DVD's in webshop goedkoper dan bij leverancier.

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe kan dat nou?

neem nou nashua dvd+r in videobox.

goedkoopste in pricewatch: 1,92 euro exclusief b.t.w.
ecl: € 2,50 ex (!!)
bascomputers: € 2,20 ex

word ik nou gewoon getild door die leveranciers of wat? waar zit de kneep?

dit is trouwens niet het enige maar wel een mooi voorbeeld.
maxtor 80 gig in pricewatch: 66 euro ex.
ecl: 65 euro ex.

wel een heel miniem verschil. toch debiel?
mijn topic is dus gesloten omdat er waarschijnlijk niet begrepen werd wat ik duidelijk wilde maken.

mijn punt is: veel artikelen, met als grote voorbeeld DVD's, zijn bij webshops goedkoper dan bij groothandels. en ik vraag me af hoe dat kan. groothandels worden geacht goedkoper te zijn dan winkels voor consumenten toch?

Verwijderd

Ik ken het probleem ook. Een groothandel bij mij in de buurt waar ik wel eens wat koop biedt spullen aan voor ongeveer de (laagste) prijzen uit de pricewatch.
Ik bespaar de verzendkosten dus wel, maar toch..snappen doe ik het ook niet.

Verder vind ik het kopen bij de groothandel wel prettiger: er hebben veel minder mensen aan je spullen gezeten. Dus ook geen veel te nieuwsgierige verkopertjes die er maar al te graag met hun vingertjes aan zitten.....
En je hebt altijd het allernieuwste spul; nieuwste revisies ed.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

Tja de groothandel is alleen goedkoper als je maar veel afneemt
pas dan krijg je staffelkorting !!

Verwijderd

Waar ik bestel is die korting bij massa-inkoop echt niet 'dat grootte verschil' .... Het zit 'm echt ergens anders in..

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 15:14
De standaardkorting misschien niet, maar vaak worden er wel afspraken gemaakt tussen afnemer en groothandel bij grote afnames, en maakt het weldegelijk een groot (genoeg) verschil.

...

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
verschil zit hem denk ik in, dat de ene een nieuwe lading is en bij de andere nog uit voorraad van een paar maanden terug worden geleverd.....

ene betaald toeslag 50 euro cent op een +r(W) en 1 euro op -R(W)

alles wat voor de regeling werd ingevoerd.... is dus toeslag vrij

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

smvs: wil je voortaan wel mailen als je een nieuw topic uit een slot voortborduurt? ;)

edit:
reply op hieronder: ze waren compleet offtopic en onnodig

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 05-09-2003 22:45 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BalusC schreef op 05 September 2003 @ 20:46:
smvs: wil je voortaan wel mailen als je een nieuw topic uit een slot voortborduurt? ;)
ja en willen jullie niet meer zomaar ongevraagd posts uit een topic slopen? gebeurt wel vaker de laatse tijd en vind ik een beetje jammer.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:12
DVD verschil kan idd in de voorraden zitten mbt heffing.

Je ziet ook vaak import uit bv duitsland. Scheelt ook aardig in prijs: Sommige dingen zijn (bv) bij Astra of AVNet goedkoper dan bij ECL, omdat die een moederbedrijf in duitsland hebben, of veel daar vandaan halen.

Soms idd wel beroerd, klanten denken dat ze genaaid worden: "op internet kan ik het voor xxx krijgen". Snappen niet dat inet winkels enorm lage marges hanteren, en "minder-nauw" zijn met de officiele distributeurs, om zo toch concurrerend te kunnen zijn.

Daarnaast is staffelkorting ook wel iets, maar goed, da's niet zo'n groot bedrag.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Wat ik 'ns heb gelezen (pin me er dus niet op vast :+) is dat dit bij beginnende webwinkels nogal 'ns gebeurd. Ze starten op, en verkopen vanalles onder groothandelsprijs. Ze maken ook verlies. En ze hebben veel klanten, want ze zijn goedkoop!

En wanneer ze veel klanten hebben, die natuurlijk ook graag terugkomen (menselijke eigenschap)... Dan gaan de prijzen omhoog :+

Maar als dit is bij een webshop die behoorlijk bekend is en al een tijdje bestaat, dan snap ik er ook geen moer van. Maar als je het over pricewatchprijzen hebt dan wil er nogal eens zo'n beginnende webshop bovenaan staan.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1