Toon posts:

(win2k) programma's opstarten voor afzonderlijke users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil programma's op kunnen starten voor afzonderlijke users. Als ik bijvoorbeeld inlog met het administrator account wil ik niet steeds aankijken tegen een programma, bedoeld om gewone users overal af te laten blijven.

We gebruiken WinU, een schil over alles heen, dat voorkomt dat een gewone gebruiker ook maar iets van de desktop ziet. Ze kunnen alleen maar internetten eigenlijk. Om hier uit te komen moeten ze een wachtwoord intypen.

Als ik dus aan de slag ga met de machines en ik moet bijvoorbeeld een klein ding vervangen, dan moet ik iedere keer weer wachten tot het programma gestart is en dan moet ik een password intypen om er weer vanaf te komen. Zeer irritant.

Nou heb ik al een tijdje informatie hierover gelezen hier op tweakers, maar ik vind maar niet waar ik naar zoek. Ook op google vind ik niet wat ik zoek. Misschien is de tijd gekomen dat ik de vraag dan maar eens stel:

Waar staat opgeslagen welke gebruikers welke programma's voor hun neus krijgen als ze opstarten? Ik heb gekeken bij het register bij "run" van programma's, maar winu staat daar niet bij. Verder heb ik in het register elke afzonderlijke vermelding bekeken van het programma winu, maar geen van allen voldeed aan de vraag, namelijk PER GEBRUIKER. Ik vond wel een vermelding van "/startup" maar als ik deze weghaal geldt dat voor alle gebruikers lijkt me zo.

Het belangrijkste is dat ik zelf ook wil weten wat ik moet doen als ik bijvoorbeeld een programma toevoeg en wil dat alleen gebruikers dit programma zien of juist alleen admins.

Ik wil dus per gebruiker een overzicht zien van de programma's die gestart worden als ze inloggen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Probeer Starter van CodeStuff.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal msconfig achtige programmas inclusief voor de registry met het programma absolute startup, starter van codestuff installeerde iets, maar wat en waar was onduidelijk...

Absolute zegt wat in het register staat bij all users in hkey local machine/software/microsoft/windows/currentversion/run en bij current user, maar wat ik graag zou willen is wat er staat bij user piet, bij user jan en bij user henk.

Om een voorbeeld te noemen, als ik de user huppeldepup een programma automatisch wil voorschotelen, moet ik dan met deze user inloggen en bij current user in de registry zetten dat het programma moet opstarten?

If so, dan is er een probleem, deze user heeft namelijk geen rechten om in de registry te schrijven. Ik ben er bijna zeker van dat er een andere oplossing voor is. Alleen weet ik deze niet.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 10:11:
Ik heb een aantal msconfig achtige programmas inclusief voor de registry met het programma absolute startup, starter van codestuff installeerde iets, maar wat en waar was onduidelijk...
Wat betreft Starter van Codestuff:
Alleen zichzelf in een directory die is voorgesteld bij het installeren en die jij hebt geaccepteerd en/of aangepast.
Absolute zegt wat in het register staat bij all users in hkey local machine/software/microsoft/windows/currentversion/run en bij current user, maar wat ik graag zou willen is wat er staat bij user piet, bij user jan en bij user henk.

Om een voorbeeld te noemen, als ik de user huppeldepup een programma automatisch wil voorschotelen, moet ik dan met deze user inloggen en bij current user in de registry zetten dat het programma moet opstarten?
Dat is een manier en wel één die zeker werkt.
If so, dan is er een probleem, deze user heeft namelijk geen rechten om in de registry te schrijven. Ik ben er bijna zeker van dat er een andere oplossing voor is. Alleen weet ik deze niet.
Als jij admin bent, dan kan je natuurlijk die rechten tijdelijk toekennen (hoeft niet per sé, lees maar door :P ). Verder geeft Starter diverse plaatsen aan waar je het automatisch starten kan laten gebeuren. De registry is inderdaad één, maar de Startup-folders van 'All Users' en van 'Current User' zijn ook hele leuke mogelijkheden.

Persoonlijk ben ik een heel tevreden gebruiker van Starter (ik weet niet meer precies hoe ik eraan kom, maar een goede kandidaat is een referentie van Wanda Sloan in de Bangkok Post en dan voornamelijk de IT-sectie op woensdag) en een aantal andere mensen die het via mij hebben leren kennen zijn er ook heel tevreden mee.

[disclaimer]
Ik heb geen enkele andere binding met de producenten van dit gratis programma dan dat ik een tevreden gebruiker ben.
[/disclaimer]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
De gebruiker tijdelijke rechten geven om in het register te schrijven werkt inderdaad goed.

Probleem verholpen, 8)