Toon posts:

system32\config\system corrupt noodhersteldiskette nodig..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren (8> , DPC's!!! }:O _/-\o_ :Y) Dames :9~ , Tweakers B)

Ik ziet hier een beetje mijn avond te vullen aan de helpdesk...jeej... :O
met een laptop die een probleempje heeft, volgens mij heeft de lul die um gebruikt gewoon te vaak de laptop uit de docking getrokken terwijl hij nog draaide..maar goed

het probleem is dus dit:
bij het opstarten Win2000 komt ie het scherm starting windows: zwart scherm witte balk.
over die witte balk loopt ie ongeveer 2 cm dan stopt ie met de melding
W2k could not start because the following file is missing or corrupt
\WINNT|SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
joepie................
You can attempt to repair this file by starting w2k setup en dan repairen

nou die optie vliegt al guaw weg want je hebt een Noodhersteldiskette nodig..die heb ik dus niet
een andere mogelijkheid is dit
maar microsoft kennende werkt heeft dit dus ook geen effect..

Save mode werkt ook niet BTW

Heeft iemand een idee wat dit is en hoe ik deze fout weg kan werken???????
dat zou ik zeer jolijt vinden en kan ik weer verder olijke popjes spotten :Z

[ Voor 1% gewijzigd door Rafe op 06-09-2003 02:26 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
start de Win2k herstelconsole (dat is ook een optie, heb je geen flop voor nodig) en voer FIXBOOT uit :)

Verwijderd

Topicstarter
g33rt dat klinkt heerlijk simpel :) ik kom dus in die herstelconsole daar kies je welke je wilt herstellen

1 : c:\WINNT
daaronder staat druk enter om te annuleren, dus ik tik in 1 <enter>

nu sta ik in c:\WINNT
hier tik ik fixboot, het ziet er goed uit hij zegt dat ie hem herstelt, reboot, zelfde fout :(

• G33rt
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 21:50:
g33rt dat klinkt heerlijk simpel :)
dat is het in principe ook :)

maar probeer even wat parameters mee te geven, kijk eens bij fixboot /? (met / en een vraagteken dus ;))

anders kan je ook fixmbr nog gebruiken en DAARNA fixboot, ik ram altijd wat combo's van de 2 in en dan zie ik wel :+

[ Voor 18% gewijzigd door G33rt op 05-09-2003 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 05 September 2003 @ 21:53:
[...]

dat is het in principe ook :)

maar probeer even wat parameters mee te geven, kijk eens bij fixboot /? (met / en een vraagteken dus ;))

anders kan je ook fixmbr nog gebruiken en DAARNA fixboot, ik ram altijd wat combo's van de 2 in en dan zie ik wel :+
:) ik probeer even wat anders ik heb net dit stukje van microsoft gedaan:
Als u meer informatie wilt over de herstelconsole, klikt u op de volgende artikelnummers in de Microsoft Knowledge Base: Typ de volgende opdrachten bij de opdrachtprompt van de herstelconsole en druk na elke opdracht op ENTER:
cd system32\config
ren system system.old
ren system.alt systemalt.old

deze ren ik nu even omgekeerd....
en dan probeer ik je bootfix nog eens en dan ga ik ook rammen ;)

• G33rt
[google=W2k could not start because the following file is missing or corrupt
\WINNT|SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM]

volgens mij kun je daar aardig wat mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zal eens even mijn mouwen opstropen:) hier staat iid heel wat te proberen.. :)

ik ben met 5 minuten vrij dus dan moet ik helaas de laptop hier laten en kan ik er maandag weer mee verder:) THNX a bunch, als het niet lukt geef ik een gil

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fixboot / Fixmbr heeft niet zo heel veel zin, je system hive is stuk, deze staat gebackupped op een repair disk, maar aangezien je die niet hebt, kun je in de recovery console een "lege hive" kopieren. Ben je wel al je registerinstellingen wat betreft je systeem kwijt. Volgende keer dus regelmatig een repair disk maken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
g33rt,

Het werkt allemaal weer als een zonnetje, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, toen dit allemaal weer het probleem gaf heb ik nog maar eens gereboot zonder de CD erin,
toen ging hij wonder boven wonder ineens wel verder, dus wat het precies is geweest weet ik niet :) het zal de laatste poging wel geweest zijn:)
je bent de allergoejste _/-\o_
Pagina: 1