Toon posts:

[VB] Jet 4.0-engine ook voor Oracle nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een tool gemaakt in Visual Basic. Deze is gekoppeld aan een Access database. Hiervoor is de Jet 4.0-engine nodig. Nou is het de bedoeling dat de Acces database vervangen gaat worden door een koppeling met een Oracle database. Is het dan nog steeds noodzakelijk om een Jet 4.0-engine geinstalleerd te hebben? Of werkt de comunicatie tussen VB en Oracle niet via die engine?

De reden dat ik dit vraag is dat er op de computers waar het geheel moet gaan draaien geen Service pack 6 geinstalleerd mag worden. De Jet 4.0-engine is alleen te verkrijgen in combinatie met die service pack. Vroeger kon je die los downloaden maar tegenwoordig niet meer. Vandaar dat ik probeer uit te vinden of dit component (Jet 4) ook noodzakelijk is voor de koppeling met Oracle, en of er nog andere elementen in de Service pack 6 zitten die daarvoor nodig zijn.

Heeft iemand hier verstand van?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Kan je geen ODBC koppeling gebruiken? Die gebruik ik ook om met MySQL te praten. Moet je natuurlijk wel de juiste driver hebben, maar die moet er wel zijn lijkt mij.

Ik weet niet of ik Jet 4 gebruik, maar ik zal het vanavond eens ff checken.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik ook een ODBC koppeling. Maar als je Jet 4 niet hebt dan kan je ook niet via een ODBC koppeling met je Acces database praten. De vraag is dan ook of dit ook geld voor een ODBC koppeling met een Oracle database (die staat op het netwerk, ik weet niet of dat nog verschil maakt).

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 22:59
Nee heb je niet meer nodig. De JET driver is specifiek voor Access.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Access maakt gebruik van een Jet engine, databases zoals Oracle, Sql Server, ... niet.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik hieruit concluderen dat ik de koppeling tussen VB en Oracle kan maken zonder dat het noodzakelijk is om service pack 6 te installeren? Of zitten daar nog meer elementen in voor comunicatie met een Oracle database.

Hoe of wie verteld VB hoe hij moet communiceren met Oracle als ik vragen mag?

Verwijderd

Linkje dat ik zonet in een ander topic gaf (zat nog in m'n paste-buffer :)): http://www.able-consulting.com/ADO_Conn.htm
Daarin wordt prima uitgelegd hoe je met ADO / OLEDB connecties met wat voor database dan ook kunt leggen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

En even ter snelle info..
Als je toch met odbc drivers aan de slag gaat.
Je hebt 2 belangrijke drivers hiervoor
1 Microsoft ODBC voor Oracle
2 Oracle ODBC voor Oracle.

Het grote verschil tussen deze twee drivers is de afhandeling van BLOBS en CLOBS
die van microsoft heeft hierin een aantal irritante bugs (of features)

Beste film ooit

Pagina: 1