Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[fancontrol] Meerdere controllers ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb in mijn kast een zooitje fan's zitten en daarbij 2 fancontrollers:

- Nexus fancontroller met 4 kanalen

- Coolermaster Aerogate II met 4 kanalen

Mijn vraag is of het mogelijk is ook bijv. 1 fan aan 2 controllers te hangen, zodat je zelf uit kan maken met welke controller je de zaak wil bedienen.

Het lijkt natuurlijk overbodig maar ik wil ze graag aan beide controllers hebben hangen, is dit zo simpel als ik denk en gewoon typisch doorlussen, of kan dit gewoon niet ?

Bijv. dank :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Mbv een spitter op de fan-aansluiting KAN je de fan natuurlijk wel op allebei aansluiten, maar of het zo gezond is om vanaf twee fancontrollers de stroom te controleren, pfoeh :o. Ik zou er niet aan beginnen, maar wie weet kan het wel zonder problemen. Lijkt me wel een beetje overbodig om een fan aan twee controllers te hangen, maarja, 't is jouw hardware ;)

LinkedIn
Instagram

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Hmm ja lijkt me niet echt handig ... beetje tegenstrijdig denk ik ... maar waarom zou je? Wat is het nut :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat je met de 1ne controller tot 5v kan verlagen ( de nexus ) en met de andere waar een LCD display op zit direct de RPM kan aflezen en ook kan verlagen maar dan maar tot 7v. Het gaat mij erom dat ik het ook kan aflezen en tot 5v kan gaan ;)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dan moet je em niet op allebij hangen. Dan laat je em de stroom van de ene afhalen en voer je de gele RPM draad terug naar die ene met LCD schermpje. Dan kan ie terug tot 5V en is de RPM af te lezen :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Vroeg ik me trouwens af hé, die aerogate 2, is niet in t zwart verkrijgbaar hé? Had al btje zitten zoeken maar t niet kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Oxigun schreef op 05 September 2003 @ 14:25:
Dan moet je em niet op allebij hangen. Dan laat je em de stroom van de ene afhalen en voer je de gele RPM draad terug naar die ene met LCD schermpje. Dan kan ie terug tot 5V en is de RPM af te lezen :)
DAT is misschien nog niet zo'n slecht id ! >:) THx !

* die aerogate II is momenteel alleen in het zilver leverbaar, volgens mij is er ook geen zwarte op komst... voor zover ik weet.. anders ff site van coolermaster checken ! :7

• Oxi

Oxi

Of er met de spuitbus overheen gaan :)

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29
Oxigun schreef op 05 September 2003 @ 14:25:
voor et rpm signaal moet je 2 kabeltjes hebben, de rpm(geel) en een van de andere polen, weet iemand welke je moet hebben?

dot.blaat

• Oxi

Oxi

geen een. ik had de + en - op de baybus aangesloten en alleen de gele RPM draad naar me mobo en dat deed het goed :)

Verwijderd

Ground, maar omdat er maar 1 ground is in het hele systeem werkt het ook met 1 draad (behalve als je 7V truuk gebruikt zodat de RPM hall-sensor geen echte ground krijgt).

• Oxi

Oxi

dat zou goed kunnen, ik heb een 5V/off/12V fanbus en dat was met enermax fans (met een potmetertje).

Maar hoe lager de spanning wordt hoe raarder de meetgegevens soms worden. Bij mij op 5V werd het soms wel 30k :o
En op een gegeven moment krijg je zelfs helemaal geen waarde meer :/

Pagina: 1