Toon posts:

DIVX blijft traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vraag: ik heb een RIVA TNT, WinXP, 256 mb ram met een 330 Mhz AMD K6-2 processor, dat zou toch genoeg moeten zijn om een Divx film vloeiend af te kunnen spelen? Het beeld is altijd erg traag en schokkerig; het geluid daarentegen is meestal goed.

Groeten, WdH

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
in principe zit je rond de minimale systeemeisen geloof ik, en dan ook nog eens WinXP erop. Ik denk dat ie dat gewoon niet aankan :)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nou ik denk het toch niet :) Op mijn ouwe celeron333 met een Ati Rage128 wil het ook niet echt soepel...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
je pc trekt het gewoon niet :)
Windows

* Windows 98 or higher
* Pentium II 450 processor or equivalent
* 64 MB or more of RAM
* 8 MB or higher video card
* Minimum 24-bit color when using Windows Media Player
* DirectX 7 or higher is suggested for best video performance
te vinden op divx.com -> download -> sys. req.

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 05-09-2003 16:55 . Reden: [ ipv ] gedaan bij quote :) ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt, ik hoor het al... tijd voor nieuwe shit

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Met windows 95/98 moet het toch echt lukken hoor. Toen lukte het bij mijn p2 266@333 ook...

Maarja dat was wel op het randje, maar probeer gewoon windows 95/98 even.

iRacing Profiel

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ffdshow codec ipv divx codec misschien?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:23

Nick Name

SinFest!

DivX draaide op mijn oude PII350 met 320 meg geheugen (RivaTNT en W98) super soepel. Alhoewel mijn eerste laptop (Celeron366 en 64 meg geheugen) DivX dan weer niet zo leuk vond...
Ik denk dat StarTAC gelijk heeft met zijn suggestie voor W98...

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Nick Name schreef op 05 September 2003 @ 17:28:
DivX draaide op mijn oude PII350 met 320 meg geheugen (RivaTNT en W98) super soepel. Alhoewel mijn eerste laptop (Celeron366 en 64 meg geheugen) DivX dan weer niet zo leuk vond...
Ik denk dat StarTAC gelijk heeft met zijn suggestie voor W98...
Nogal een verschil he p350 met 320 meg geheugen en celeron366 met 64 meg geheugen :?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Draait het wel in 'hardware' mode? DivX kan op 2 manieren werken: software en hardware mode. Je ziet ook aan pixels. In software mode blijft de pixelbrij zichtbaar, maar hardware mode is smoother, ook bij vergroting.
Verder zou ik een filter DivX G400 ff erop loslaten. Deze programma is normaal bedoeld voor G400 kaarten, maar blijkt in praktijk ook uitstekend te werken voor andere kaarten. Dankzij de filter gaat het sneller in accelerated mode (dus hardware) en speelt bij veel divxs, ook gedraaid via ffdshow, mooi soepel af. Full screen gaat het ook goed, zelfs met celeron 366.
Zonder Divx G400 filter lukt fullscreen niet altijd. Dan blijft het schokken.

Goed idee om zo'n filter eens in te schakelen en dan ff kijken of het beter gaat.

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

thejoker80 schreef op 05 september 2003 @ 17:30:
[...]
Nogal een verschil he p350 met 320 meg geheugen en celeron366 met 64 meg geheugen :?
Beetje wel he :P maar ik kan mij even geen vergelijking tussen een celeron366 en een PII 350 voor de geest halen als het gaat om verschil in prestaties (zou ook een rol kunnen spelen).

Maar goed terug OT: W98 (en 95) gaat veel zuiniger om met geheugen dan XP, dus dat zou iets zijn voor TS (of dus extra geheugen kopen. En idd de tip van MrDummy om met drivers te experimenteren is de moeite waard. Als laatste zou TS ook nog een DivX player voor dos kunnen proberen (ja die bestaan).

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:29
die p2 350 is veel sneller als die celeron. Zowieso meer L2 cache. En Waarschijnlijk ook hogere fsb speed 66mhz voor celeron en 100 voor p2 350 (volgens mij).
Zou moeten kijken of je em nog wat kan overclocken en wat memory timings kunt versnellen. evenals wat chipset driver updates etc als je dat nog niet hebt.

Foutje TS heeft een amd :), daar weet ik zo niks van eigelijk.
Updaten van drivers en overclocken van cpu lijkt me wel zinvol, eveneens meer geheugen.

[ Voor 20% gewijzigd door -Pi-air- op 05-09-2003 19:46 ]

• Nick Name

Nick Name

SinFest!

-Pi-air- schreef op 05 september 2003 @ 19:43:
die p2 350 is veel sneller als die celeron...
Dat leek mij ook wel... thanks voor de bevestiging
Foutje TS heeft een amd :), daar weet ik zo niks van eigelijk.
Updaten van drivers en overclocken van cpu lijkt me wel zinvol, eveneens meer geheugen.
Maarja wil je dat überhaupt wel met zo'n systeem...

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Gebruik de BS player, bijna zeker dat ie dan moet lopen, er vanuit gaande dat je de WMP gebruikt, dat maak ik niet op uit je post, je gebruikt dus de divxplayer?

Test eens met Bs player

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• StarTAC
Arno schreef op 05 September 2003 @ 21:59:
Gebruik de BS player, bijna zeker dat ie dan moet lopen, er vanuit gaande dat je de WMP gebruikt, dat maak ik niet op uit je post, je gebruikt dus de divxplayer?

Test eens met Bs player
Zoom Player is ook een heel goed programma.

