Toon posts:

raar Probleem met diskette station

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
raar Probleem met diskette station

Ik heb een systeem waar ik nooit problemen mee heb gehad tot gisteren. Want vanaf gisteren loopt de pc telkens als ik een diskette wil inlezen vast. Niet met een fatale uitzondering of andere errors maar gewoon met een totale crash. Alleen power eraf kan dan nog helpen. Ik heb gekeken of alles goed vast zit enzo maar kan niets vreemds vinden. Hebben jullie een idee???

Thanks!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Meer specs aub we willen meer van je systeem weten anders is het moeilijk een diagnose te stellen. Vb als je je systeem heb overgeclockt kan je floppycontroller er mee uitscheiden.

;)

Meh ...

Verwijderd

Zet delayed transaction (in het bios, bij chipset features) uit. Wil nog wel eens helpen bij floppy/printerpoort problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is een Pentium 200 Mmx. Ik weet helaas niet wat voor mobo 64MB interngeheugen. 32MB Diamond stealth PCI.

Verwijderd

Hm...ik heb een soortgelijk systeem met een soortgelijk probleem!

P233MMX, standaard (non o/c), 128 MB, OEM diskettedrive

Echter, bij mij kan Windows (95/98/98SE/ME, al deze versies hadden er last van) niet van het diskettestation lezen. Windows vraagt of ik maar eens even een diskette in de drive wil koppen (die er toch echt al in zit) :'(

Ligt niet aan de diskettes (ja, dat heb ik getest, ja!).

Om het nog gecompliceerder te maken: bootdisks lezen en maken (bij installeren van OS) doet die hufter wel :(

En DOS kan ook gewoon met die drive overweg (lezen/schrijven). Je zou zeggen dat dus niet aan de drive ligt maar aan het OS of instellingen van het OS :?

Gelukkig heb je diskettes niet zovaak nodig maar als iemand een idee heeft hoor ik het natuurlijk ook graag!

Verwijderd

Topicstarter
Jip wat jij zegt dat heb ik eerder ook al gehad, zelfs met cd-rom drives maar gelukkig heb ik 2 moderne pc's waar geen problemen mee zijn. Zoals deze waar ik nu mee post :)

Maar ja die andere pc wil ik gewoon ook goed aan de gang hebben zonder problemen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmm dus geen problemen met DOS.
Een bootfliop, maak je die onder DOS.
Lijkt mij een Windows Diskettestationcontroller probleem. (Yes, Diamon heeft er weer een Scrabbel woord bij :) ).

Verwijder onder Windows die controller maar eens, en reboot de PC.
Windows vindt dan de controller weer, en kijk dan of het probleem er nog steeds is.

/kromme zin/

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ik zal het eens gaan proberen. Ik hoop dat dat het probleem oplost.

Ik laat nog wel weten of het is gelukt.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas pindakaas. Nog steeds dezelfde problemen.
Pagina: 1