Toon posts:

[Soulseek] kan niet verbinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste paar maanden is de Soulseek server steeds moeilijker te berijken. Regelmatig kan je een paar minuten (tot soms uren) lang niet connecten en op z'n ergst een halve dag niet. Dit heeft vaak te maken met het updaten van de server(s), maar nu begin ik me toch echt af te vragen wat er aan de hand is.

Ik kan namelijk sinds eergisteravond al niet meer kunnen connecten en hun site (www.slsk.org) is sindsdien ook down.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Verwijderd

Mag ik je even hier naar toe verwijzen?

Soulseek achter router

En een betere topictitel zou ook misschien wel fijn zijn ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 15:26 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Topictitel wat aangepast :)

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

SoulSeek heeft de laatste maanden wel meer downtimes gekend. Ik vrees dat het netwerk echt wel tegen (en over) de grens van z'n limiet loopt. De server upgrade heeft niet het beoogde resultaat behaald.

Momenteel ligt zoals je al vermeldde de hele handel stil. Wat er gaande is weet ik niet, maar ik krijg wel een foutmelding dat het serveradres niet geresolved kon worden. Dat duidt dus op DNS problemen. Misschien zijn ze van IP gewisseld en moeten de DNS-servers nog updaten. Dat kan door DNS-caches en dergelijke soms wel meerdere dagen duren.

[ Voor 1% gewijzigd door mahi op 06-09-2003 13:18 . Reden: wat een typo :) ]

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

Dat klopt inderdaad, de fix is te vinden op deze locatie: http://slsk.blogspot.com

de executable is maar 2 byte kleiner dan versie 149 (zoals gebruikelijk hebben ze een geheel nieuwe versie gemaakt die je over de oude heen kan installeren... en het werkt bij mij.. die blog lijkt mij wel betrouwbaar dus.