Toon posts:

Canal plus in elke kamer

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de woonkamer kan ik op Teevee genieten van Canal plus ik zal het zelf maar vast zeggen van voetbal en van de nodige films :P , echter nu wil ik in alle kamers waar ik een teevee heb staan ook gebruik gaan maken van Canal plus.
Kan iemand mij vertellen hoe de nodig coax kabels dan moet gaan lopen, mijn huidge situatie is als volgt:
Alle coax kabels van alle tv's lopen nu onder de grond naar een centraal punt naar de antenne versterker, die worden en zijn ook allemaal ingeplugd in de antenne versterker ook de draad van casema zelf zit uiterraad in die antenne versterker.
De coax kabel van de woonkamer loopt nu regelrecht naar het Canal pluskastje vanuit het canal plus gaat er een snoer naar de video en vanaf de video naar de tv zo kan ik dus in de woonkamer naar de video en naar canaplus kijken, weet iemand hoe ik dit nu ook in alle andere kamers voor elkaar krijg?

Verwijderd

Meest eenvoudige oplossing: all kabels van de overige TVs uit de antenne versterker en achter het Canal + kastje met een T-stuk/splitter. Overigens heb ik geen Canal+ maar heb ik deze aktie uitgevoerd met TvHome Digitaal.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
Je zult duidelijker moeten zijn. Wat voor snoer loopt er vanaf het Canal-plus-kastje naar je video. Is dat ook coax. (ik denk het wel)

Zo ja.. dan moet je je canal-plus-kastje uit de woonkamer weghalen en deze voor de antenneversterker inbouwen.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

dan heb je wel overal hetzelfde canal + plus signaal dus je kunt niet tegelijkertijd rood en blauw kijken op verschillende tv's (tenzij je twee decoders hebt met een verschillende frequentie)

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 05 September 2003 @ 14:30:

Zo ja.. dan moet je je canal-plus-kastje uit de woonkamer weghalen en deze voor de antenneversterker inbouwen.
Dus als ik het goed begrijp moet ik de stekker die uit de muur komt rechtstreeks naar het canal plus kastje voeren en vanuit het canal plus kastje weer een stekker voeren die ik inplug op de antenne versterker waar ik normaal de stekker had ingestoken die uit de muur kwam?

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

snooze schreef op 05 September 2003 @ 14:30:
dan heb je wel overal hetzelfde canal + plus signaal dus je kunt niet tegelijkertijd rood en blauw kijken op verschillende tv's (tenzij je twee decoders hebt met een verschillende frequentie)
Waarom zitten er dan twee kanalen gereserveerd op de kabel voor Canal+ ?!!
Volgens mij geeft ie ze wel beide door !

[ Voor 19% gewijzigd door Ruidasilva op 05-09-2003 15:01 ]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Verwijderd

Je kunt ook de uitgang van je decoder splitten en die vervolgens verspreiden naar de tv's in huis. Wij hadden dit (toen ik nog studeerde) ook in huis gedaan.
Je kon toen ook nog tegelijk rood+blauw kijken of verschillende pc's. Lijkt me dat dat nog steeds mogelijk is.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
je schakelt toch niet met dat kastje? daar zit toch geen tuner in? dan kun je het gewoon splitten na het kastje.

volgens mij verwarren sommige mensen de vraag met satteliet tv, waarbij de tuner in het kastje zit.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 15:02
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 14:41:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik de stekker die uit de muur komt rechtstreeks naar het canal plus kastje voeren en vanuit het canal plus kastje weer een stekker voeren die ik inplug op de antenne versterker waar ik normaal de stekker had ingestoken die uit de muur kwam?
Inderdaad. Je moet gewoon de Canal+ decoder op de ingang van die versterker zetten. Dus de Casema kabel in je decoder en de uitgang van je decoder in je versterker. Vanaf die versterker ga je dan naar alle tv's. Dan kan je overal Canal+ kijken.

Of het moet zijn dat die versterker en je casema kabel redelijk dicht bij je video staan, dan zou ik de Casema kabel in de decoder doen, van decoder naar video en vanaf video naar versterker. Dan vanaf versterker door naar alle tv's. Dan kun je overlal Canal+ kijken en ook video.

Dus niet ook weer de uitgang van je decoder gaan splitten zoals hierboven wordt genoemd. Die versterker is al je splitter (en ook een goede), dus laat die het werk maar doen.

[ Voor 26% gewijzigd door dreamscape op 05-09-2003 15:07 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 14:59:
Je kunt ook de uitgang van je decoder splitten en die vervolgens verspreiden naar de tv's in huis. Wij hadden dit (toen ik nog studeerde) ook in huis gedaan.
Je kon toen ook nog tegelijk rood+blauw kijken of verschillende pc's. Lijkt me dat dat nog steeds mogelijk is.
Dus een t spliters op het canal plus kastje en daarna naar de antenne spliters en op de betreffende kamer ook weer een splitser?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 14:41:
[...]

