[Gaming+Design]Sky vs. de grotere merken [Laptop]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik al enige tijd op zoek ben naar de ideale laptop voor mij heb ik nu onderhand alle merken, in Nederland verkrijgbaar, vergeleken.

Eisen:
512 MB, Mobile Processor (ivm. accuduur), Ati of GeForce videokaart met min. 64MB, 40 GB Harde schijf.

Mijn zoektocht was geïndigd bij de Jewel Brilliant 2780 omdat deze voldeed aan mijn eisen en ik als eenvoudige student zijnde rond de €1200 wil uitgeven. De rest paste niet in mijn straatje aangezien of de videokaart brak was, de prijs te hoog etc..
Na informatie ingewonnen te hebben over de Jewel hoorde ik dat de processor niet meer verkrijgbaar was voor de versie die ik voor ogen had en dat dat nog wel enige tijd kon duren. Dus maar weer achter internet gaan om mijn zoektocht te vervolgen. Nu kwam ik uit bij Dixons.nl :+ En tot mijn verbazing was daar een Sky Laptop die ook aan mijn eisen voldeed.

Namelijk deze:
Sky PowerNote A3731 notebook € 1199 U krijgt 1199 Air Miles :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7040224F.gif

Specs:

AMD Mobile Athlon XP 2500+ processor
512Mb DDR geheugen
40Gb Ultra DMA harddisk
Combodrive DVD/CD-RW
Mobility Radeon 9000 64 Mb DDR VRAM + TV-out
Microsoft Windows XP Home Editie NL
15" TFT-scherm
10/100 Mbps Netwerkaansluiting
56k V92 Modem
IEEE 1394 Firewire
Infrarood
2x USB 2.0

Aangezien er weinig tot niets op Tweakers te vinden is over Sky (Laptops), misschien omdat het spul om te :'( is, wil ik bij deze toch een topic openen waar meer info te vinden is. Dus iedereen die een nuttige bijdrage kan leveren, graag!!

Website: http://www.sky.nl/
verkrijgbaar bij Dixons en ElectricCity 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sky wordt meestal als 'goed' getest, service is iets minder heb ik gehoord. Zelf (helaas) geen ervaring met het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Ik mag hem morgen ophalen... Dan zal ik wel ff een eerste impressie geven :) Maar over het algemeen zijn ze slecht te krijgen bij de dixonswinkels... dus kweet niet hoe lang je nog wilt wachten maar misschien moet je snel zijn :)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Goede ervaringen met sky, 2pc's hier thuis. Bij de eerste was een probleem --> kwamen langs.

Laptops van sky heb ik helaas geen ervaring mee.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar over het algemeen zijn ze slecht te krijgen bij de dixonswinkels...
Inderdaad, ik kreeg 6 keer "nee helaas deze Sky laptop is niet voorradig" te horen toen ik de Dixons winkels hier in de omgeving afbelde.

Ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik heb zelf een Sky 450 mhz :Y)
Die heb ik al zo'n 3,5 jaar, nooit problemen mee gehad! Doet het nog steeds. (Ben bezig nu zelf een vervanger te bouwen)

Das natuurlijk mooi om te horen, maar omdat er nooit een probleem mee was weet ik ook niet hoe de service verder was! :?

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zat de digitale folder op Dixons.nl even door te bladeren, neem aan dat dit een drukfout is...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thedjs/Untitled-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 19:39
Lol! per ongeluk 1tje ervoor :? Zou wel leuk zijn zoveel videogeheugen :7

[ Voor 45% gewijzigd door sMoKeFiSh op 05-09-2003 20:07 ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Ja is een fout, en als je op www.sky.nl kijkt zie je dat er geen pcmcia sleuven in zitten, maar dat is ook niet waar volgens de verkoper. Anders heeft ie een probleem en koop ik geen laptop bij hem :P

En bij de dixons in zwolle centrum was er een actie dat als je voor het eind van de week (morgen dus) een laptop kocht/bestelde je er een gratis tas bij kreeg. Dus ik ben voor een mooie rugtas gegaan :)

[ Voor 34% gewijzigd door Sjeik op 05-09-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das idd mooi meegenomen, maar ik heb hier al een coole "laptoptas" liggen van Atari :Y)

Nog iets de behuizing is precies dezelfde als die van de Jewel 2780 op het eerste gezicht, waar is dan dat voorste LCD-schermpje voor, betekent dit dat er op die Sky ook een "MP3speler" ingebouwd is. Zou wel geinig zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thedjs/Untitled-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 20:58:
Das idd mooi meegenomen, maar ik heb hier al een coole "laptoptas" liggen van Atari :Y)

Nog iets de behuizing is precies dezelfde als die van de Jewel 2780 op het eerste gezicht, waar is dan dat voorste LCD-schermpje voor, betekent dit dat er op die Sky ook een "MP3speler" ingebouwd is. Zou wel geinig zijn.

