit. Format d:/c wilde gelukkig wel helpen, (tot nu toe nog geen problemen). Toch raar dat het uitvoerig scannen in windows en norton weer voor geen reet helpt en een simpel dos progje wel.
Enne Hennie-m, ik heb gelukkig nog harddiskje van 13,5 gb (ibm rules, quantum :r), dus daar staat nu backupje op.
Aah, Ontrack Data Advistor is klaar met downe, gaat nu testen. Maarreh, probleem verholpen en ReseTTim, je kan dat ding altijd nog uit het raam gooien :).
Pagina: 1