packard bell fout in folder

Pagina: 1
Acties:

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
in de micro electro folder van september 2003(nr 36)staat een fout op de hoofdpagina. onderaan staat namelijk een packard bell comp(imedia 2401 DVD-rom en cd-rw).
er zit een amd athlon 2400+ proccie in maar ze schrijven dat die een L2 Cache van 128 kb heeft.(????) :o

mijn vraag is, is het dan geen duron proc(128kb L2)
:+

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je wilt niet weten hoeveel info er incorrect wordt overgenomen door winkels. Daar is dit dus een duidelijk voorbeeld van

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

samo

yo/wassup

staat er niet "drukfouten voorbehouden" op de folder. Ze zullen zich altijd daarop beroepen...

Hoe vaak zag je vroeger niet:
20GB RAM
ik bedoel, weten die mensen veel?

[ Voor 48% gewijzigd door samo op 05-09-2003 15:49 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Een 2400+ Duron bestaat niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Yep, zeker weten, en wat ook eritant is dat ze de typenummers soms niet vermelden...

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ze zijn naar mijn opinie sowieso al stom bezig (ondanks het feit dat ze veel informatie verkeerd over nemen).

Ze vermelden echt nooit, maar dan ook echt nooit, wat voorn Mamma Plank erin zit. Nou ok, kan ik mee leven, maar ze vermelden ook nooit de chipset :/

Learn something new every day.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bal0n schreef op 05 september 2003 @ 15:54:
Ze zijn naar mijn opinie sowieso al stom bezig (ondanks het feit dat ze veel informatie verkeerd over nemen).
Ze vermelden echt nooit, maar dan ook echt nooit, wat voorn Mamma Plank erin zit. Nou ok, kan ik mee leven, maar ze vermelden ook nooit de chipset :/
Klopt. maar goed. de gemiddelde consument weet waarschijnlijk niet eens dat VIA en intel chipsets maken.

dit terwijl deze info gewoon verschaft wordt aan de winkels (iig gebeurde dat bij PB toen ik er werkte, maar denk niet dat het veranderd is).

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bal0n schreef op 05 September 2003 @ 15:54:
Alsof degene die een PB koop dat ook maar enigszins boeit, dus waarom zou je het dan vermelden?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mjah, bij die standaard PCtjes van A-merken enzo kan je gewoon verwachten dat er info verkeerd is.
daarom bouw ik dus altijd zelf mijn PC. Dan weet ik tenminste wat in zit en wat ik er precies mee kan.

als je geen f*ck geeft om de specs, maar een PC gebruikt als huis-tuin-en-keuken gereedschap, dan is een PB ofzo ook een perfecte oplossing

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 05-09-2003 16:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• El Snorro
idd, druk en prijsfouten voorbehouden maar ik weet nog steeds niet of het nouw een echte athlon is ofnie (kan het geen truc van amd zijn door athlons met 128kb L2 aan oems te gaan verkopen?????)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

El Snorro schreef op 05 September 2003 @ 16:16:
idd, druk en prijsfouten voorbehouden maar ik weet nog steeds niet of het nouw een echte athlon is ofnie (kan het geen truc van amd zijn door athlons met 128kb L2 aan oems te gaan verkopen?????)
Exirion schreef op 05 September 2003 @ 15:49:
Een 2400+ Duron bestaat niet.
;) En nee, AMD probeert hier echt geen truck uit te halen hoor :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 16:20:
[...]

[...]

Zou ik heel knap vinden :+

De meeste A-merken vermelden idd niet expliciet wat er allemaal in hun systemen gaat, maar als je de tech-papers er op na kijkt, zie je meestal wel dat er een ATi dit, of een Kingston dat of een Samsung deze in zit. Je bent nl. als fabrikant verplicht juiste en volledige info te verschaffen over de spullen die je maakt (ISO en NEN heet dat).
Dat een winkel of distributeur het vervolgens fout doet... tja... In NL hebben we bijv. alleen een verkoopkantoor van een bepaald A-merk. Dat wil min of meer zeggen: door de fabrikant erkende distributeur met bepaalde bevoegdheden, niet meer en niet minder, de meeste merken worden niet in NL gemaakt...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ook gewon zou kunnen is dat iemand (bij PB of bj Electro) L1 en L2 cache verwisseld heeft- de Athlon reeks heeft namelijk wel gewoon 128KB L1 :z

Oslik blyat! Oslik!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Mja dit is dus gewoon een typ fout, niets bijzonders :)

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:17

RumaNoV

Folding

Als tweaker ga je toch geen packard bell kopen hoop ik he ;)

• El Snorro
NEEEEEEE!!!!!!
heb net een nieuwe samengesteld.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Ach tik-foutje is niet erg, komt wel vaker voor. Een niet-tweaker snapt er toch niets van en gelooft het allemaal wel.