[afbeelding]
Denk eerder info over batterij enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Nee, dat is een een cd of mp3 speler.
Een klasgenoot heeft die laptop ook (de Jewel).
Dan kan je dus ook muziek luisteren als de klep dicht is.
Ik wact met smart op hoe goed de Sky laptop is, dan koop ik er ook een, want ik heb er eentje nodig voor school.

There could be only one, too bad it wasn't me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Mammoth schreef op 05 September 2003 @ 21:33:
Nee, dat is een een cd of mp3 speler.
Een klasgenoot heeft die laptop ook (de Jewel).
Dan kan je dus ook muziek luisteren als de klep dicht is.
Ik wact met smart op hoe goed de Sky laptop is, dan koop ik er ook een, want ik heb er eentje nodig voor school.
Das idd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
Ziet er naar uit als dezelfde laptop die nu bij de Computerland in de aanbieding is. Is het inderdaad dezelfde dan is hij gebasseerd op een Uniwill Barebone

http://www.uniwill.com/Product/N251C2/N251C2.htm

Ik ga voor die van Compuland -> 5400RPM HD, 64MB mem stick en 3 jaar garantie.. daar staat tegenover dat deze 100 Athlon XP ratingpoints hoger geclockt is (66 Mhz?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Ik heb hem nu dus. En ik vind hem echt superrelaxed :) Ik weet nog niet zo goed wat ik er allemaal over moet zeggen maar ik zal dan maar ff wat plaatjes posten :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/grotesk/laptop/laptop1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/grotesk/laptop/laptop2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/grotesk/laptop/laptop3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/grotesk/laptop/laptop4.jpg

Uhhh, tsja, wat valt er verder nog over te zeggen. Ze hebben er windows XP Home op gezet... Dan ga je dus als eerste formatteren ;) En dat touchpad zuigt ook kont dus koop je er nog ff een Logitech MX500 bij. Verder heb ik nog een wlan pcmcia kaartje erbij. Kan ik lekker draadloos internetten, thuis en op de kampus :)

Tsja, en verder moeten jullie maar met de vragen komen... Ik zal dit draadje af en toe blijven checken :D

* Sjeik is vet blij met zijn notebook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:11

Tom Yam

(>'.')>

http://www.dixons.nl/Stor...Notebooks&prid=0007040225

is dat niet een goede laptop? alleen ik weet niet wat ik van de videokaart moet verwachten... 8) dus wie heeft er wat info over de laptop Sky PowerNote i3742 notebook...

twijfel namelijk tussen Sky PowerNote i3742 en Sky PowerNote A3731 notebook

Prijs

Sky PowerNote i3742 notebook
Prijs: 1.299,00

Intel Pentium 4 2600 MHz
Cachegeheugen 512 Kb
Bustechnologie 400 MHz

Intern geheugen 512 Mb
type geheugen DDRAM
Formaat Harddisk 40 Gb
Snelheid Harddisk 4200 RPM
Grafische kaart Intergrated nVidia NV18M 128 Mb
4x USB 2.0

===================VERSUS=========================

Sky PowerNote A3731 notebook
prijs: 1.199,00

AMD Mobile Athlon XP1833 MHz
Cachegeheugen128 Kb
Bustechnologie 266

Intern geheugen 512 Mb
type geheugen DDRAM
Formaat Harddisk 40 Gb
Grafische kaart Mobility Radeon 9000 64 Mb
2x USB 2.0

Wat is de beste optie?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
da_prinz schreef op 06 September 2003 @ 22:23:
http://www.dixons.nl/Stor...Notebooks&prid=0007040225

is dat niet een goede laptop? alleen ik weet niet wat ik van de videokaart moet verwachten... 8) dus wie heeft er wat info over de laptop Sky PowerNote i3742 notebook...

twijfel namelijk tussen Sky PowerNote i3742 en Sky PowerNote A3731 notebook

Prijs

Sky PowerNote i3742 notebook
Prijs: 1.299,00

Intel Pentium 4 2600 MHz
Cachegeheugen 512 Kb
Bustechnologie 400 MHz

Intern geheugen 512 Mb
type geheugen DDRAM
Formaat Harddisk 40 Gb
Grafische kaart Intergrated nVidia NV18M 128 Mb
4x USB 2.0

