[GF3Ti200] Verticale strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:25
Na gisteren gewoon netjes mijn pc afgesloten te hebben, wilde ik vandaag even wat gaan internetten. Bij het aanzetten van mijn pc zaten er verticale strepen in mijn scherm. Bij het inladen van windows liep de pc vast. Volgens mij op het moment dat hij overschakelde naar een hogere resolutie.

Plaatje 1
Plaatje 2

Ik heb er tijdelijk een oud PCI videokaartje ingezet. Deze doet het perfect, dus het lijkt me niet aan mijn monitor te liggen.

Weet iemand me te vertellen wat er gebeurd kan zijn?

Ik ga voorlopig zelf even op zoek naar een leuke vervanger voor mijn GF3...

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50

Unagi

Always aware...

ff url gefixed

grote kans dat je Gf3 dood aant gaan is ;(

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Er kunnen een hoop oorzaken zijn.

- geheugencontroller van de videokaart
- geheugenchips zelf
- te warme chips

Probeer je kaart eens in een ander systeem en kijk wat hij doet...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Nomis
Lijkt op zich raar. Een videokaart bevat geen bewegende onderdelen. Dus wat kan er eigenlijk aan kapot gaan. Ik had niks ge-volt-mod aan de kaart, alleen een klein beetje overgeclockt...

Wat voor kapot onderdeel zou kunnen zorgen voor dit soort strepen in je scherm?
Niet dat ik ga proberen om hem te repareren, maar het is toch leuk om te weten waardoor hij uiteindelijk overleden is.

edit:

Ok, ik zal hem eens in een ander systeempje proberen...

[ Voor 9% gewijzigd door Nomis op 05-09-2003 14:41 ]

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
heb dit ook al een keer gehad alleen niet met een GF 3 maar een GF4. En ik heb toen mijn ouwe vertrouwde TNT terug gezet en daar had ik geen enkel probleem mee.
Heb je niks overclockt ofzo, draaien je fans wel, kan je videokaart z'n warmte kwijt ??

probeer je kaart es te under te clocken tot je strepen weg zijn dan, als dit lukt is 't waarschijnlijk warmte of geheugen dat kapot is

[ Voor 23% gewijzigd door E-razor1984 op 05-09-2003 14:49 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Overklokken/underklokken heeft weinig invloed, aangezien je kaart pas in Windows op de ingestelde speed gaat runnen. (Je beeld wordt dan heel even zwart en geeft dan je Desktop weer).
Wat voor kapot onderdeel zou kunnen zorgen voor dit soort strepen in je scherm?
Dat is als zoeken naar een naald in een hooiberg. :)

Als hij in een ander systeem dezelfde symptomen vertoont is het wellicht een goed idee om hem terug te sturen (als je nog garantie hebt) of een nieuwe kaart te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 05-09-2003 14:52 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Nomis
Ik heb hem net geprobeerd in mijn 2e pc. Daar geeft hij dezelfde strepen in. Dus het is zeker weten de kaart die kapot is.

De kaart heeft vanaf het begin op 240/460 gelopen, dus als het kapot is van het overclocken, dan heb ik er toch mooi een paar jaar plezier van gehad.

Ik ga maar gewoon op zoek naar een nieuwe denk ik. Misschien een 9800se... Die schijn je ook leuk te kunnen overclocken ;)
Pagina: 1