Ergste is dat in veel zaken het personeel dus niet eens weet van dit soort fouten en dus de PC gewoon verkoopt met 1 of ander slap lul verhaal erbij! Sterker nog, vaak weten ze helemaal niet waar ze over praten en dat is dus WEL erg want dan licht de verkoper de klant moedwillig fout voor.

Wie de proef op de som wil nemen, ga morgen naar diverse landelijke winkelketens en stel eens een paar kritische vragen!
(Even duidelijk dat de meeste "Speciaal-zaken" vaak wel weten waar het over gaat)

mcb1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 16:20:
[...]

[...]

Truc ;)

Truck:
Afbeeldingslocatie: http://www.pixbox.tv/images/truck72small.jpg

Wat veel irritanter is, is een AMD Athlon XP 3200+ als 3,2 GHz slijten :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 23:22 ]

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
El Snorro schreef op 05 september 2003 @ 15:35:
in de micro electro folder van september 2003(nr 36)staat een fout op de hoofdpagina. onderaan staat namelijk een packard bell comp(imedia 2401 DVD-rom en cd-rw).
er zit een amd athlon 2400+ proccie in maar ze schrijven dat die een L2 Cache van 128 kb heeft.(????) :o

mijn vraag is, is het dan geen duron proc(128kb L2)
:+
Een Duron heeft 64 kB L2 (wél 128 kB L1)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RumanoVVV schreef op 05 September 2003 @ 19:22:
Als tweaker ga je toch geen packard bell kopen hoop ik he ;)
]
wrom niet?

* TERW_DAN is de trotse eigenaar van een PB :)
en nog bergen los PB spul :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

PB is op zichzelf niet zo slecht, het zijn meestal de eindverkopers die het een slecht imago geven met "echte GigaHerz e.d.". Ik ken meerdere mensen met een PB. Het zou niet mijn favoriete oem-pc zijn, maar om nou te zeggen slecht/bocht/oplichting gaat me te ver. Dell en HP zijn natuurlijk betere merken, maar niet elke gebruiker kan dat ook betalen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 23:21:
[...]

Truc ;)

Truck:
[afbeelding]

Wat veel irritanter is, is een AMD Athlon XP 3200+ als 3,2 GHz slijten :X
wat is er zo erg aan? het laat alleen een beetje comparison zien tegenover de Pentium.
als je overgrote deel van jouw afzetmarkt domme thuisgebruikers zijn, en je vermeld niet die XP rating, dan verkoop je niets meer!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

FireWurX schreef op 08 september 2003 @ 06:57:
[...]

wat is er zo erg aan? het laat alleen een beetje comparison zien tegenover de Pentium.
als je overgrote deel van jouw afzetmarkt domme thuisgebruikers zijn, en je vermeld niet die XP rating, dan verkoop je niets meer!
Ja, maar het is zo doorzichtig en toont meteen de onkunde van een winkel om duidelijk te maken dat MHz niet alles zegt. Als je zo'n 3200+ als 3,2 GHz verkoopt ben je wettelijk in overtreding en als iemand dát doorheeft zijn ze snel weg (oplichterszaak enz.).

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dion_b schreef op 05 September 2003 @ 18:55:
Wat ook gewon zou kunnen is dat iemand (bij PB of bj Electro) L1 en L2 cache verwisseld heeft- de Athlon reeks heeft namelijk wel gewoon 128KB L1 :z
Zal wel bij PB zijn dan. Volgens http://www.packardbell.nl...asp?partNumber=P841002305 zit er nml 128kb L2 cache in.

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 08 september 2003 @ 10:01:
[...]
Ja, maar het is zo doorzichtig en toont meteen de onkunde van een winkel om duidelijk te maken dat MHz niet alles zegt. Als je zo'n 3200+ als 3,2 GHz verkoopt ben je wettelijk in overtreding en als iemand dát doorheeft zijn ze snel weg (oplichterszaak enz.).
Tja je kan een 3200+ inderdaad niet als een 3,2 GHz gaan verkopen, maar je kan hem wel verkopen door te zeggen dat hij ongeveer evengoed presteerd als een P4 3,2 GHz.

De gemiddelde thuisgebruiker snapt dat allemaal echt niet en wil GHz zien. En dit is zo'n beetje de enige manier om een AMD Athlon pc te verkopen. De meeste thuisgebruikers hebben nog nooit van AMD gehoord. En dat is uit eigen ervaring.
Pagina: 1