Toon posts:

Norton Ghost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keertje iemand gezien die had een ghost image gemaakt van z'n C-schijf en op een cd-rom gebrand (dat is natuurlijk niets bijzonders).
Op die cd-rom stond maar 1 bestand.
Als je die cd-rom in je pc deed en je starte je pc op dan werdt de image DIRECT uitgepakt en op de schijf gezet (zonder dat je zelf in dos bent geweest of ghost opende).

De ghost-cd werdt gebruikt in een netwerkje van 10 dezelfde systemen en die ghost-cd had nog iets bijzonders...
aan het eind kwam de vraag om welke pc het ging en werdt meteen de computernaam goed gezet voor in dat netwerk.

nou heb ik ook een netwerkje van een stel DEZELFDE systemen en wil ik ook zo'n zelfde soort ghost-cd maken, weet iemand hoe dat moet?

en is het mogenlijk om ghost ook meteen het IP-adres goed te laten zetten per pc?
zo ja, hoe?

zelf heb ik Ghost Enterprice 7.0, maar als het nodig is kan er ook een andere versie geregeld worden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
is niemand goed bekend met Ghost?
of een idee waar ik ut antwoord kan vinde...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 14:42:
wat wil je dat we moeten uitzoeken dan?

het antwoord wat je zoekt staat gewoon direct in de handleiding van ghost 7.5 enterprise..

beetje zelf researchwerk is niemand dood aan gegaan :|

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 14:42:
Weet je zeker dat het norton ghost is? Anders kun je gewoon een image maken met een ander progsel waar geen compressie inzit en dan met scripts de files aanpassen op de hdd. Denk aan een aangepaste linux live cd ofsow?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is in theorie vrij simpel maar in de praktijk lastig te doen. Je kan Ghost volledig vanaf de command line bedienen. Dus je kunt gewoon een boot CD maken die MSDOS opstart en vanuit de AUTOEXEC.BAT laat je Ghost starten en die overschrijft automatisch de harddisk met de image die op CD staat.

Het instellen van een machinenaam kan op meerdere manieren. Dat hangt volgens mij vooral af van het OS wat je wilt installeren.

Verwijderd

Topicstarter
het was met ghost gemaakt, dat weet ik zeker...

het is de bedoeling dat win98SE wordt geinstalleerd.

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 14:52 ]

Verwijderd

Zoals al gezegd werd: handleiding lezen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 15:03 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:02
Voor je IP-adressen: het schijnt mogelijk te zijn om onder dos files te importeren in je register. Je zou dus voor iedere PC een .reg-file kunnen maken met het IP-adres erin die je vervolgens laat importeren.

Moet je alleen nog iets bedenken om te kunnen achterhalen welke PC je hebt en welke .reg-file dus geimporteerd moet worden (misschien kunt je op een of andere manier het MAC-adres achterhalen?).

Anders gewoon voor een DHCP-oplossing gaan. Als je het goed doet kun je op basis van het MAC-adres steeds hetzelfde IP-adres uitdelen aan de pc's, waardoor je hetzelfde hebt als een vast IP-adres.

Verwijderd

Topicstarter
het enige nuttige dat ik op http://www.symantec.com/techsupp/tutorial/symghost_7/ zelf heb kunnen vinden is hoe ik een ghost image op meerdere cd's zet...
en er staat vanalles over hoe het moet via een ghost server...

en ik heb op internet (en de ghost help) kunnen vinden hoe ik ghost automatisch moet laten starten.

Als ik dus een bootable-cd met de image erop brand en in de autoexec.bat um ghost laat openen met de volgende parameters:
-clone,mode=load,scr=E:\backup.IMG,dst=1

dan zou de file E:\backup.img (e:\ is cd-rom speler) moeten worden uitgepakt op de eerste partitie van de harde schijf.

nou nog de computernaam en IP-adres goed laten zetten door dos of ghost
(wel zo automatisch mogenlijk natuurlijk)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 16:07 ]

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:50
Dit kun je doen met het progje Sysprep , hiermee doe je een soort minisetup.

Hier heb ik een linkje waar staat hoe dit moet en wat het inhoud.

http://www.microsoft.com/...eploying/introduction.asp

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Topicstarter
Sysprep lijkt een win XP proggy...
het gaat hier om een win98SE systeem

geeft niks, foutje moet kunnen
bedankt voor de moeite in elk geval

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 16:10 ]

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:50
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 16:03:
Sysprep lijkt een win XP proggy...
het gaat hier om een win98SE systeem
Mijn fout, sorry !

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Topicstarter
het idee van jurri@n is eigenlijk best goed in therorie.

alleen weet ik niet hoe en of het werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 09:51 ]

Pagina: 1