Je moet in iedergeval niet Windows Media Player gebruiken inderdaad. En ook niet dat programma dat je bij die divx codec standaard mee krijgt, dan lukt het helemaal niet op een K6-2 333mhz.

iRacing Profiel

Verwijderd

koop een goedkoop amd bordje van 50 pleuro, dan een amd athlon XP van 2000+ , rammetje van 512mb erin en hijs weer helemaal nieuw :)

ik zou wel een nieuwe kast kopen ;) , voor 200 pleuro moet je voldoende hebben

trouwens, rippen zou ik doen boven de 800 mhz en kijken een mhzje of 500 minimaal :) . dan gaat het tenminste ''fatsoenlijk'' :D , suc6 met je nieuwe systeempje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 23:50 ]

Verwijderd

Zelfs op mijn k62 500 wou het nog niet afspelen.
een beetje atlhon xp 1800 kost € 55,-
zo'n mooi butget asus (de -x serie) zijn niet zo duur en daar zit alles op.
voedingtje, en 256MB geheugen, ben je klaar.
Echt de moeite waard!!!

• StarTAC
Hallo @ de twee replies hierboven!
We zijn nog steeds 'tweakers' hoor! :P We gaan toch niet geld uitgeven, als dat eigenlijk helemaal niet hoeft?!

Misschien dat de TS sowieso wel een upgrade wil, maar dat neemt nog niet weg dat je gewoon kunt proberen op het huidige systeem divxjes af te spelen. En lukt dat, nou dan hoef je geen geld uit te geven!

iRacing Profiel

Verwijderd

Ja hallo, ik wil met mijn ouwe deux chaveau, (eend ;) ) mee gaan doen, aan een formule 1 race ;).
Het is bekend, dat de divx niet, tot heel slecht af spelen op een k6-2 (heb zelf ook alles geprobeerd ), het schijnt zo te zijn b.t.w.
Dat boven de 128MB geheugen, de k6-2 alleen maar slomer wordt.

• StarTAC
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 00:09:
Ja hallo, ik wil met mijn ouwe deux chaveau, (eend ;) ) mee gaan doen, aan een formule 1 race ;).
Het is bekend, dat de divx niet, tot heel slecht af spelen op een k6-2 (heb zelf ook alles geprobeerd ), het schijnt zo te zijn b.t.w.
Dat boven de 128MB geheugen, de k6-2 alleen maar slomer wordt.
Krijg jij met een k6-2 500mhz een divx echt niet afgespeeld?! Naja als je echt alles geprobeerd hebt, dan neem ik mijn woorden terug. Maar ik blijf het vreemd vinden...

iRacing Profiel

Verwijderd

Het was zeg maar zo, het "draaide" maar als het divx je wat zwaarder was, of dat je je muis beweegte, dan stopte de film.
En upgraden, is nu echt een wereld van een verschil,
van 333 naar 1,53 (van een paar generaties verder) en dat voor totaal +/- 200

Ik zelf upgrade ook maar 1 keer in de 3 jaar. gewoon omdat mijn 1400 nu nog steeds doet wat ie moet doen. heb alleen 1 gig geheugen, omdat ik veel photoshop gebruik (voor school ).

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 16:50:
Hallo,

vraag: ik heb een RIVA TNT, WinXP, 256 mb ram met een 330 Mhz AMD K6-2 processor, dat zou toch genoeg moeten zijn om een Divx film vloeiend af te kunnen spelen? Het beeld is altijd erg traag en schokkerig; het geluid daarentegen is meestal goed.

Groeten, WdH
Nee, een K6-2-330 (330?) is over het algemeen niet voldoende om alle divx mee af te spelen. Geen enkele k6 trouwens.
Je kunt nog even checken of DMA wel aanstaat (als je van cd-rom afspeelt)
Je zou als codec enkel ffdshow kunnen gebruiken. Dat is namelijk veruit de lichtste.
Als speler geen WMP gebruiken.
Een kale windows install (dualboot?) en dan een beetje tweaken kan ook wonderen verrichten.

Aan iedereen die vroeger wèl op een k6-2 of een p1-200 (o.i.d.) alle films vloeiend kon afspelen: Gefeliciteerd!
Vergeet alleen niet dat de huidige divx-en wel een stukkie zwaarder zijn dan die van 5 jaar geleden.

• Flame17
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

vorig jaar nog op een PII 350 mhz, 128 mb ram, Geforce 2 100/200 via Bsplayer allerlei filmpjes afgespeeld....ook de nieuwste.

En ja, dan moet je niet nog eens ff met andere dingen bezig gaan, dat wordt teveel van het goede, dus film kijken en daarna verder met andere dingen.

Alternatief kost geld via een update of vervanging systeem.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:13
-Pi-air- schreef op 05 September 2003 @ 19:43:..en wat memory timings kunt versnellen...
Alsof dat kon vroeger...

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Ik heb op een compaq armada 300 met 128 Mb SDRAM en een ati rage kaartje van 8 Mb prima divxjes kunnen kijken onder win2k full screen en ook nog eens direct vanaf cd zonder happeringen. Gewoon alleen fddshow installen, goede drivers voor je videokaart en de 'aangepaste' versie van classic WMP gebruiken (die vreet veruit het minste geheugen). Het moet dus wel degelijk mogelijk zijn...

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
probeer inderdaad eens win 98 heeft die in iedergeval minder nodig maar dan nog soepel draaien denk dan toch dat een nieuwe pc kopen de oplossing is :D
Pagina: 1