[Asus WL-500g] Geen verbinding met router

Pagina: 1
Acties:

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Ok dan, vandaag router binnen gekregen, en ik zit met het volgende probleem.

Ik dacht in eerste instantie de router gewoon draadloos te configgen, dus ik stop kaartje in pc, installeer laatste drivers en software, denk dat is allemaal mooi zo.
Vervolgens zet ik de router in eerste instantie eens naast de pc om te kijken of het werkt enzo, je kent het, ik draai antenne erop, sluit stroom aan, vervolgens wacht ik tot beide lampjes constant branden.
Ik denk nu moet het kunnen, dus ik zoek naar beschikbare netwerken, default werd gevonden en ik connect.
Volgende stap probeerde ik verbinding met router te maken, dus open mijn IE en ga naar http://192.168.1.1. Ik krijg vervolgens een time-out dus kijk ff naar settings van kaartje en zie dat IP 0.0.0.0 is en de rest allemaal leeg is (dns, gateway, etc).
Dus, ik denk, dan maar even zelf instellen en ik stel 192.168.1.2, 255.255.255.0, 192.168.1.1,192.168.1.1 in als ip, subnet mask, gateway en dns.
Ik klik ok, wil naar router, nog steeds niks. Tevens merk ik nu dat de verbinding elke +/- 20 sec even helemaal weg is (Wireless Connection Unavaible).

Dus, ik denk, zal wel deze pc zijn, dat bekijk ik later weer, ik heb dit vervolgens nog op andere pc's, wederom draadloos geprobeerd, en uiteindelijk nog op 2 pc's via een gewone kabel (meerdere kabels geprobeerd om te zien of het aan kabel lag). Het probleem via de kabel is vrijwel hetzelfde, ik krijg ook geen ip toegewezen, ik krijg 169.***, dus dacht ook daar ff zelf in te stellen, maar nog steeds geen verbinding met router.

Ik heb meerdere malen geprobeerd de router te resetten, maar ik krijg niet de oplichtende lichtjes zoals in de handleiding staat maar een knipperende PWR (power) led, wat volgens de handleiding betekent dat er een mislukte firmware upgrade had plaatsgevonden. Vervolgens is de router niet meer te resetten maar als ik de stroom eruithaal en weer erinstop dan "doet" hij het weer, PWR en AIR branden dan constant.

Ik heb uiteindelijk besloten om de BIOS maar te flashen met de recovery tool terwijl het PWR ledje knipperde, dit is succesvol gedaan (volgens het programma) maar ik heb nog steeds dezelfde problemen.

Ik geloof dat ik zo alles heb neergezet, alle 3 de PC's hebben een Asus WL-100g netwerkkaart en draaien WinXP met laatste updates en drivers, de 2 netwerkkaartjes die voor de gewone verbinding zijn gebruikt waren Realteks (dunno model op moment, kan wel opzoeken mocht het nodig zijn).

Ik hoop dat iemand dit probleem kent en mij kan helpen dit probleem op te lossen,
bij voorbaat dank

Toevoeging, plaatje dat verbinding laat zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mickos/verbinding.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mickos op 05-09-2003 20:03 . Reden: plaatje ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Als je via de kabel connect zie je dan wel dat je een link hebt? ik kon geen manual vinden maar ik neem aan dat er wel een mooi ledje opzit voor de utp poortjes.

En ik neem aan dat het 192.168.1.1 adres het default adres is wat in de manual staat?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Mickos
Shuriken schreef op 05 September 2003 @ 23:36:
Als je via de kabel connect zie je dan wel dat je een link hebt? ik kon geen manual vinden maar ik neem aan dat er wel een mooi ledje opzit voor de utp poortjes.

En ik neem aan dat het 192.168.1.1 adres het default adres is wat in de manual staat?
Yep, wel een lichtje als ik via UTP ben aangesloten, maar geen ping als ik naar 192.168.1.1 ping.

• Mickos
*Deze even een schop*

• Mickos
Nog even om dit topic op te helderen, de router is teruggestuurd naar de winkel en daar defect bevonden, ik hoop de nieuwe deze week te ontvangen.

Topic kan nu gesloten worden, bedankt Shuriken voor de hulp :)