Toon posts:

Raar probleem met power

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een een nieuw verouderd systeem gekocht en dat werkt bijna...

Mijn setup nu

Aopen AK77-8N
Athlon XP 2500+
Club3D ATI Radeon 9200 (256 mb)
512 DDR PC2700
2 x seagate baracuta 30.6 GB hdd
white label burner
SB Live 5.1
300 watt PS

Nu het leuke... elke keer als de comp uitgaat komt mijn monitor niet meer uit standby. Dit is al erg appart... maar wordt nog vager. Als mijn monitor niet opstart staat mijn power led ook uit. Ik reboot op het moment mijn comp tot ik mijn power led zie branden en dan gaat ook de monitor aan. Ik snap er geen reet van... Alle connectoren zijn schoon, alle kabels zijn netjes bevestigd en nog steeds krijg ik mijn comp niet aan de praat. Het lijkt nu zelfs alsof het langer duurt voordat ik weer kan booten.

Ik heb nieuwste Via 4-in-1 driver en de catalalist 3.6 heb zlefs mijn bios geflashed.

heeft er iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?? Ik word er nu een beetje stapel dol van.

Verwijderd

ok, ik neem aan dat het een ATX voeding is... maar zit je monitor misschien toch niet via je voeding? of heeft ie een eigen kabel met stekker?
misschien heeft het daar dan wat mee te maken.. als dit het geval is kun je even proberen om je monitor van een eigen netsnoer te voorzien

Verwijderd

Topicstarter
de monitor heeft inderdaad al een eigen stroomvoorziening.... maar volgens mij zit het niet in de monitor gezien het powersupply lampje van mijn kast. Als die niet aan gaat doet hij het ook niet, als die aan gaat is er geen probleem.

Verwijderd

is het alleen het powerledje wat niet brand (ok, is wel vaag natuurlijk) maar spinnen je schijven wel op? of geeft ie hilmal geen sjoege?

Verwijderd

Topicstarter
de hdd's spinnen, cooler spint.

Verwijderd

Topicstarter
en de standbyled van het mobo (dat je stroom hebt) brandt altijd

Verwijderd

Zit alles in een geaard stopcontact?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ook geaard

Verwijderd

en als je een andere monitor op het systeem probeerd?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al geprobeerd, zelfde probleem, ook andere videokaart geprobeerd, zelfde probleem

Verwijderd

vid kaart in een PCI slot? misschien is er iets met je AGP :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet echt een PCI vid kaart liggen.... tis een nieuw mobo

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 08:35

nexhil

BAM!

misschien je psu niet helemaal tof waardoor je agp poort niet genoeg stroom krijgt

Verwijderd

Topicstarter
het is dezelfde PSU als voor de upgrade, toen had ik geen problemen

Verwijderd

Het kan zijn dat je psu te klein is voor de upgrade, is deze merkloos, zo ja probeer eens een merk

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 16:31 ]

Verwijderd

ja dat het nieuw is zegt natuurlijk niets.. het kan evengoed kapot zijn... als een andere monitor en een andere vid kaart niet uitmaken... moet het haast aan het moederbord liggen.. heb je een boekje bij je moederbord? misschien staat daarin wat het betekend als het powerledje nie brandt... (heb je trouwens zeker weten het powerledje goed aangesloten? misschien zit ie wel hilmal verkeerd en is dat ook meteen het probleem :?)

geeft je systeem geen piepjes? (als teken van foutcode?) is de pc speaker wel aangesloten?

edit: voor het geval het toch aan je voeding ligt: boot eens zonder schijven

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 16:32 ]

• nexhil

nexhil

BAM!

je amd en je neiuwe videokaart vreten mischien teveel power, wat was je oude systeem dan?

[ Voor 18% gewijzigd door nexhil op 05-09-2003 16:32 ]

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Heb ik ook een keer gehad, alleen dan weer andersom, dat m´n pc het van geen kut deed, andere power cable d´r op donderen heeft bij mij geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
het powerledje is wel goed aangesloten want als de comp wel opstart dan brandt het led-je ook.

inderdaad kan het een productiefout zijn in het mobo.
piepjes kan ik niets over zeggen want de onboard speaker kan ik niet aansluiten *ander stekkertje dan connector*

Verwijderd

probeer op zn minst eens een andere PSU das het minste wat je kunt doen........

