philips pcdvd/rw 3200 series

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 20:07

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb dus genoemde combi, dvd - rom en cd writer in een. Nu kan ik geen fatsoendelijke dvd kijken, terwijl ik zowel de gehele pc up to date heb. Ik gebruik windvd platinum, altijd goed gegaan, maar met deze dvd combi drive wil het niet lukken. Geluid en beeld hapert als de PEEEEP om de paar seconde. De cd drive leest ook zijn eigen bijgeleverde cd niet meer. Kan dit een hardware defect zijn? of is er iets anders aan de hand? iemand?

specs :
ATAPI E-IDE Ultra DMA Interface
40x leessnelheid
12x DVD-Rom
32x schrijven
10x herschrijven
Seamless Link
Thermo Balanced Writing (TBW)
40x audio extraction
2 MB gegevens Buffer
Toegangstijd: <125msec

Verwijderd

Okee, eens kijken......

1) zorg dat ie als standalone slave aan de secondary UDMA/IDE hangt
2) dat in het apparaatbeheer DMA aan staat onder de sec. IDE
3) dat je de laatste firmware hebt geinstaleerd
4) gebruik eens een andere flatcable
5) gebruik de laatste ASPI drivers of installeer ze opnieuw

.....zo iets ?

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
1 staat nu op master, ga ik op slave zetten
2 is gedaan
3 is gedaan
4 is gedaan
5 wat is aspi, zo bekend ben k niet met die termen :D

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Al getest of je een cd volledig en goed kan lezen? http://www.cdspeed2000.com/ (extra > scandisk in progje) Pak wel een cd waarvan je zeker weet dat ie geheel goed te lezen is (een nieuw schijfje uit de winkel b.v.).

Al een ander DVD prog geprobeerd :?

Wat is je cpu-load tijdens die schokken? Lijkt de drive zelf ook te "haperen"?

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 06-09-2003 01:18 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb de drive nu op slave gezet en dat gaat al stukken beter, bijna geen hapering gehad, super vloeiend beeld en geluid. Alleen aan het einde vd film wat haperingen maar ik zag in me processebeheer dat schost toen weer druk bezig was. :S Ik gebruik windvd platinum die altijd perfect werkte, en nu ook weer goed werkt. Cpu load is rond de 13 15 % geloof ik. De drive hapert niet meer. Ben benieuwd, morgen even wat verder testen.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Nu is het zo dat ik soms 5 of 6 x de bay open en dicht moet doen voor de cd of dvd gaat spinnen en lezen. Soms leest ie gewoon niks. Ook hapert de film na 1.26 weer en valt het ac3 signaal steeds weg. Kan het aan de drive zelf liggen?

CPU is tijdens de schokken 0 % viel me op.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

phemelrijk schreef op 06 september 2003 @ 13:37:
Nu is het zo dat ik soms 5 of 6 x de bay open en dicht moet doen voor de cd of dvd gaat spinnen en lezen. Soms leest ie gewoon niks. Ook hapert de film na 1.26 weer en valt het ac3 signaal steeds weg. Kan het aan de drive zelf liggen?

CPU is tijdens de schokken 0 % viel me op.
W3ird_N3rd schreef op 06 September 2003 @ 01:17:
Al getest of je een cd volledig en goed kan lezen? http://www.cdspeed2000.com/ (extra > scandisk in progje) Pak wel een cd waarvan je zeker weet dat ie geheel goed te lezen is (een nieuw schijfje uit de winkel b.v.).

Al een ander DVD prog geprobeerd :?

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ja, heb ik getest. Maar kan dus alleen testen als de cd gezien wordt en kan draaien. Net had ik het weer, dan kan ik elke cd of dvd erin leggen. DE lade sluit, maar er gebeurd niks. Naar een herstart van de pc lukt het dan wel weer. Dit is toch niet goed lijkt me. De testen laten niet al te hoge uitslagen zien.

gem cd speed is 30x (ap. is 40x)
gem dvd speed is 4x (ap is 12x)

[ Voor 11% gewijzigd door phemelrijk op 06-09-2003 18:18 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

phemelrijk schreef op 06 September 2003 @ 17:44:
Ja, heb ik getest. Maar kan dus alleen testen als de cd gezien wordt en kan draaien. Net had ik het weer, dan kan ik elke cd of dvd erin leggen. DE lade sluit, maar er gebeurd niks. Naar een herstart van de pc lukt het dan wel weer. Dit is toch niet goed lijkt me. De testen laten niet al te hoge uitslagen zien.

gem cd speed is 30x (ap. is 40x)
gem dvd speed is 4x (ap is 12x)
Klinkt idd niet goed :P

Daar zit 'm het probleem dan zo te zien. Paar dingetjes testen/checken dan :

*Heb je een extreem zwakke/oververhitte voeding? (is de lucht die uit de voeding geblazen word erg warm?)
*Hang je HD waarvan je normaal boot (als dat een IDE disk is) aan je primaire IDE channel en de DVD drive als _master_ aan de secundaire IDE.
*Hang je HD waarvan je normaal boot (als dat een IDE disk is) aan je secundaire IDE channel en de DVD drive als _master_ aan de primaire IDE.

Doen die laaste 2 niks en is de eerste niet van toepassing, en worden goede cd's nog steeds vaak gewoon niet gezien wanneer je die in de drive doet? Dan zou ik m'n garantiepapiertjes van die DVD drive maar 'ns op gaan zoeken :P

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
warmte is niet extreem, gebruik een thermaltake XaserII kast, cpu is 52 gr. mb 27, en warmte uit voeding voelt normaal aan. Tis een 350 w voeding, geen problemen mee. Heb de dvd al als master gehad op me sec. channel, toen ging de dvd erg haperen. Nu die op slave staat, wil een dvdtje wel soepel draaien >>als ie draait eenmaal :P

Ik denk dat ik mijn papiertjes dan maar eens ga opzoeken, want als een cd niet eens gelezen wordt, ligt het probleem aan de speler lijkt me. Heel raar dat ie het soms wel en soms niet doet.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:39
av > om

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
dat laatste zegt met niets. Maar heb contact gehad met philips die aangeeft dat het apparaat gewoon niet goed is. Krijg per direct een nieuwe, kan hem omwisselen in de winkel.
Pagina: 1