Ja. Als dat van Canal + naar TV inderdaad coax is en niet scart (brede zwarte kabel; lijkt op de flat cable van een HDD/FDD) kan dat met een splitter vanaf 2 euro 50 verkrijgbaar bij alle electrozaken.

Alleen denk ik wel dat je signaalverlies/storing krijgt bij veel aftappingen als het allemaal goedkoop spul is dat je gebruikt :)

Die 2 aansluitingen zijn overigens voor de 2 verschillende kanalen.

dreamscape: ja maar het zou kabeltechnisch handiger -kunnen- zijn om een extra splitter te gebruiken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad het is gelukt inderdaad hij stoort wel op een beod zenders niet allemaal maar toch... ff kijken of ik dat nog kan verhelpen

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 15:02
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:31:
inderdaad het is gelukt inderdaad hij stoort wel op een beod zenders niet allemaal maar toch... ff kijken of ik dat nog kan verhelpen
Maar heb je nu vanaf de decoder gesplitst, zonder versterker? Dan gaat 'ie storen ja. En als je nu vanaf daar splitst is die versterker buiten gebruik, toch?

Gebruik je versterker als splitter en je probleem is opgelost.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 05 September 2003 @ 15:05:
[...]

Inderdaad. Je moet gewoon de Canal+ decoder op de ingang van die versterker zetten. Dus de Casema kabel in je decoder en de uitgang van je decoder in je versterker. Vanaf die versterker ga je dan naar alle tv's. Dan kan je overal Canal+ kijken.
Zo is hij perfect zonder storingen maare heb ik op zo een manier nu ook overal video?

Verwijderd

De kabels gaan van Canal+ kast naar TV's en 1 videorecorder die daarna naar 1 tv gaat. Toch? Dan heeft 1 video en de rest niet :)

Verwijderd

mzo: yep

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 16:30 ]

Verwijderd

Als je alle funkties van alle aparaten wil kunnen gebruiken (dus waarbij 1 TV video kan gebruiken en de rest eventueel dezelfde video kunnen meekijken); idem canal+) zul je splitters moeten gebruiken op de LAATSTE aansluiting of kabel die naar of in de TV gaat.

Daar zit per definitie kwaliteitsverlies op dus neem niet de eerste de beste plastic splitter maar probeer de kabels met een vaste splitter of schroefbare uiteinden te gebruiken.

Verwijderd

als je op 2 tv's canal + gebruikt, zit er dan veel kwaliteits verlies op?

btw, is het nu 75€ voor de aansluiting en dan 34€ per maand betalen? en moet je de eerste maand al betalen, of zit die in die 75€ inbegrepen?

Verwijderd

Wij hebben ook Canal+ in ons huis. Werkt perfect, enige nadeel dat het van de grillen van onze huisbaas afhangt of we rood of blauw te zien krijgen...

Verwijderd

Hallo,

We hebben op de TV beneden Canal+, maar ik zou het ook graag op mijn TV boven kunnen bekijken, het probleem is dat hij rotslechte beelden geeft, het lijken zelfs negatieven... Ik krijg zowel Canal+ Rood als Blauw op deze manier maar het is dus niet om aan te zien. Op de TV van mijn zus is het wel gelukt, maar daar is blijkbaar maar 1 van beide kanalen tegelijkertijd.

Het is dus in ieder geval wel mogelijk maar... hoe?

Iemand suggesties? Heel erg bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 22:38:
Hallo,

We hebben op de TV beneden Canal+, maar ik zou het ook graag op mijn TV boven kunnen bekijken, het probleem is dat hij rotslechte beelden geeft, het lijken zelfs negatieven... Ik krijg zowel Canal+ Rood als Blauw op deze manier maar het is dus niet om aan te zien. Op de TV van mijn zus is het wel gelukt, maar daar is blijkbaar maar 1 van beide kanalen tegelijkertijd.

Het is dus in ieder geval wel mogelijk maar... hoe?

Iemand suggesties? Heel erg bedankt in ieder geval!
Aangezien je het hebt over 'negatieven' is jouw aansluiting volgens mij afgetakt vóór de decoder.

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 20:53

cor-gijs

Dig further for bigger hole

bij canal+ mag de aansluiting voor de decoder wel vertakt worden. er mag alleen GEEN kabelversterker voor de decoder verplaatst worden. wat ik aanraad is: kabel vanaf hoofdaansluiting met dikke goede kabel (Hirschmann) naar decoder, daar vandaan naar goede versterker, en vanaf die versterker naar de tv's. dan werkt het goed

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Pagina: 1