Het zit als volgt: hardware upgrade gedaan (Abit NF7-S v2.0, AthlonXP 2500+ Barton) en ECC2 erop (Jeff Gilchrist GUI v0.91, SWfreak client v1.1a). Nu viel mij plots op dat de GUI soms als CPU een Athlon en soms een AthlonXP weergeeft. Het aantal MHz is in beide gevallen correct. Het rare is nu dat als een Athlon gevonden wordt het aantal iterations per second hoger ligt dan als een AthlonXP gevonden wordt: +/- 1050k versus +/- 950k.
Vraag 1:
Vanwaar dit verschil? Wordt er intern een andere core gebruikt? Zoja, waarom want er is blijkbaar een betere performance als een 'verkeerde' core gebruikt wordt.
Vraag 2:
Hoe komt het dat de CPU soms verkeerd gedetecteerd wordt?
Momenteel heeft ie een AthlonXP gedetecteerd; volgende keer als ie fout zit, zal ik eens WCPUID draaien om te zien wat die zegt.
Vraag 1:
Vanwaar dit verschil? Wordt er intern een andere core gebruikt? Zoja, waarom want er is blijkbaar een betere performance als een 'verkeerde' core gebruikt wordt.
Vraag 2:
Hoe komt het dat de CPU soms verkeerd gedetecteerd wordt?
Momenteel heeft ie een AthlonXP gedetecteerd; volgende keer als ie fout zit, zal ik eens WCPUID draaien om te zien wat die zegt.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.