beetje moeilijk om met goeie keywords te omschrijven dus het lukte ook niet echt iets te vinden in de oude topics en het doorlezen van de netwerk faq leverde ook niks op, iig dit is mijn probleem:
Kheb een netwerk van 3 computers
2 keer windows 98se genaamt oldpc & newpc
en
1 keer windows XP genaamt joris
op oldpc kan ik de gesharede bestanden van beide andere computers zien.
op joris kan ik de gesharede bestanden alleen van oldpc zien en newpc op geen enkele manier
op newpc kan ik beide computers wel zien maar alleen door \\<naam> in te typen.
(daar staat niks bij volledig netwerk en staat er kan netwerk niet doorzoeken)
ik kan alle pcs pingen op ip (ping <ip>) vanaf alle andere pcs. pingen op host (ping <host>) lukt alleen niet vanaf de andere pcs als ik het bij newpc probeer.
net view werkt op oldpc en newpc op alle pcs maar vanaf joris alleen op oldpc
mijn gedeelde internet via de router werkt ook prima op alle pcs
wat is mijn probleem?
btw ik heb op de 98se pcs ipx/spx, tcp/ip en bestands en printerdeling voor MS netwerken igeinstalleert en op de XP pc ook en daar is nog een of andere pakketservice maar dat zal wel goed zijn aangeizen die standaart geinstalleert was
Kheb een netwerk van 3 computers
2 keer windows 98se genaamt oldpc & newpc
en
1 keer windows XP genaamt joris
op oldpc kan ik de gesharede bestanden van beide andere computers zien.
op joris kan ik de gesharede bestanden alleen van oldpc zien en newpc op geen enkele manier
op newpc kan ik beide computers wel zien maar alleen door \\<naam> in te typen.
(daar staat niks bij volledig netwerk en staat er kan netwerk niet doorzoeken)
ik kan alle pcs pingen op ip (ping <ip>) vanaf alle andere pcs. pingen op host (ping <host>) lukt alleen niet vanaf de andere pcs als ik het bij newpc probeer.
net view werkt op oldpc en newpc op alle pcs maar vanaf joris alleen op oldpc
mijn gedeelde internet via de router werkt ook prima op alle pcs
wat is mijn probleem?
btw ik heb op de 98se pcs ipx/spx, tcp/ip en bestands en printerdeling voor MS netwerken igeinstalleert en op de XP pc ook en daar is nog een of andere pakketservice maar dat zal wel goed zijn aangeizen die standaart geinstalleert was
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 20:54 ]