test en web server op een PC

Pagina: 1
Acties:

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37
Een beter titel kon ik niet verzinnen.
Ik draai al een tijd de apache webserver met mysql en php, hier lokaal op mijn PC om gemaakte webpagina's te kunnen testen voor het uploaden.
Nu heb ik van mij IP een hostname toegewezen gekregen en als ik poort 80 van het vuurmuurtje openzet zie ik inderdaad hetzelfde als dat ik "localhost" intyp.
Nu wil ik graag dat als mensen via de hostname naar mijn PC gaan één bepaalde website zien. Maar ondertussen wil ik zelf ook gewoon mijn test servertje draaien zonder dat iemand hier de inhoud van kan zien.
Ik heb de search knop al te vaak gebruikt en de manuals van apache doorgespit maar ik wordt er niet veel wijzer van. Ik heb het idee dat ik het moet zoeken in de hoek van de "virtual Host" hoek of dat het met machtigingen van bepaalde directory's kan worden opgelost. Wie o wie zou mij een eindje op weg kunnen helpen?

Relevante info:
Apache 2.0.47, MySQL 3.23.54 en PHP 4.3.3

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 15:17

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

zoek op hoe je virtual hosts maakt.
maak 2 vhosts aan.
1 voor internet met een eigen root dir.
1 voor je test (intern) met een eigen root dir.
Hoe dit allemaal moet staat zeer goed beschreven in de manual van apache.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
idd, virtual server definieeren in httpd.conf (staat als het goed is helemaal onderaan een voorbeeld, zoek anders ff via google).

Verder zal het geheel van buiten te benaderen moeten zijn, standaard lukt dat wel via het ip adres maar je kan ook een dyndns.org domein overwegen.

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-09 13:41
Dit moet inderdaad met virtual hosts. Een heel simpel voorbeeldje wat de site in /var/www/domein.com laat zien als de server benaderd word met domein.com:

code:
1
2
3
4
5
<VirtualHost *>
   ServerName domein.com
   DocumentRoot /var/www/domein.com
   Options Indexes
</VirtualHost>

• Sosabowski
De normale documentroot en servername hoeven dan niet worden aangepast?
En kan ik dan bij de 2e virtualhost dan gewoon localhost als servername gebruiken?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 15:17

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

IorGie schreef op 05 September 2003 @ 14:56:
De normale documentroot en servername hoeven dan niet worden aangepast?
En kan ik dan bij de 2e virtualhost dan gewoon localhost als servername gebruiken?
Daar zet je gewoon # voor, die heb je dan niet meer nodig.
localhost kan ja.
Lees de manual maar eens, staat het stap voor stap uitgelegd.
Staan zelfs voorbeelden bij.

• Sosabowski
Thanx, ik heb het werkende. Probleem was dat er ook nog ff een <Directory blokje moet worden gemaakt voor de 2e virtual host. |:( Iedereen bedankt.

Pagina: 1