Verwijderd

Topicstarter
wussie>> hij heeft wel power want de helft start op....

Verwijderd

Topicstarter
dingiedong>> heb ik niet.... en ik wil het graag zeker weten voor ik een nieuwe ga kopen

• nexhil

nexhil

BAM!

maar piekspanning misschien te hoog

Verwijderd

Topicstarter
nexhil>> zou kunnen ik heb een 300Watt voeding, die zou toch stabiel moeten zijn, en nogmaals dit doet ie pas sinds de upgrade

Verwijderd

je kan je led op iedere twee pinnetjes aan sluiten.. als er stroom op staat gaat het branden.. het maakt dan echter ook contact, en als het verkeerd is, werkt het mischien niet... het wordt dan iig erg onvoorspelbaar .. maargoed ik geloof je..

ik zou die speaker zeker wel proberen aan te sluiten.. als ie piept weet je veel meer..
je kan met een heel dun schroeverdraaiertje het lipje op het stekkertje ophoog schuiven waardoor 1 van die draadjes (met connectortje) los komt. deze kan je dan verplaatsen in een ander gaatje van het stekkertje waardoor ie wellicht wel past

• nexhil

nexhil

BAM!

schakel anders 1 harde schijf en je dvd\cd speler uit...mischien dat ie het dan wel doet, want dan moet ie minder power vreten

Verwijderd

Topicstarter
de power led zit zeker weten goed, de speaker zal ik nog proberen.

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
steek die stekker is een keertje in het stopcontact jongens, snappen jullie dan ook niks :D

• nexhil

nexhil

BAM!

jamaicaman schreef op 05 september 2003 @ 16:39:
steek die stekker is een keertje in het stopcontact jongens, snappen jullie dan ook niks :D
dat kan natuurlijk ook ja :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn oude systeem was een asus a7v met Amd 1000 mHz. GeForce2
die vrat meer stroom dan het huidige systeem, 1 HDD minder en de burner los maakt niet uit.

• nexhil

nexhil

BAM!

brak geheugen dan misschien...ondertussen hebben we alles al gehad :)

Verwijderd

het kan namelijk zijn dat de vid kaart soms wel en soms niet gedetecteerd wordt... normaal zou ie dan een keer lang en een paar keer kort moeten piepen... je krijgt dan vanzelf sprekend geen beeld.. als je je kaart weer aandrukt (of er uit en er weer in stopt) doet ie weer wel.. (slechte connectoren dus ofzo). alleen verklaard dat nog nie dat je powerledje nie brandt.. dat moet toch eensoort foutcode zijn ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
lol, en ook dat heb ik al gecontroleerd.... dus dan wordt het denk ik kiezen tussen mobo of power

Verwijderd

Topicstarter
met speaker kwamen er geen foutcodes.... heb de speaker zojuist aangesloten

• nexhil

nexhil

BAM!

ik hoop niet dat het je mobo is

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat het geen van beide is en dat ik het in 30 seconde kan oplossen....

Verwijderd

hoe kom je er eik aan? bij een winkel? gewoon teruggaan anders... daar hebben ze meer spul om te testen

Verwijderd

Topicstarter
in onderdelen een upgrade.... wel bij een winkel ja.... maar die weten er meestal minder van dan ik

• nexhil

nexhil

BAM!

kweet het niet meer

Verwijderd

hehe, als je naar de dixons of vobis gaat :P

--

ik weet het ook nie meer... bij een winkel (een goede) willen ze je meestal wel helpen door wat spulletjes te testen... ik ga daarvoor altijd naar de MyCom.. ok, de verkopers zijn nie altijd even slim, maar op de technische dienst weten ze echtwel wat

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ook niet :S

Verwijderd

Topicstarter
tijz>> dan helemaal ja.... die weten niets

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

heb je toevallig een ander geheugenbalkje extra liggen? Probeer die dan eens. Heb gister ook een systeem gebouwd, helemaal nieuw. Na een reboot of twee/drie kreeg ik opeens geen beeld meer. Ander stukje geheugen, Voilà, weer beeld!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus ook geen DDR extra liggen.... nog een optie AAARGH :(
nu moet ik kiezen tussen 3 opties

