PC Specificaties:
Fujitsu Siemens Expert PIII 866MHz
Windows 2000 Pro SP4
Sinds een tijdje verschijnen er rare events in het logboek en wordt de pc ook heel snel erg traag of loopt zelfs helemaal vast.
De event die in het logboek verschijnt is de volgende:
In de search vond ik ook niet echt directe topics die hier een oplossing voor boden.
Nou heb ik in de KB gezocht en daar vond ik 2 artikelen maar die zijn niet van toepassing op mijn OS:
Q150124 Windows NT 3.51
Q259237 Windows 2000 Server en NT 4.0 Server
In 1 van die 2 artikelen op KB staat wel iets over het updaten van de firmware van de cd spelers.
Van de schrijver kan ik het merk (IDE-CD R/RW 8x4x32) niet achterhalen
en op de site van Siemens kom ik er ook niet achter, heb ook de diagnostic tool gebruikt maar die geeft geen informatie van de cd-rom spelers weer.
Ik vermoed dat het probleem bij de schrijver zit want iedere keer wordt geprobeerd om de schrijver te benaderen (active lampje gaat aan).
Ik heb de cd-rom spelers uitgeschakeld want anders loopt de computer na een tijdje vast.
misschien hoort dit topic thuis in OM, dat wist ik niet zeker
Fujitsu Siemens Expert PIII 866MHz
Windows 2000 Pro SP4
Sinds een tijdje verschijnen er rare events in het logboek en wordt de pc ook heel snel erg traag of loopt zelfs helemaal vast.
De event die in het logboek verschijnt is de volgende:
code:
1
2
3
| Event-ID: 15 Source: Atapi Details: Kan apparaat \Device\Ide\IdePort1 niet benaderen. |
In de search vond ik ook niet echt directe topics die hier een oplossing voor boden.
Nou heb ik in de KB gezocht en daar vond ik 2 artikelen maar die zijn niet van toepassing op mijn OS:
Q150124 Windows NT 3.51
Q259237 Windows 2000 Server en NT 4.0 Server
In 1 van die 2 artikelen op KB staat wel iets over het updaten van de firmware van de cd spelers.
Van de schrijver kan ik het merk (IDE-CD R/RW 8x4x32) niet achterhalen
Ik vermoed dat het probleem bij de schrijver zit want iedere keer wordt geprobeerd om de schrijver te benaderen (active lampje gaat aan).
Ik heb de cd-rom spelers uitgeschakeld want anders loopt de computer na een tijdje vast.
misschien hoort dit topic thuis in OM, dat wist ik niet zeker