[W2003 Server]Folders beveiligen met password

Pagina: 1
Acties:

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
Zoals de Titel al uitlegd vraag ik me af hoe ik dit kan doen. In W2K kon het wel maar in 2003 kan ik het jammer genoeg niet vinden.

Heb gezocht met onze trouwe vriend Google maar daar uit vind ik alleen utilities om dit te doen en op GoT vind ik ook niet bijster veel info hierover.

Het lijkt me dat dit gewoon moet kunnen....maar ik weet het niet zeker, ben nogal nieuwe met 2003 server.

Verwijderd

ntfs filesysteem en dan rechten instellen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

Reptile209

- gers -

Zoals FLoorcore zegt: maak je schijf NTFS. Daarna moet je met een rechtsklik op de folder, properties, security, permissions helemaal los kunnen gaan :).

Zo scherp als een voetbal!

• Graham
Kom er nog niet echt uit....ik weet dat je zo rechten kan instellen...maar hoe ik nu een password op een folder zet dat kan ik niet vinden...misschien dat iemand me nog beter kan sturen in de goede richting ?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Graham schreef op 08 September 2003 @ 14:24:
Kom er nog niet echt uit....ik weet dat je zo rechten kan instellen...maar hoe ik nu een password op een folder zet dat kan ik niet vinden...misschien dat iemand me nog beter kan sturen in de goede richting ?
Dat doe je niet :*)

Je geeft een gebruiker bepaalde rechten, de gebruiker geef je een wachtwoord in AD of in local users and groups.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

Reptile209

- gers -

Je zou wel een password op een share kunnen zetten, dan hoef je je usersysteem niet op orde te hebben :)

Zo scherp als een voetbal!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Reptile209 schreef op 08 september 2003 @ 16:44:
Je zou wel een password op een share kunnen zetten, dan hoef je je usersysteem niet op orde te hebben :)
jij leeft nog in het win9x tijdperk :?

sinds nt 3.1 t/m windows 2003 is het niet mogelijk om op een share een password te zetten, dit doe je alleen maar met useraccount met bijbehorende rechten, (zie eerdere antwoorden)

A wise man's life is based around fuck you

• Graham
zwelgje schreef op 08 September 2003 @ 18:01:
[...]

jij leeft nog in het win9x tijdperk :?

sinds nt 3.1 t/m windows 2003 is het niet mogelijk om op een share een password te zetten, dit doe je alleen maar met useraccount met bijbehorende rechten, (zie eerdere antwoorden)
Ah...dat helpt....nu weet ik het zeker wat ik al dacht.

Verwijderd

Wanneer je echt paranoide bent kun je encryptie toepassen, maar doe dat alleen wanneer je echt weet hoe het ook achter de schermen werkt.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
:roll: ik kan toch echt met m´n winxp een share password toevoegen... (of ´t was m´n win98SE) dus gewoon een alleen lezen w8woord, en een full acces wachtwoord instellen... Hebben ze geen van die 2 wachtwoorden... JAMMER JOH :), nee maar serieus, als ´t goed is zit dat bij winxp iig wel ingebouwd, dus lijkt me dat win2k3server dat ook wel heeft :x

• Graham
WuSSiE schreef op 09 september 2003 @ 10:37:
:roll: ik kan toch echt met m´n winxp een share password toevoegen... (of ´t was m´n win98SE) dus gewoon een alleen lezen w8woord, en een full acces wachtwoord instellen... Hebben ze geen van die 2 wachtwoorden... JAMMER JOH :), nee maar serieus, als ´t goed is zit dat bij winxp iig wel ingebouwd, dus lijkt me dat win2k3server dat ook wel heeft :x
Zoals je zelf al zegt.....win98SE ;) niet XP.

Verwijderd

ook niet als je simple filesharing gebruikt? (geen idee want die vink ik altijd gelijk uit :)). maar die optie zit iig niet in win2k3, tenminste ik mag hopen van niet :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 11:45 ]

Pagina: 1