===================VERSUS=========================

Sky PowerNote A3731 notebook
prijs: 1.199,00

AMD Mobile Athlon XP1833 MHz
Cachegeheugen128 Kb
Bustechnologie 266

Intern geheugen 512 Mb
type geheugen DDRAM
Formaat Harddisk 40 Gb
Grafische kaart Mobility Radeon 9000 64 Mb
2x USB 2.0

Wat is de beste optie?
tja de 2e is een regelrechte opal (jewel sky enz) cloon en die staan bekend datze prima werken

de 1e ken ik niet en lijkt me niet echt mobiel

kwa specs is de 1e veel beter maar specs zegt niets over de laptop zelf

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gefeliciteerd met je aankoop Sjeik! Ziet er inderdaad pico bello uit, bedankt voor de pics! Je brengt me nu weer erg aan het twijfelen aangezien ik weer teruggestapt was naar de Jewel omdat de Sky hier in de omgeving ook nergens te verkrijgen bleek. Hier een aantal vraagjes van mijn kant:

Waar is dat voorste LCD schermpje nu voor, is dat idd voor MP3/CD-Player lijkt me wel kijkend naar de knoppen die erlangs zitten :+

Hoe draaien je "nieuwere" games?

Wat zijn je ervaringen qua warmte, accuduur, geluid mocht je dat al getest hebben?

Hoeveel heb je neer moeten leggen voor dat PCMCIA kaartje?

Mocht je nog meer interessante nieuwtjes hebben, altijd welkom :Y)

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

PS: Wat is nu het grote verschil tussen de a3731 en de i3742? Is de videokaart zoveel keer beter en hoe zit het met de accuduur/warmte/lawaai nu er geen Mobile Processor inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

"hoe zit het met de accuduur/warmte/lawaai nu er geen Mobile Processor inzit?"

Ik zelf heb geen laptop..maar...een ding is zeker....een MOBILE processor schakelt zichzelf langzamer als hij niet gebruikt hoeft te worden DUS gebruikt behoorlijk wat minder energie DUS gaat de batterij langer me.

Een desktop processor in een laptop is.....wel snel...maar batterij duur wordt er minder dan.

Maar ja...test zelf uit hoe lang hij het uithoudt ( een mobile processor op distributed.net zou ook zuipen hoor )

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
Gefeliciteerd met je aankoop Sjeik! Ziet er inderdaad pico bello uit, bedankt voor de pics! Je brengt me nu weer erg aan het twijfelen aangezien ik weer teruggestapt was naar de Jewel omdat de Sky hier in de omgeving ook nergens te verkrijgen bleek. Hier een aantal vraagjes van mijn kant:
Je kan je laptop ook bij Sky bestellen. Dan duurt het misschien 2 weken, maar dan ligt ie wel voor jou klaar bij dixons/electrocity. Dus als je geen haast hebt zou je dat ff kunnen proberen. En zij kunnen je vast veel beter vertellen wat de levertijd is.
Waar is dat voorste LCD schermpje nu voor, is dat idd voor MP3/CD-Player lijkt me wel kijkend naar de knoppen die erlangs zitten :+
In het boekje staat dat dat het voor een MP3/CD-player zou moeten zijn. Maar dat heb ik nog allemaal niet getest. Of alvast, niet uitgebreid, want ik kreeg het niet snel genoeg aan de praat dus ben ik verder gegaan met andere dingen.
Hoe draaien je "nieuwere" games?
Nog niet getest, maar ga ik zo doen. Ben Warcraft 3 aan het installen en zal zo kijken hoe Frozen Throne het gaat doen. Ik hoop voor je dat dit nieuw genoeg is ;)

Warcraft 3 op alles vol werkt prima. Dus games draaien gewoon goed hier. :)
Wat zijn je ervaringen qua warmte, accuduur, geluid mocht je dat al getest hebben?
Warmte: het accudeel (denk ik) wordt wel warm, maar dat heb je altijd als je die krengen oplaadt. Dus bij me linkermuis (van me hand dus) is het lekker warm. Maar niet zo erg dat het mij stoort.
Accuduur: Nog niet echt een goed idee. Tijdsbesef is een beetje kwijt... Het was gisteravond ook zomaar 2 uur :P En heb een hele tijd zonder netspanning gedaan. Maar hoelang precies? Geen id. Langer dan een uur iig... maar denk korter dan 3 uur.
Geluid: Soms gaat de cooling van de processor lawaai maken. Maarja, dat ding moet ook zo af en toe gecooled worden. Verder maakt de combidrive best veel lawaai, maar das natuurlijk maar af en toe.
Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat er ergens iets piept als je niet scrollt met je muis :? Dus denk dat dat van de het tft-schermpje komt. Maar goed, daar heb ik ook niet echt last van, liefde maakt blind :>
Hoeveel heb je neer moeten leggen voor dat PCMCIA kaartje?
Bij de dixons waren ze erg gul met korting en gratis dingen weggeven. Ik heb 3 jaar fabrieksgarantie, een tas en dat 44mbits wlan kaartje voor 100 euro extra mee mogen nemen. De fabrieksgarantie was normaal 144 euro, het kaartje 55,99 ofzo en de tas ook rond de 50 euro. Denk niet dat je dit zo snel bij andere winkels zult hebben 8)7
Mocht je nog meer interessante nieuwtjes hebben, altijd welkom :Y)

