[flash] Variabele geklikte knop verzenden

Pagina: 1
Acties:

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Hallo allen,
Ik zit met een probleem in flash. Ik ben namelijk met php/xml & flash bezig (nog niet echt eerder mee bezig geweest).
Ik zal de vraag simpel proberen te stellen.

Er is een knop, die via een loopje een aantal keer getoond zal worden.
Vervolgens kan men op een knop drukken. Deze knop zal vervolgens naar frame 2. In frame 2 wil ik dan graag weten, op welke knop er gedrukt is.

Hopelijk is de vraagstelling duidelijk.

Wat ik nog even vermelden wil, is dat ik de search/google/help allemaal al wel gebruikt heb, maar ik kom het nergens tegen.

Alvast bedankt.

Koop je eigen eiland!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:57
Ik begrijp denk ik niet helemaal wat je bedoeld. Je hebt het over php en xml, maar ik begrijp uit je verhaal dat die variable binnen flash blijft?

Je kan nml binnen flash heel simpel doen
code:
1
2
3
4
5
on (release) {
    _root.buttonClicked = naamvanjebutton ;
      gotoAndStop (2);
    }
}

in frame 2 heeft de variable buttonClicked dan de waarde van de button die je wil.
Wat wil je met die variable gaan doen?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
code:
1
2
3
4
5
6
7
for( var i=0; i<10; i++) {
         this["button"+i].nummer = i;
         this["button"+i].onRelease = function(){
                  _global.buttonClicked = this.nummer;
                  this._parent.gotoAndStop(2);
         }
}

Dit lijkt me de handigste oplossing.. eerst een var ("nummer") in de button stoppen, en onRelease die var teruggeven....

SanderB's oplossing vereist dat je in elke button een uniek scriptje stopt, da's niet handig. Dit soort dingen wil je gewoon vanuit het frame doen, code in buttons = bah :)

[ Voor 24% gewijzigd door roytanck op 06-09-2003 12:44 ]