Netwerk begaf het in een keer...

Pagina: 1
Acties:

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 07:55
Nou me netwerkt heeft altijd netjes gewerkt met XP. Tot met het warme weer. Op eens had ik boven geen netwerk meer en ik dacht dat de server weer is gecrashed was, maar dat was niet zo.

Als ik boven was dan zei windows XP gewoon netjes dat de kabel verbonden was, maar op de server ook XP stond dat de netwerkkabel niet verbondenw was. Dus ik dacht dat de netwerkkaart kaport was van de server. IK heb deze vervangen met een nieuwe realtek en nu laat ie wel zien dat er een netwerkkabel in zit als de client computer aan staat.

Maar het probleem is hoe ik ook alles instel of welke auto config ding ik ook draai in XP ik krijg de verbinding niet meer werkend. Ik kan de andere computer ook niet pingen of wat dan ook. Het enige waardoor ik denk dat he LAN nog werkt is omdat als ik de client computer aan zet ik op de server zie dat hij connected is.

Ik hoop dat iemand weet wat er kaport zou zijn aan hardware of wat ik software matig verkeerd heb ingesteld!

Specs Server:
--- Overview of System Information of Server: Operating System: Windows XP Professional (5.1 - 2600) ---
Processor: Intel Pentium III, 501MHz
Video Info: NVIDIA RIVA TNT2 @ 1024x768 32bit 75Hz.
Harddisk Free Space: 3.01G Harddisk Total Capacity: 12.09G Used: 9.09G (75.13%)
Ethernet Information: #1 (Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC #2 (10Mb/s) 0.00MB In, 0.00MB Out) #2(3Com EtherLink III ISAPNP Ethernet Adapter (Generic 3C509b) (10Mb/s) 89.28MB In, 163.74MB Out)

3com is chello en realtek is voor LAN
Client is AMD 1200 mhz met XP SP1 en ook een realtek kaartje

PSN: speedrazor3

Verwijderd

Al eens een andere kabel geprobeerd?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 18:20

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Toevallig een hub/switch ertussen die het begeven heeft? Heb je er een hub/switch utssen zitten of een crosscable?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Zo ik het lees heb je dus een server pc die het internet deelt met 2 netwerkkaarten. 1 naar je kabelmodem en 1 met een cross naar je werkstation pc.

Ik denk dat je een probleem hebt met de snelheidsdetectie. Je kunt dus even proberen deze handmatig in te stellen bij de eigenschappen van je netwerkkaart (lan verbindingen) deze moeten allebei hetzelfde zijn (client en server), want ik denk dat ze nu op automatisch staan, wat een probleem kan geven.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 18:55 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer de snelheid inderdaad even op 10 mbit/s te zetten, half- of full-duplex.
Misschien is de kabel kapot. Met een netwerksniffer kun je kijken of er nog wat pakketjes aankomen.

• SpeeDRaZoR3
aha thanx ik zal ze allebei is op 10mbit zetten en een netwerksniffer zal ik wel via google kunnen vinden neem ik aan.

en het is een met een crosscable verbonden ja

Verwijderd

Het lijkt rampendag wel. Mijn Proxy hield ermee op. Mijn muis is dood en een van de hdd's in de proxy staat te tikken. Is dit gezond? Zo ja, wat doetie dan en wat raak ik dan kwijt?

• SpeeDRaZoR3
mijn netwerk werkt weer perfect thanx en wat jij hebt klinkt niet gezond

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Als je hd aan het tikken is, is ie kapot aan het gaan. Koop een nieuwe hd.

Skill is when luck becomes a habit.

Pagina: 1