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_
Verder kan ik zo niets verzinnen... En ur welcome :)
PS: Wat is nu het grote verschil tussen de a3731 en de i3742? Is de videokaart zoveel keer beter en hoe zit het met de accuduur/warmte/lawaai nu er geen Mobile Processor inzit?
In deze puter zitten een mobile proc en videokaart, dat weet ik zeker. Accuduur zou ipv 1 uur 2 tot 2,5 uur zijn volgens de verkoper. Warmte weet ik zo niet en lawaai: Ik denk dat bij een niet mobile proc de cooling heel de tijd draait en bij deze mobile alleen als ie te warm wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjeik op 07-09-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow das wel superrelaxed van Dixons, ga binnenkort even langs om te vragen of ze mij ook zo kunnen mazzelen! Super bedankt voor je info, ik weet voorlopig voldoende :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

ik denk dak ook voor die ga :), morgen ff bij de dixons langs om vraagjes te stellen of ze m nog hebben etc...

misschien meteen maar ff een goede tas kopen? en extra garantie :) lijkt me wel handig niet? wifi module kan later altijd nog

misschien kan ik nog wat handjeklap doen met de verkoper zodat ik ook een beetje mazzel qua prijs :P

[ Voor 97% gewijzigd door Tom Yam op 07-09-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:56
B1tchwax schreef op 05 September 2003 @ 22:18:
Ziet er naar uit als dezelfde laptop die nu bij de Computerland in de aanbieding is. Is het inderdaad dezelfde dan is hij gebasseerd op een Uniwill Barebone.
Het is inderdaad een ODM-model van Uniwill. Zij maken ook de Jewel en Targa notebooks (en vast nog veel meer merken).
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 00:45:
Is inderdaad voor de MP3/CD-speler. Alle MP3's die je in je c:\mp3 map zet (of op een CD-rom) kunnen dan afgespeeld worden terwijl je PC draait of in de zgn. independent mode (PC uit). Je hebt wel speciale drivers nodig.
Ik heb welliswaar een notebook van Targa maar aangezien deze bij dezelfde fabrikant vandaan komt en vrijwel de zelfde specs heeft denk ik dat ik deze wel kan beantwoorden.
Warmte valt heel erg mee, zeker als je het vergelijkt met mijn jaar oude Dell Inspiron. Accuduur ligt afhankelijk van de applicaties tussen de 2 en 3 uur. Geluid is prima te noemen, zodra de fan uit is (en dat is ie meestal) hoor je 'm vrijwel niet.
Sjeik schreef op 07 september 2003 @ 12:40:
Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat er ergens iets piept als je niet scrollt met je muis :? Dus denk dat dat van de het tft-schermpje komt.
Dat heb ik dus ook. Volgens mij heeft dat niet te maken met het scherm maar met de applicatie die je op dat moment draait. Ik hoor het bijvoorbeeld altijd als ik een website met Flash bekijk...

Mocht iemand trouwens opzoek zijn naar een soortgelijke notebook dan zou ik even wachten op een Lidl aanbieding. Waarschijnlijk komt deze weer over een kleine maand. De notebooks die bij Lidl verkocht worden zijn van het merk Targa en komen uit dezelfde fabriek (Uniwill) en hebben vaak de nieuwste componenten. De volgende Lidl actie zou een ATI Radeon 9800 M moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

:'( ik heb niet een maand... dan is meer dan de helft van mijn 1e project op school al om en mis ik een aantal punten :'( weet iemand misschien al wat meer van die lidl aanbieding en wanneer die precies in de winkels komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Meestal volgen de acties elkaar in een vast ritme op, eerst een desktop en snel daarna een notebook. Deze acties volgen meestal twee weken op de acties die in Duitsland lopen. Deze week loopt er bijvoorbeeld een desktop actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

:'( vanochtend de lidl gebeld... : nee sorry meneer maar bij de acties van de komende 2 weken staat ie er niet bij... en over de acties daarna heb ik geen info"

dixons langsgeweest en 2 andere filialen gebeld: "nee helaas hij is niet aanwezig... wel besteld maar niet duidelijkwanneer we ze binnen krijgen. u kunt morgen weer langs komen of even bellen..."

