Toon posts:

Uit de categorie oude koeien: IDE of SCSI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik mij aan het orrienteren op een nieuwe brander. Ik weet dat SCSI op zich beter is. Maar beter is niet altijd wenselijk (afhankelijk van prijs-prestatie verhouding).

En dan nu de vraag:

Kun je met een (moderne)IDE brander zoals die snelle van Plextor rechtstreeks van een CD rom branden? Zo ja, gaat dit ook goed bij audio CD's? Als dit niet (of niet betrouwbaar) werkt is dit een reden om voor SCSI te gaan.

Verwijderd

Roc, ja het werkt. Als je genoeg MHzen en geheugen hebt gaat het wel, maar knudde. Zul je net zien dat je screensaver start terwijl je staat te branden, of dat je per ongeluk je browser of zoiets aanklikt. Als je dan met 4x of 8x staat te fikken met een IDE CDR heb je kans dat het mislukt. Met een SCSI setje kun je rustig wat browser vensters en andere proggies gebruiken zonder je zorgen te hoeven maken.

Ik heb bij Mycom n half jaar geleden een simpel setje gekocht (4x8x Compro) inclusief adaptec SCSI kaartje voor f600,- . Ik heb er nu zo'n 150 zonder problemen gebrand behalve 1. Per ongeluk Q3A gestart, dat trok ie net niet :'(