[extra geheugen: nuttig?] 512MB->1024MB

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tot voor kort geen problemen met multi-tasking. Mijn PC doet 24/7 binaries downloaden met NewsBin en tussendoor draait ie vaak een MP3, zit ik wat op internet en check mijn email, en brand ik regelmatig een DVD. Uiteraard zo eens een filmpje kijken. Sinds een maand is Chello nogal brak, en heb ik nu een betaalde nieuwsgroep abonnement. Deze is veel completer, en haalt belachelijk veel headers binnen. Sindsdien is alles nogal traag en loopt het helemaal niet lekker meer. De oorzaak is duidelijk: newsbin heeft soms volgens de taskbar voor zichzelf circa 250 MB geheugen in beslag genomen (!).

Systeem: een P4 2.4 GHz, 512 MB Kingston geheugen, ASUS P4PE, WD 80 GB met 8 MB cache.

Zou een extra blokje van 512 MB nu alle problemen oplossen, of blijft het dan lastig? Iemand ervaringen met prestatiewinst bij deze grote hoeveelheden geheugen?

"Vroeger" maakte het nogal wat uit of je 16 MB had i.p.v. 4 MB, of onder 98 128 MB i.p.v. 64 MB. Aan de andere kant zei "vroeger" iemand dat we genoeg hebben aan 640 kB ............ :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Zie de FAQ.

Maar iig, ik heb toendertijd ook die vraag gesteld, van 512 maar 1024, en heb uiteindelijk toch geupgraded.
Maar ik moet zeggen dat ik gewoon geen verschil merk, terwijl ik toch best vaak Photoshop gebruik ed.

Dus de keus is aan jouw.
Op zich is het wel stoer hoor, zoveel geheugen. :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Om stoer te doen zou ik het laten, maar als je veel photoshopt op hoge res. dan zou ik het wel doen.

Kijk eens of je geheugen wel eens helemaal vol zit.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zo stoer vind ik het niet, die leeftijd heb ik gehad :). Momenteel zegt XP dat ik ruim 250 MB geheugen available heb (van de 512 MB intern), en hij gebruikt een PF van 560 MB (met een peak van 660 MB).

Verwijderd

ik zit soms rond de 500 als ik een potje il2 sturmovik doe. vooral met de compagnie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie dus de FAQ van dit subforum :) Onder "Hoeveel geheugen heb ik nodig?" staat heel duidelijk beschreven of je extra geheugen nodig hebt B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.