Toon posts:

Hogere temperaturen of stilte?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ga weer ff een topic openen met wat temperatuur geleuter :P

ik werd gek van het geluid dat m'n voeding maakte. Het ging om een Sweex 300 Watt. Nu heb ik een Q-tec 350 Watt Low Noise gehaald en deze is heerlijk stil (geluid is minder dan 27 db). Ik heb ook een Spire falconrock op de CPU zitten. Verder heb ik een casefan met LEDs in de zijkant van m'n Sweex Xenon XB zitten. Sluit ik deze casefan aan, dan heb ik uiteraard meer herrie maar de CPU komt niet boven de 43 graden uit en het mobo niet boven de 37 en de HD niet boven de 32. Nu heb ik die casefan afgesloten en m'n CPU word nu 55 graden, daar maak ik me geen zorgen over. het moederbord word echter 43 graden en de HV op z'n hoogst 42 graden. Zijn deze temps echt te hoog en is het beter om die casefan aan te sluiten of hoef ik me geen zorgen te maken. De temperaturen zijn uiteraard als ik aan het spelen ben (stressed dus).

Athlon 1667 MHz Tbred
Asrock K7VT2 KT266A
WDC600 nogiets 60 GB 7200 RPM

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

is die 55C stressed? want dan kan het goed.. als je dit al op idle haalt zou ik toch echt iets aan de koeling gaan doen...

laat die extra fans eens op 5 of 7V draaien.. scheelt ook in herrie

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:59

w0w

Neej je hoeft je geen zorgen te maken, en zoek voortaan eerst maximum temps van je HD en van je NB

Verwijderd

Topicstarter
Nee Nee, alle temps zijn stressed. Ik heb ook wat topics doorgenomen over fans op 5 of 7 volt laten lopen maar ik vraag me af of dit wel kan in verband met die LEDs die erin zitten.

Een andere nadelige bijwerking van het aansluiten van die casefan is dat er meer in die goedkope kast van mij gaat trillen (=geluid).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 18:55 ]

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toen ik overging op Zalman 400 Watt voeding en de 6000-AlCu - CPU-cooler, kwam ik tot de ontdekking dat de casefans (met die leuk ogende ledjes) eigenlijk een pokke-herrie produceerden. Na lang wachten heb ik nu 2 dagen een Papst (1500 tpm o.i.d.) in m'n kast hangen. Temps hangen idle rond de 40 graden. Stressed wil temp2 wel boven de 50 uitsteken, maar door m'n MSI-bordje ben ik er nog steeds niet achter wat temp 2 nu eigenlijk inhoudt.

Athlon XP 2400 @ 2000 Mhz
MSI K7N2G (Nforce2)
3 x Maxtor 40 gb Diamond 8

Par_Martinos wil steeds meer nog stiller

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Die temps zijn best in orde, daar hoef je je niet druk om te maken. Uiteindelijk is het je eigen beslissing of je meer herrie wil tegen iets lagere temps, of zoveel mogelijk stilte. Daar zijn gewoon geen tips voor te geven, dat is eigen keus. Voortaan zelf dus ff logisch nadenken en redeneren, dan is er ook geen topic nodig.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.