Verwijderd

heb je 1 reepje van 512 dan? anders zou je er eentje uit kunnen halen (omstebeurd)
kapot geheugen kan idd ook onvoorspelbare en vage problemen opleveren

Verwijderd

Topicstarter
ja snap ik maar het is er inderdaad 1

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik denk ook aan je voeding. Het feit dat je de harde schijf en de brander loskoppelt hoeft niets uit te maken. Je videokaart trekt veel meer stroom dan je vorige kaart. Waar het om gaat is het wattage dat ie kan maken over je 3.3 en 5v samen. Dit staat normaal gewoon op de sticker van je voeding. Ik weet niet precies hoe hoog de waarde voor jou systeem zou moeten zijn, maar met een beetje goede voeding (ik heb het hier over een minimale waarde. Ik zit zelf bv op 185) zit je >135. Misschien kun je eens een psu van vrienden/familie/kennissen/collega's lenen?

[ Voor 8% gewijzigd door SilentStorm op 05-09-2003 16:56 ]

Localhost is where the heart is

• yeroen1979

yeroen1979

noh, ik ock!

buurman, buurvrouw, vriend, vriendin, neef, nicht? Heb die d'r misschien éen?

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• yeroen1979

yeroen1979

noh, ik ock!

Voeding? 300watt is ruim voldoende! Daar kun je wel 3 drives, 2 hdd's en een flinke videokaart inhangen. Mocht ie het redden, dan krijg je ook geen boot!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 16:36:
nexhil>> zou kunnen ik heb een 300Watt voeding, die zou toch stabiel moeten zijn, en nogmaals dit doet ie pas sinds de upgrade
Dat zegt dus echt helemaal niks. Mijn AOpen 300W voeding heeft maar 11A op de 12V lijn, als ik hier ook maar 1 fannetje teveel op aan sluit gaat ie raar doen. Een enermax 300W heeft 22A op de 12V lijn, dan kan je er dus veel meer op aansluiten zonder problemen. Lees anders dit:

http://firingsquad.gamers.com/guides/power_supply/

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
14 Amp op 3.3 V
25 Amp op 5 V
10 Amp op 12 V

300 W

Nou mag jij mij vertellen of dat genoeg is :) ;)

En nee, ik heb niemand in de buurt met 400 W voeding

Mijn broertje heeft een AMD 2600 met GeForce4 ti4600 en die runt een 250W zonder problemen

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Het is niet alleen het wattage maar ook het rendement wat belangrijk is.. Waarom denk je anders dat merkvoedingen als enermax zo goed verkopen? B)

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
omdat mensen dat graag willen horen, dat ze kwaliteit kopen :P

iig lijkt me deze voeding voldoende voor wat ik erin heb zitten.... maar toch zal ik het proberen te checken

hij doet het trouwens weer even atm

Verwijderd

heb je al gekeken wat ie doet zonder monitor? zoals het nu lijkt denken "we" dat het aan de voeding ligt... maar als ie zonder monitor wel boot (kan je dus zien als je Power ledje brandt enzo en of je schijf activiteit heb... duh :P) ligt het misschien toch ergens anders aan.. ook zou de pc zonder vidkaart moeten kunnen booten

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem wel bij de voeding ligt.. Na veel denken en zelfs Aopen bellen lijkt mij 2 keuzes duidelijk: 1, mijn voeding krijgt het niet voor elkaar spanning constant te houden (niet erg gek met deze stroom in huis :)) 2, AGP slot van mobo is niet 100%
Ik moet toch naar Enschede vandaag zal daar wel ff kiken voor een leuke 400 watt te leen. Als dat het niet is gaat dat mobo lekker terug naar memo. Was toch maar een aanbieding voor 39 euro :)

Zonder monitor doet ie het ook niet. De startup beep komt niet als dat powerledje niet aanspringt. Dus hangt al bij bios init.

Ik ga ff met een chago kop bij de tv hangen om maar ff niet nog eens mijn kast een sgop te verkopen :P

Dank voor alle hulp/intresse, ik laat maandag of zondag avond wel horen of er vooruitgang is.

Q signing off...
Pagina: 1