kutzooi dus maar ik blijf zoeken.

ff vraagje aan Sjeik: waar heb je m gekocht (welk dixons filiaal)--> me want ook beetje kado's, ben maar "arme" student... :P

EDIT: lama ik las net dat t in zwolle was :) :o

[ Voor 10% gewijzigd door Tom Yam op 08-09-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Op de website van Sky kan je 'm bestellen en laten afleveren bij een Dixons bij jou in de buurt. Wellicht het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

nee das lastig want ik heb dan geen zekerheid over de datum waarop ze binnenkomen. wanneer ik dan een andere interessante optie zie zit ik hieraan vast en das niet helemaal de bedoeling. dus ik blijf zoeken zoeken zoeken... omdat ik m eigenlijk deze week al wil/moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kben eigelijk ook wel geinterreseerd in deze laptop maar ik vraag me af of de kwliteit wel zo goed is, en dan bedoel ik het soort plastic en of het plastic gespoten is want dat lijkt me niks.

• Timmy
Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 23:56:
Kben eigelijk ook wel geinterreseerd in deze laptop maar ik vraag me af of de kwliteit wel zo goed is, en dan bedoel ik het soort plastic en of het plastic gespoten is want dat lijkt me niks.
De kwaliteit is minder dan een A-merk maar desondanks prima. Als ik de hardheid van het gebruikte plastic vergelijk met mijn jaar oude Dell dan is dat vergelijkbaar. De buitenste plastic rand is echter wel geverfd (bij mijn Targa Visionary XP10=Jewel 2780=Sky PowerNote A3731) en laat nu een klein beetje los. Een belletje naar Targa was voldoende om mijn notebook donderdag op te laten halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Timmy op 10-09-2003 08:48 ]

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

en wat gebeurd er dan wanneer ze m komen ophalen?

Dixons moet snel sky computers geleverd krijgen want ik MOET een notebook hebben... iig geval voor eind volgende week... anders ben ik b00s

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Mmm, ik heb een nog een nieuwe pc nodig (om te gamen), maar na uitrekenen van de prijs kwam ik op 1500 euro (dit is dus alles wat ik er zelf in wou hebben). Dat is ontnuchterend (of hoe spel je dat), dat kan ik je verzekeren. Nu zie ik deze en denk: ja, dat klinkt wel goed. Ik zie nog even hoe mijn budget verandert, en dan ga ik misschien ook voor de bijl. Bedankt voor het onder aandacht brengen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Timmy
da_prinz schreef op 10 september 2003 @ 13:59:
en wat gebeurd er dan wanneer ze m komen ophalen?
Euhm, wordt ie gerepareerd. Hoop ik :)

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Zijn er ook wat betere specs van het scherm? wat is de maximale resolutie?

Samen staan we sterk!

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

ik dacht 1024 x 786 ofzo?

Verwijderd

hier ( http://www.uniwill.com/Product/N251C2/N251C2.htm ) is te zien dat er ook een 1400*1050 versie is

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

ik doe een beroep op jullie hulpvaardigheid: zouden jullie voor mij willen kijken bij de dixons vestiging bij jullie in de burrt of de Sky PowerNote A3731 verkrijgbaar is!!! :)

ik zou u zeer erkentelijk zijn :)

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

KabalA!

[ No-Life ]

da_prinz schreef op 11 September 2003 @ 17:34:
ik doe een beroep op jullie hulpvaardigheid: zouden jullie voor mij willen kijken bij de dixons vestiging bij jullie in de burrt of de Sky PowerNote A3731 verkrijgbaar is!!! :)

ik zou u zeer erkentelijk zijn :)
Je kan hem ook gewoon bestellen op de site van sky en hem dan laten bezorgen bij de dixons bij jou in de buurt :). (Ik weet dit zeker, omdat ik vanmiddag zelf heb rond gebeld om deze laptop te bemachtigen :P en dit mij door een werknemer van dixons is verteld :Y) )

Als je snel bent, volgende week wordt er één geleverd bij de dixons in Schiedam in de passage, kan je hem appart laten leggen ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

eentje maar?! ik bestel wel via de sky site! :P maar zit ik er dan niet aan vast
? dat wanneer de dixons er zelf al hun eigen bestelling 3 dagen eerder krijgt dak die niet kan kopen omdat ik al eentje besteld had? want dat suxorz

Verwijderd

Hey mensen

ik mag voor mijn overige dagen een laptop uitzoeken, neem toch die vrije dagen niet op.

Nu leek me deze laptop wel wat. En is precies goed qua budget.

is deze laptop aan te raden?

