Toon posts:

[BIOS] Dell Latitude L400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik kan een aantal zaken in de bios niet veranderen. Bijvoorbeeld de boot-volgorde. Ik kan wel zien in welke volgorde hij staat ingesteld, maar er staat het volgende bij:

All these items cannot be modified in user mode. If any items require changes please consult your system Supervisor.

Die Supervisor zou ik dus zelf moeten zijn ;) Hoe kom ik nou als 'superuser' oid in de bios, zodat ik ook díe instellingen kan veranderen?

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:13
Dat is nou echt Dell ;) Rommel voor veel geld

Verwijderd

Topicstarter
Hij was niet duur (en daarom nog geen rommel! :P), maar heb je :/ een oplossing?

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Bhaa ik zou het nie weten, ik weet wel dat je in de bios van de latitude bij de boot volgorde met u en d dingen omhoog en omlaag kan verschuiven, wat je ook nog kan proberen is tijdens het booten op f12 te drukken in plaats van f2 en dan boot from floppy / cd / tape of whatever... =) k zit op me stage ook met allemaal van dat soort dingen opgescheept :-/ maar ik heb nog geen last gehad van onvoldoende rechten in de bios :S Heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad...

Heb je toevallig de Laptop gejat? :) Of heb je een bios password ingesteld? Bij de meeste biossen kan je een verschillend password instellen voor user of administrator... =) Kijk jij maar eens even rond...

suc7

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:13
Dell bellen, misschien hebben hun er wel standaard een supervisor wachtwoord opstaan, ivm mensenjes die dingen willen verbouwen ;)

Verwijderd

Topicstarter
WuSSiE: ik zal 'ns bij die rechten gaan kijken. Heb daar wel 't een en ander voor ingesteld, maar dat mocht niet baten. Opstarten met F12 en dan de HD kiezen (die als 2e staat ingesteld) doe ik al 'n tijdje, en daar wil ik dus vanaf :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. weinig effect. Ik kan een paar passwords instellen, die ik bijvoorbeeld nodig heb om de bios in de komen. Verder verandert er echter niks aan de mogelijkheden qua instellen :?

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Er zou een admin password op de bios kunnen staan. Dell locked je niet uit je bios mbt dit soort dingen. Om het admin password te 'kraken', zul je Dell waarschijnlijk moeten bellen. Op desktops gebruiken ze gewoon jumpers, maar met laptops is er een master password voor zover ik weet (ken hun desktops (Optiplex) beter dan hun laptops. Dit master password is wel afhankelijk van de 'service tag' (serial), dus zorg dat je dat beschikbaar hebt.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Pagina: 1