PC700 RIMM geheugen in P3 600

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Het volgende doet zich voor. Ik heb net een pc van me oom gehad voor gebruik als servertje. Nu start ik dat ding op en zie ik dat er 128 mbram RIMM in zit pc700 op een intel p3 600mhz. Ik de kast open getrokken en ja hoor, ik zie daar een blauw reepje zitten en een "nep" reepje net als bij een p4 die rimm heeft. Mijn vraag is, is die rimm nog te koop en kan het uberhaupt wel? Nog nooit gezien een p3 met rimm. Het is trouwens een IBM 300 GL ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn een paar zeldzame gevallen van een P3 met rimm. de reden dat dit niet vaak voorkomt is omdat een P3 de bandbreedte er niet echt van gebruiken.
Maar in principe kun je gewoon RIMM erin vrotten wat ook bij P4s gebruikt wordt. het is namelijk hetzelfde.
(was het niet de intel i820 die RIMM supporte voor de P3)

• WiNlUx
Terw_Dan schreef op 05 september 2003 @ 17:22:
Er zijn een paar zeldzame gevallen van een P3 met rimm. de reden dat dit niet vaak voorkomt is omdat een P3 de bandbreedte er niet echt van gebruiken.
Maar in principe kun je gewoon RIMM erin vrotten wat ook bij P4s gebruikt wordt. het is namelijk hetzelfde.
(was het niet de intel i820 die RIMM supporte voor de P3)
Waarom hebben ze dit ooit ontworpen dan? Ik zie dan het nut daarvan niet in.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
WiNlUx schreef op 05 September 2003 @ 17:24:
[...]

Waarom hebben ze dit ooit ontworpen dan? Ik zie dan het nut daarvan niet in.
Niemand behalve Intel zag het nut er van in, vandaar dat de i820 ook geflopt is.

Maar je kan er gewoon een RIMM bij in steken. PC700 zal moeilijk te vinden zijn maar een PC800 RIMM zal ook wel werken (die gaat dan gewoon met een lagere snelheid draaien, ofschoon RIMM's van dezelfde speedgrade wel worden geadviseerd).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• WiNlUx
Maar, kijk. Is het nu wel of niet zeker dat er het tegenwoordige geproduceerde rimm erin kan, anders heb ik er niet veel aan denk ik. Ik wil er namelijk mijn nieuwe server van maken omdat er o.a een 60 gb hdd in zit enzo (nieuw!). Ik heb nu hier een p4 met pc800 rimm. Kan ik het daarmee testen?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
WiNlUx schreef op 05 September 2003 @ 17:37:
Maar, kijk. Is het nu wel of niet zeker dat er het tegenwoordige geproduceerde rimm erin kan, anders heb ik er niet veel aan denk ik. Ik wil er namelijk mijn nieuwe server van maken omdat er o.a een 60 gb hdd in zit enzo (nieuw!). Ik heb nu hier een p4 met pc800 rimm. Kan ik het daarmee testen?
Met de rimm kun je het gewoon testen :).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

WiNlUx schreef op 05 september 2003 @ 17:37:
Tuurlijk. kun je gewoon testen.
PC700 rimm is gewoon oud en daardoor zie je het niet vaak meer. maar het is hetzelfde als PC133 wat je in een PC100 bakkie duwt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op 05 September 2003 @ 17:47:
[...]

Tuurlijk. kun je gewoon testen.
PC700 rimm is gewoon oud en daardoor zie je het niet vaak meer. maar het is hetzelfde als PC133 wat je in een PC100 bakkie duwt.
Yep :)

Let wel op dat de i820 chipset maar enkelkanaals is, dus dat je RIMMs per stuk kunt plaatsen, maar je P4 met i850(E) dual channel is die er twee nodig heeft per keer. Maw niet vergeten die RIMM terug te zetten, anders gaat hij het niet doen (ook niet met de CT-RIMM ervoor in de plaats) :P

Oslik blyat! Oslik!

• WiNlUx
dion_b schreef op 05 September 2003 @ 18:53:
[...]

Yep :)

Let wel op dat de i820 chipset maar enkelkanaals is, dus dat je RIMMs per stuk kunt plaatsen, maar je P4 met i850(E) dual channel is die er twee nodig heeft per keer. Maw niet vergeten die RIMM terug te zetten, anders gaat hij het niet doen (ook niet met de CT-RIMM ervoor in de plaats) :P
Ik ga het zometeen proberen. Eerst nog even gamen voordat me andere pc van het internet gaat trekken 8) _/-\o_

• WiNlUx
WiNlUx schreef op 05 September 2003 @ 22:25:
[...]

Ik ga het zometeen proberen. Eerst nog even gamen voordat me andere pc van het internet gaat trekken 8) _/-\o_
Werkt gewoon dus. Binnenkort maar eens een reep van 256 mb bestellen :)
Pagina: 1