De videokaart is een Ati Radeon, is dit wat voor games?

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze laptop...

Sky Powernote Centrino 1.4GHz i3743

Basis prijs: € 1,499.00

Operating System Microsoft® Windows® XP Home Editie NL Pre-installed + Restore functie
Processor Intel Pentium-M 1.4 GHz Centrino, 1MB Cache
Moederbord Intel 855GM, incl Wireless LAN
Geheugen 512MB SO-DIMM DDR
Harddisk 40GB Ultra DMA 66/100, 4200RPM
Monitor 15" TFT Scherm. Max Resolutie: 1024x768
Videokaart Intel Integrated Extreme Graphics DVM (MAX: 64MB)
Communicatie 56Kbps V92 modem, MiniPCI 802.11b wireless module met antenne
Geluidskaart Integrated AC97 audio. SoundBlaster pro compatible
Speakers ingebouwde stereo speakers
Toetsenbord Windows 9x + functietoetsen
Muis Glidepad 2-knops + scroll button
Behuizing Sky Mobile behuizing, 326x270x30mm, Gewicht: 2.68Kg
Garantie 1 jaar pick-up & return service + telefonische ondersteuning
CD-writer Combodrive: 8x DVD, 24x CD-R, 10x CD-RW, 24x CD-ROM
Add-on Multi Cardreader
Netwerkkaart 10/100Mbps UTP on-board

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Dit staat er:

All modes with resolutions up to 1600x1200, and color depths of 8, 16 and 32bbp are supported.

Dus hoe kom je aan 1400*1050?

Mooie labtop trouwes!!! _/-\o_

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, kijken of er nog iemand zal antwoorden na 2 weken niks :)

zeg het maar: Sky i3742 vs. Sony Vaio FR315M

I know, het prijsverschil is groot, maar de specs niet, dus wie zou voor wat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

W.Wezz schreef op 27 september 2003 @ 05:28:
[...]

Dit staat er:

All modes with resolutions up to 1600x1200, and color depths of 8, 16 and 32bbp are supported.

Dus hoe kom je aan 1400*1050?

Mooie labtop trouwes!!! _/-\o_
LCD AU/Samsung/Hannstar

Sanyo
SXGA+ LCD 1400x1050 pixel

XGA LCD 1024x768 pixel

Dat is dus wel rieleks :d Alleen is ie ook in Nederland verkrijgbaar met een 1400x1050 scherm?

[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-11-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

*Kick!

ben nog steeds heel benieuwd of dit apparaat in Nederland met een Sxga+ scherm te krijgen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop vandaag ontvangen (gekocht van een medetweaker die hem via zijn werk had gekocht). Er waren heel wat problemen met de levering (ze waren 3 weken te laat en de persoon van wie ik heb gekocht heb moest uiteindelijk naar Amsterdam rijden om hem op te halen, terwijl hij in de buurt van Breda woont en lokaal had gekocht).

Ik heb de XP2500+ variant en ik moet zeggen dat de eerste indruk heel positief is. Alles werkt perfect, hij loopt heel vlot, etc. Ik heb hem ook een hele tiljd aan laten staan (wel idle) en gelukkig wordt hij niet echt warm. Ik probeer nu even te uit te vogelen welk moederbord er inzit zodat ik MBM erop kan zetten om de temperaturen op te meten.

Kwalitatief ziet en voelt de laptop er goed uit. Het beeldscherm heeft een redelijk goede inkijkhoek (of hoe je het ook noemt). Persoonlijk zie ik het nut niet echt van resolution hoger dan 1024 x 768 op een 15 inch scherm, maar ieder zijn eigen smaak. Ik heb het een keer geprobeerd op mijn desktops en vond het er maar naar uitzien.

Twee kleine minpuntjes:

De ingebouwde speakers zijn niet echt super, maar dat valt te verwachten van een laptop. De speakers die in mijn oude Dell zitten zijn nog een heel stuk brakker.

Windows wordt wel voorgeinstalleerd, maar er wordt geen CD-rom bijgeleverd als je windows opnieuw wil installeren. Ik heb dit even nagevraagd bij de lokale Dixons en die schijnt een nieuwe hobby te zijn bij Microsoft. Zij verbieden nu alle hardware fabricanten CD-roms mee te leveren bij OEM Windows licenties. Dixons kon de CD ook niet naleveren, zelfs als ik er wat voor wou betalen.

De laptop heeft 1 PCI slot dat vrij is en 2 USB connecties. De ingebouwde MP3 speler is ook een leuk geintje. Je kan CD's spelen zonder de computer helemaal op te starten en als je hem aanzet terwijl de computer aanstaat, start hij automatisch een softwar MP3 speler op. Ik ga er nog mee spelen of het is in te stellen welke speler hij opstart. Hij start bij levering de voorgeinstalleerde van Gericom op.

