Ik kreeg vandaag een nieuwe kast binnen, een chieftec DG-01W. Ik deed ze open om te kijken of alles er wel goed bij zat en tot mijn verbazing kreeg ik meer dan gevraagd. In het doosje waarin vijzen en dergelijke zitten zit een ring met een diameter van ongeveer 3 cm, hij is volgens mij in metaal en heeft een antraciet-grijze kleur. De doos van de case toont hier niets over en op chieftec's site vond ik ook niets. Weet iemand voor wat deze ring dient?
Dat is een ferriet ring, kun je gebruiken om kabel signalen mee te ontstoren (zie je dat dikke uitstulpinkje aan je monitor kabel? Zit ook zo'n ding in, maar dan kleiner.....)
Dat ding demagnetiseert je kabels, (heb ik ook maar van Ice T gehoord)
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Ok bedankt. Ik zie er wel niet echt het nut van in, rond mijn IDE-kabels krijg ik het niet en zo een zware ring gewoon aan een audiokabel hangen vind ik een beetje overdreven. Alleszins bedankt, nu heb ik dat ook hé
Die kunnen om je draadjes van de HDDled en de power/reset knop.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 12:48:
Ok bedankt. Ik zie er wel niet echt het nut van in, rond mijn IDE-kabels krijg ik het niet en zo een zware ring gewoon aan een audiokabel hangen vind ik een beetje overdreven. Alleszins bedankt, nu heb ik dat ook hé
vb de kabeltjes van je front. (leds, reset, power, ...)
Kilerdream was me voor
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 12:51 ]
Die kreeg ik er ook bij ja, nooit gebruikt of zo .
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Nee, ik heb ze nog nooit gebruiktNeoGames.nl schreef op 05 September 2003 @ 12:51:
Die kreeg ik er ook bij ja, nooit gebruikt of zo .
Ook in de stage die ik heb gelopen op een assemblage afdeling, gooiden we altijd die ringen weg.
Verwijderd
hehe ik kreeg die ook bij me chieftec kast had me zelf bedacht dat het zoiets moest zijn. Ook niet gebruikt om de stroomkabels krijg je um ook niet dus boeiendKillerDream schreef op 05 September 2003 @ 12:59:
[...]
Nee, ik heb ze nog nooit gebruikt
Ook in de stage die ik heb gelopen op een assemblage afdeling, gooiden we altijd die ringen weg.
Voor meer informatie:
[rml][ CM] Chieftec kast: ijzeren ring, waarvoor?[/rml]
Metalen ring in behuizing?
[rml][ chieftec kast] metalen ring, waarvoor?[/rml]
http://chieftec.rubikon.c...faq&language=uk&id=16.htm
en nog wat andere topics in de search
Slotje dus
[rml][ CM] Chieftec kast: ijzeren ring, waarvoor?[/rml]
Metalen ring in behuizing?
[rml][ chieftec kast] metalen ring, waarvoor?[/rml]
http://chieftec.rubikon.c...faq&language=uk&id=16.htm
en nog wat andere topics in de search