[redhat] bootdisk

Pagina: 1
Acties:

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 06:53
Ik wil nou eens een keertje linux proberen.Ik heb een pentium 90 staan en ik heb een redhad iso op cd gebrand. Ik kan niet van cd boote. Nou run ik e:\dosutils\rawrite.exe

CDR101: not ready bezig met lezen e:

Ik heb toen op een andere pc ff die iso in daemon tools geladen en de img via het programma rawwritewin op een diskette proberen te zetten maar dan zegt ie naar 1sec dat ie voltooit is dus dat kan niet. (programma werkt wel met andere img files).

De Redhad cd start wel op bij andere pc's dus de cd is gewoon ok. Weet iemand hoe ik op een andere manier een bootdisk kan maken/ een op internet kan vinden/ de cd kan starten.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Heb je die bootdisk wat maar 1 sec duurde om die img op te zetten wel geprobeerd dan :? Want volgens mij duurt dat echt niet lang..
En waarom niet gewoon van CD booten dan?
Heb je de MD5 sum gecheked?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 06:53
Nee die bootdisk werkt niet. NTDLR ontbreekt zegt ie. Het is een compaq bios dus kan niet instellen dat ie van cd opstart. Is er niet ergens op het net een andere bootdisk voor redhat. En wat is md5 ff zoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door enermax op 05-09-2003 16:49 ]

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
Je hoeft geen RH bootdisk te hebben. Een andere mogelijkheid is om in Dos (Met cdrom ondersteuning :)) te booten en dan vanaf de cd het volgende commando te starten:
code:
1
E:\dosutils\loadlin autoboot\vmlinuz initrd=..\misc\src\trees\initrd.img

Hiermee start de installatie van RH.

Deze code is een c/p van het bestand autoboot.bat in dezelfde dir, die kun je dus ook uitvoeren. Maar zorg ervoor dat je E:\dosutils als actieve directory hebt, omdat daarin het pad naar loadlin ontbreekt bij oudere RH versies.

Succes!

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

www.bootdisk.com voor al uw bootdisks ;) zelf ook ooit een RH-bootdisk daar vandaan gehaald dusseh :)