De verpakking waarin de laptop wordt geleverd is overigens ook goed en er zitten een paar duidelijke instructieboeken bij. Veel extra's worden er niet meegeleverd. Er zat 1 kabel voor de normale modem bij (geen UTP kabel, wat ik persoonlijk handiger zou vinden dan die 56 K modem kabel) en 1 CD met wat software en alle nodige drivers. Ook meegeleverd was natuurlijk de adaptop (merk Liteon). De CD-drive die erin zit is van het merk QSI en de harde schijf is een Hitachi.

Van de 40 GIG schijf blijft na formateren nog 36 GIG over en windows + voorgeinsalleerde software neemt ergens tussen de 2 tot 3 GIG in beslag.

Nee, hij is hier in Dixons Middelburg niet meer op vooraad. Vorige week hadden ze er nog wel eentje, maar die is weg en het display model dat ze hadden ook, dus misschien dat ze van plan zijn deze uit het assortiment te halen, je weet maar nooit.

Als er nog vragen zijn, laat maar weten. Ik ben er in ieder geval blij mee.

P.S. Had niet gezien dat deze thread ondertussen al een paar veel maanden oud is :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topic is inderdaad al een tijd open.

Ik heb ook wat vraagjes over die piepjes die iemand scheen te horen. Ik hoor het wel eens bij het minimaliseren van een window. Ook hoor ik soms een knisperend geluid bij de speaker die linksboven zit (volgens mij boven de processor), heeft iemand daar ook last van?

Ook heb ik het gevoel dat hij vrij lang over het opstarten doet (in ieder geval ratelt de harddisk lang door).

[ Voor 16% gewijzigd door StefSOFT op 22-01-2004 15:36 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van dat oem gebeuren klopt gedeeltelijk.
Op mijn IBM R40 stond namelijk de I386 en andere mappen van de Windows cd op de hardeschijf en daar heb ik dus zelf een mooie cd van gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 19:14:
Dat van dat oem gebeuren klopt gedeeltelijk.
Op mijn IBM R40 stond namelijk de I386 en andere mappen van de Windows cd op de hardeschijf en daar heb ik dus zelf een mooie cd van gebrand.
Alleen jammer dat Sky het op een verborgen partitie heeft gegooid. Ik heb een keer mijn schijf geformateerd en toen kon ik de f10 functie (start het recoveryprogramma op verborgen partitiie) niet meer bereiken. Toen heb ik via Sky weer een cd opgestuurd gekregen die bootable was en de f10 functie weer installeerde.
Echt een gigantisch gekloot geweest daarvoor, omdat ze via hun website alleen de mogelijkheid bieden om een progje te downen die een opstartdiskette maakt, maar de laptop bezit standaard helemaal geen floppy 8)7

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraGuy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb sinds begin Januari ook deze laptop, maar ik kan er niet echt achter komen welk merk moederboard erin zit (ivm MBM5)..
Zelfs een mail naar de support van Sky (standby service) levert mij niet echt waardevolle informatie op:
Geachte, Heer/Mevrouw
Naar aanleiding van uw mail hier het volgende:

U heeft het type N-251C1 moederbord is van uniwell.
Even er van uitgaand dat hij uniwill bedoeld..
Voor zover ik het kon vinden heeft hij het hier gewoon over dat sky laptops van uniwill rebadged waarbij deze sky overeenkomt met het type n251c1 van uniwill. Op hun site staat ook niets over welk moederboard in deze laptop zit.
Dus is er al iemand achter wel moederboard in deze laptop zit?

Verder ben ik zéér content met deze laptop, is zeker een goede aankoop geweest

[ Voor 6% gewijzigd door CobraGuy op 25-01-2004 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees al van enkele mensen dat ze problemen hebben met een piep geluid, maar ik heb hier nog helemaal niks van gemerkt. Misschien dat ik geluk heb of het mij gewoon helemaal niet opvalt.

Qua verdere geluidsproductie, ik heb er momenteel een externe USB harde schijf bijstaan die een 80 mm fan in de behuizing heeft, en die produceert meer geluid dan de laptop. Zolang de CPU koeling niet draait (en dat doe hij bitter weinig bij gewoon gebruik, ik heb nog niet zitten gamen) is de laptop fluisterstil.

