[XP]Samba server aanmelden met verschillende gebruikers.

Pagina: 1
Acties:

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 18:14
Ik heb hier in mijn thuisnetwerk een samba server (laatste Samba uit debian stable ) staan die gebruikt word door een drietal windows xp clients(allemaal voorzien van SP1).Ik heb verder geen domein. Dit werkt verder allemaal perfect alleen zou ik graag met verschillende gebruikers vanaf 1 en dezelfde client in kunnen loggen. Nu is het blijkbaar zo dat het in windows xp , nadat je een keer succesvol bent ingelogd en wachtwoord hebt opgeslagen, niet meer mogelijk is om op die server opnieuw in te loggen als een andere gebruiker. Ik heb GoT search gehad en ook wat op irc rondgevraagd dus een search vraagje (en ik geef toe dat het daar in 1e instantie op lijkt, is het niet ). Nu is dus de vraag , hoe kan ik in windows xp met een andere gebruikersnaam inloggen op die server.

p.s Op irc was het hele discussie of dit nou SA - WOS of NT was en ik heb gekozen voor WOS omdat het probleem zelf in principe bij windows xp zit. Anders moved 1 van de modjes hem zo maar :)

[ Voor 5% gewijzigd door twit op 05-09-2003 17:51 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

met inloggen bedoel je neem ik aan een mapping naar een share?

je mag inderdaad niet 2 shares naar 1 server hebben met verschillende accounts, geen idee of dit te omzeilen is... maar zodra je de ene share verbreekt moet het wel mogelijk zijn...

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook nog steeds dus ik hoop dat er mensen zijn met het antwoord op deze vraag :D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je 2 gelijktijdige connecties bedoelt, via verschillende usernames - dat kan niet tenzij je dit trucje gebruikt:
• 1 connectie op op netbios naam (\\server\c$)
• 1 connectie op ip address (\\10.0.0.1\c$)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Meerdere ip adressen op de server aanmaken, dan kun je daarop allemaal individueel een connectie maken. Ik neem aan dat dat wel mogelijk is met samba?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

je moet je afvragen waarom je in 1 sessie met zo ontzettend veel verschillende namen connectie wil maken, aangezien die ene user toch toegang mag hebben tot al die resources, kan je ze net zo goed onder die username toegang geven.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

Duinkonijn

Huh?

verbinding weg gooien met net use \\bla /delete

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:53
Hier werkt het wel hoor. Met samba 2.2.8 (geloof ik) onder freesco. Als ik een tweede user aanmeld onder XP krijgt die gewoon zijn eigen home directory te zien op de server, ook al blijft de eerste user aangemeld.
Pagina: 1