Illustrator wordt hoekig in Flash

Pagina: 1
Acties:

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik heb in Illustrator een logo. Dit heb ik geexporteerd naar een .swf bestandje.
Dit importeer ik in Flash. Nou krijgt dat bestand in Flash een hoekige vorm.
Er zaten mooie rondingen in het logo en die zijn door flash nu lelijk afgekapt.

Ik heb geexporteerd met de hoogste kwaliteit maar dat heeft geen invloed.
Hoe los ik dit op ?

Illustrator 10 & Flash MX

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

likkepot schreef op 05 September 2003 @ 12:46:
I

Ik heb geexporteerd met de hoogste kwaliteit maar dat heeft geen invloed.
Hoe los ik dit op ?
Illustrator 10 & Flash MX
die "hoogste" kwaliteit is het probleem, probeer eens een .eps versie 3 of 4 ervan te maken en die te importeren (dus geen .swf importeren maar die .eps),.. wedden dat dat lukt?

edit:
copy-paste van ill naar flash kan natuurlijk ook, is sneller ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 12:54 ]

Verwijderd

Heb je bij het exporteren onderin het vinkje antialias wel aanstaan? Of is dat alleen als je JPG exporteerd?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 12:51:
[...]

die "hoogste" kwaliteit is het probleem, probeer eens een .eps versie 3 of 4 ervan te maken en die te importeren (dus geen .swf importeren maar die .eps),.. wedden dat dat lukt?
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem. Te klein om een eigen draadje te starten, maar hier wil ik wel even posten :)

Ik heb een coreldraw 11 file met vectoren. Die exporteer ik naar .eps. Fijn, ik importeer hem naar flash mx, alles is verkl**t. Ik exporteer em naar illustrator 9, alles is goed! Erg wazig, zou het gewoon aan de import in flash liggen of doe ik nou iets verkeerd?

Ik wil wel die eps importeren omdat ik dan het hele zaakje netjes kan flashen

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

kan het zijn dat die rondingen kwamen door een outline? (outline in dezelfde kleur als de vulling).

Flash kent namelijk geen echte outline van vormen, als je een vorm maakt met een lijn is die lijn een separaat object, imports vanuit illustrator betreffen dan ook altijd enkel de vorm en nemen geen lijnen mee.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

ik heb dit ook heel vaak,.. maar gewoon wegsaven als een lagere ill .eps versie werkt (bijna) altijd!

edit:
vlgns mij leest flash niet alle "paden" goed in bij een gecompliceerd logo

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 13:00 ]

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 12:51:
[...]

edit:
copy-paste van ill naar flash kan natuurlijk ook, is sneller ;)
Yes! Sim-pel, gewoon een .eps van gemaakt en met compactibiliteit van illus. 8.0 opgeslagen. Import et voila :)
Thx
trouwens, dacht je nou werkelijk dat ik niet had geprobeerd om te copy-pasten :-) dat was namelijk hetzelfde probleem

nikszolekkeralss.exe

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

aangezien likkepot's prob is opgelost, deze opmerking aan whizzcat: als je Freehand hebt, open de EPS of AI file in Freehand en exporteer deze via de export functie van Freehand naar .swf. Freehand maakt meestal wél een goede export.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

slm schreef op 05 September 2003 @ 13:19:
aangezien likkepot's prob is opgelost, deze opmerking aan whizzcat: als je Freehand hebt, open de EPS of AI file in Freehand en exporteer deze via de export functie van Freehand naar .swf. Freehand maakt meestal wél een goede export.
Tnx! Dat ga ik eens proberen!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Pagina: 1