Hij boot ongeveer even snel op als mijn XP2600+ desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop ook, bij Dixons gekocht eind oktober. Bevalt érg goed! Heb sinds afgelopen weekend alleen een probleem met de accu:

Laptop werkt prima als alleen de accu erin zit; als zowel accu als adaptor drin zitten; als alleen de adaptor is aangesloten. Maar de accu wordt niet meer opgeladen! Energiebeheer geeft aan dat de accu wordt opgeladen; het oplaadledje aan de voorkant van m'n laptop geeft dat ook aan, maar er gebeurt gewoon niks! Het accuniveau is sinds maandag alleen nog maar gedaald (tijdens het "opladen"!) van 20% naar 17% .. dus ik heb de accu er maar afgehaald. Ook contact opgenomen met technische ondersteuning, per email en daar nog geen reactie op gehad. Ik zal ze nog bellen, maar ben erg benieuwd of anderen ook zoiets gehad hebben en zo ja: wat eraan te doen is.

PS: Over het "piepje" wat af en toe al ter sprake gekomen is: dit heeft te maken met het niet ge-aard zijn van de laptop (er gaat een DC stroom in/uit van de adaptor en nergens is een connectie met de aarde). Wanneer deze laptop enkel op z'n accu werkt is het geluid perféct. (je hoort het piepje trouwens pas goed als je er een versterker aan hangt. De ene versterker lijkt het "piepje" (het is gewoon ruis op in vrij hoog frequentiegebied, dat lijkt samen te gaan met het actief zijn van de harde schijf) veel erger te versterken dan de andere (terwijl ze "even hard" staan).

Zelf heb ik nog niet een oplossing gevonden hiervoor.. Wel kun je alle audiobronnen (bij volumeregeling van windows) uitzetten die niet nodig zijn; helpt een hoop, maar het gaat niet weg.

Er zijn overigens wel meer laptops met dit fenomeen... Huisgenoot van me heeft het ook met een totáál andere (oude) laptop.

Met vriendelijke greetz,

J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 11:40:

PS: Over het "piepje" wat af en toe al ter sprake gekomen is: dit heeft te maken met het niet ge-aard zijn van de laptop (er gaat een DC stroom in/uit van de adaptor en nergens is een connectie met de aarde). Wanneer deze laptop enkel op z'n accu werkt is het geluid perféct. (je hoort het piepje trouwens pas goed als je er een versterker aan hangt. De ene versterker lijkt het "piepje" (het is gewoon ruis op in vrij hoog frequentiegebied, dat lijkt samen te gaan met het actief zijn van de harde schijf) veel erger te versterken dan de andere (terwijl ze "even hard" staan).

Zelf heb ik nog niet een oplossing gevonden hiervoor.. Wel kun je alle audiobronnen (bij volumeregeling van windows) uitzetten die niet nodig zijn; helpt een hoop, maar het gaat niet weg.

Er zijn overigens wel meer laptops met dit fenomeen... Huisgenoot van me heeft het ook met een totáál andere (oude) laptop.

Met vriendelijke greetz,

J.
Ik heb dezelfde laptop. Het piepje heeft niets met de accu of met de harde schijf te maken. Het piepje komt namelijk gewoon van de infrarood sensor.

Dit komt wel eens vaker voor bij laptops (zie ook zoekresultaten hier op dit forum, zoals Laptop geeft een vreemde piep) en het is een keer eerder voor deze Sky laptop besproken in dit "Review van Laptop Sky A3731" topic.

Schakel dus gewoon je infrarood uit als je het piepje niet wilt horen. Schakel je infrarood weer in als je gebruik wilt maken van je infrarood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je oude }:O gaat schoppen, doe dat dan wel in het juiste subforum ;)

Move OH - CSL

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:08
Ow cool...Ik ga zodra ik thuis ben gelijk ff proberen de infrarood uit te schakelen op me Targa Visionary XP2200! Ik heb idd last van dat piepje op de geluidsuitgang...is heel irritant tijdens stille stukken in films bijvoorbeeld.

Verder heb ik nog een uitermate irritante piep die onder mijn toetsenbord vandaan komt. Het is meer een soort gezoem eigenlijk. Als ie op de accu loopt is t erger dan aan t stopcontact. Het is zo erg dat ik gewoon kan horen wat er gebeurt...ik kan horen als er van mij wordt geupload(hele hoge zoem) of als ik download etc.
Ik neem aan dat hier geen softwarematige oplossing voor is, maar dat het een hardwarematig probleem is.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 't best goed onderzocht en het is bij mij 100% sure alleen als de AC adapter is aangesloten; idem voor een huisgenoot met z'n stone-age laptop. En infrarood staat bij mij altijd aan, ook wanneer ik enkel met de accu werk, dus blijkbaar verschillende oorzaken voor verschillende piepjes?
Pagina: 1