The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
zoek op hoe je virtual hosts maakt.
maak 2 vhosts aan.
1 voor internet met een eigen root dir.
1 voor je test (intern) met een eigen root dir.
Hoe dit allemaal moet staat zeer goed beschreven in de manual van apache.
maak 2 vhosts aan.
1 voor internet met een eigen root dir.
1 voor je test (intern) met een eigen root dir.
Hoe dit allemaal moet staat zeer goed beschreven in de manual van apache.
idd, virtual server definieeren in httpd.conf (staat als het goed is helemaal onderaan een voorbeeld, zoek anders ff via google).
Verder zal het geheel van buiten te benaderen moeten zijn, standaard lukt dat wel via het ip adres maar je kan ook een dyndns.org domein overwegen.
Verder zal het geheel van buiten te benaderen moeten zijn, standaard lukt dat wel via het ip adres maar je kan ook een dyndns.org domein overwegen.
Dit moet inderdaad met virtual hosts. Een heel simpel voorbeeldje wat de site in /var/www/domein.com laat zien als de server benaderd word met domein.com:
code:
1
2
3
4
5
| <VirtualHost *> ServerName domein.com DocumentRoot /var/www/domein.com Options Indexes </VirtualHost> |
De normale documentroot en servername hoeven dan niet worden aangepast?
En kan ik dan bij de 2e virtualhost dan gewoon localhost als servername gebruiken?
En kan ik dan bij de 2e virtualhost dan gewoon localhost als servername gebruiken?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Daar zet je gewoon # voor, die heb je dan niet meer nodig.IorGie schreef op 05 September 2003 @ 14:56:
De normale documentroot en servername hoeven dan niet worden aangepast?
localhost kan ja.
Lees de manual maar eens, staat het stap voor stap uitgelegd.
Staan zelfs voorbeelden bij.
Thanx, ik heb het werkende. Probleem was dat er ook nog ff een <Directory blokje moet worden gemaakt voor de 2e virtual host.
Iedereen bedankt.
Pagina: 1