Tot voor kort geen problemen met multi-tasking. Mijn PC doet 24/7 binaries downloaden met NewsBin en tussendoor draait ie vaak een MP3, zit ik wat op internet en check mijn email, en brand ik regelmatig een DVD. Uiteraard zo eens een filmpje kijken. Sinds een maand is Chello nogal brak, en heb ik nu een betaalde nieuwsgroep abonnement. Deze is veel completer, en haalt belachelijk veel headers binnen. Sindsdien is alles nogal traag en loopt het helemaal niet lekker meer. De oorzaak is duidelijk: newsbin heeft soms volgens de taskbar voor zichzelf circa 250 MB geheugen in beslag genomen (!).
Systeem: een P4 2.4 GHz, 512 MB Kingston geheugen, ASUS P4PE, WD 80 GB met 8 MB cache.
Zou een extra blokje van 512 MB nu alle problemen oplossen, of blijft het dan lastig? Iemand ervaringen met prestatiewinst bij deze grote hoeveelheden geheugen?
"Vroeger" maakte het nogal wat uit of je 16 MB had i.p.v. 4 MB, of onder 98 128 MB i.p.v. 64 MB. Aan de andere kant zei "vroeger" iemand dat we genoeg hebben aan 640 kB ............
Systeem: een P4 2.4 GHz, 512 MB Kingston geheugen, ASUS P4PE, WD 80 GB met 8 MB cache.
Zou een extra blokje van 512 MB nu alle problemen oplossen, of blijft het dan lastig? Iemand ervaringen met prestatiewinst bij deze grote hoeveelheden geheugen?
"Vroeger" maakte het nogal wat uit of je 16 MB had i.p.v. 4 MB, of onder 98 128 MB i.p.v. 64 MB. Aan de andere kant zei "vroeger" iemand dat we genoeg hebben aan 640 kB ............