Toon posts:

[Minix] StartX -> Geen Beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een practicum computernetwerken in Minix TCP implementeren, nu heb ik dus Minix aan de praat gekregen op een geleende laptop (Amicus 3200s, p3 700/256mb) - het probleem is alleen dat als ik het "StartX" commando geeft, hij wwl opstart, maar in plaats van de GUI een zwart beeld geeft ... CTRL-ALT-Backspace doet het, dus ik neem aan dat het puur iets met de display is... weet iemand hoe ik dit op moet lossen (ik ben geen Minix/Linux goeroe, maar leren is altijd leuk ha ;))

trouwens, het commando xterm geven levert:
xterm Xt error: Can't open display:

iemand? i really need some help :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tibo-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-Tibo-

ow = teh

Ik doe ook dat fijne practicum en draai minix nu op VWMare op mn xp install. Het probleem met startx is dat je allemaal goed moet instellen welke grafische kaart en welke monitor je gebruikt. Je moet de configfile van XF86 gedoe aanpassen, in /opt/XF86(...)/lib staat iig een voorbeeld configuratie maar het werkt hier ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat heeft X en TCP met elkaar te maken ? M.a.w. kun je je opdracht niet beter in
text mode uitvoeren?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tibo-
  • Niet online

-Tibo-

ow = teh

X heeft er idd niets mee te maken maar ik en de topicstarter denk ik ook zouden het wel fijn vinden als X werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah, beter - kijk je ook al zo uit naar al het gecode? ;P VWMare? (ik neem aan dat je VMWare bedoelt, niet dat dat me wat zegt, maar ok ;)) - ik ga nu ff de /opt/xf86.../lib dir in ... kan niet eens in de bios van deze laptop vinden welke vid-kaart erin zit ... brrr

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05

Exirion

Gadgetfetisjist

-Tibo- schreef op 05 September 2003 @ 16:46:
Ik doe ook dat fijne practicum en draai minix nu op VWMare op mn xp install.
Minix draait erg traag in VMWare en officieel is het ook niet supported.

Overigens denk ik dat het Minix VMD is aangezien Minix 2.0 standaard nog geen X server bevatte? VMD is eigenlijk een uitbreiding op Minix 2.0. Zoals gezegd moet je alles goed instellen omdat het allemaal niet zo plug and play is als je wellicht gewend bent ;)

En wat dat practicum betreft: Doe gewoon je best, want je krijgt die 9 studiepunten uiteraard niet voor niks >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zullen we zeker fijn vinden Tibo ;) - ik heb uberhaupt no freaking clue waar je moet beginnen met deze crap - dus even wat visueels kan ik wel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
X heeft er idd niets mee te maken maar ik en de topicstarter denk ik ook zouden het wel fijn vinden als X werkt
Yep , maar aan de post van TS te zien , moet ie dan wel even een stoomcursus XF86
krijgen. Dat "xterm" een foutmelding geeft als er geen X-server draait is toch wel erg.... basic. En de hoeveelheid informatie komt ongeveer neer op "hij doettut niet"
Om er zinnigs over te kunnen zeggen willen we weten:
- Welke versie XFree86 (3.3.x , 4.x.x ?)
- Welke grafische chipset in die laptop ?
- Hoe heb je X geconfigureerd ?(welke tools , welke configfile)
- Staat er nog wat in de log ?

[ Voor 15% gewijzigd door u_nix_we_all op 05-09-2003 17:00 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tibo-
  • Niet online

-Tibo-

ow = teh

Het is idd niet supported maar ik hoop stiekem dat ik het toch nog werkend krijg :)
Wat betreft dat practicum, de slagingskans is vrij laag maar we gaan maar eens aan de bak dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yeah, /me total linux/minix n00b ... behalve al het Operating System geblaat van Tanenbaum dan ;) maar dat is niks practisch ... ik begon al te vermoeden dat xterm voor iets anders was :P - nou goed er staan hier in de opt directory een
xf86, xf86-3.1.1 en xf86-3.3.1 directory

uname -a = minix-vmd standalone 2 0.1r1437 i686
ik heb X niet geconfigureerd (:p)

grafische chipset -> SiS 630 AGP

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
e, niet stoppen met reply'en! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tibo-
  • Niet online

-Tibo-

ow = teh

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 17:22:
e, niet stoppen met reply'en! ;)
Ik reply weer als ik het hier werkend heb, met de oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eh ja..Slowchatten doe je maar ergens anders hoor..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.