[VB6] Hoe .rc bestand gebruiken in VB?

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 16:48

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik wil voor een applicatie welke VBA ondersteund een macro schrijven die een bestaande handeling vervangt zonder dat de dialogbox welke de gebruikers krijgen veranderd.

Nu kan je natuurlijk de gehele dialogbox netjes namaken maar deze bestaat uit meerdere tabs en frames en dat is een hele klus..... O-)

Met een resource editor heb ik de benodigde dialogboxen / frames kunnen vinden en opgeslagen als een *.rc bestand...Dit is volgens mij een resource bestand wat door Visual C++ gebruikt wordt maar niet door VB.

Ik ben druk aan het googelen geweest maar helaas nix gevonden...weet iemand hoe je een *.rc bestand in VB gebruikt? Of anders een manier om een *.rc bestand te converteren naar een *.frm bestand.

Iemand een idee of wordt het toch gewoon een screenshot overtrekken?

Quod licet lovi, non licet bovi

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Een *.rc is een compiled resource file en zou je theoretisch in een VB-exe mee moeten kunnen linken waarna je via LoadResource en related API-calls eraan zou moeten kunnen. Dat houdt dan ook in dat je via CreateDialog API-calls je window moet openen en controllen. En dus zelf DlgProcs moet schrijven. En alle message handlers.

Dus theoretisch is het een leuk idee, maar je bent sneller klaar als geheel als je gewoon pixel voor pixel overtrekt omdat de implementatie erna 20 keer sneller af is :z

Professionele website nodig?

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Als het een compiled resourcefile is zou ik deze toch niet moeten kunnen lezen :?

Het gaat om een textbestand waarin aangegeven staat welke controls op welke plaats staan. Hier ff een stukje tekst:

code:
1
2
3
4
5
6
7
AUTORADIOBUTTON   "View", 2067, 13, 158, 53, 11, NOT WS_TABSTOP
AUTORADIOBUTTON   "Window", 2068, 13, 181, 53, 11, NOT WS_TABSTOP
COMBOBOX   "", 2072, 73, 157, 73, 67, CBS_DROPDOWN | CBS_SORT | WS_VSCROLL
PUSHBUTTON   "Wind&ow <", 2046, 74, 180, 72, 14
LTEXT   "&Scale:", 2074, 170, 89, 43, 8
COMBOBOX   "", 2043, 222, 87, 115, 106, CBS_DROPDOWN | WS_VSCROLL | WS_GROUP
EDITTEXT   "", 2036, 222, 106, 31, 12, ES_AUTOHSCROLL

Is dit wel een compiled resource file of heeft het bestand toevallig dezelfde extensie?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Als je naar addins gaat (ik denk onder menu tools) dan kan je de "resource editor" aanvinken, waarmee je dat .rc bestand kunt compilen/openen naar een .res bestand, .rc is NIET compiled namelijk, het is gewoon plain text.

Overigens kan het ook via de commandline, maar dat is zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe dat werkt,

Verwijderd

Dit hierboven is GEEN recource. Ik heb dit zelf ook eens geprobeerd in VB5 en als je een bestand toevoegd aan je project, kan je ook een .RES bestand openen. Deze komt dan in je "project explorer" als Recource. Je kan dan met LoadResData, LoadResString & LoadResPicture gegevens uit je recource halen. Veel succes!!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
@41.6C.6D.61.72: Volgens mij kan de VB resource editor alleen .res bestanden openen...hij doet iig niks met de rc bestanden.

@Therorist: Ik was er al bang voor dat het geen compiled resource was....ennu...hoe je met een resource (.res) bestand in VB aan de gang moet wist ik al :) maar dat is niet wat ik wil. Ik hoopte gewoon dat een *.rc bestand geconverteerd kon worden naar een *.frm bestand...maar iig toch bedankt :)

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
de setup & deployment meuk gebruikt ook een .res bestand. Die heb ik weleens Nederlands gemaakt. De source van de setup zit bij VB dus die kan je aanpassen.

een .res bestand compilen (of hoe het ook heet) kan ook, zitten toolz voor bij als het goed is.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Oeps res en rc doormekaar gehaald sorry, maar het resultaat ([rml]curry684 in "[ VB6] Hoe .rc bestand gebruiken in VB?"[/rml]) is toch hetzelfde: de file is praktisch toch niet bruikbaar in VB :z

Professionele website nodig?

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik ben al begonnen met het "overtrekken" van een aantal screenshots....pffff

Pagina: 1