ik heb een idee, maar of het ook kan?

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
ok, ik heb weer iets in me kop zitten hoor.
heb net een nieuwe monitor (22 inch iiyama, jaja :D) maar goed, ik zat dus te denken, wat moet ik nou met mijn ouwe monitor. dus dacht ik, die gaan we er naast zetten en we pleuren nog een pci videokaartje erbij in me kast. moet kunnen.
maar of dit dus allemaal goed gaat lopen in windows ME? ik weet het niet.
de bedoeling is, dat ik op mijn oude scherm alle "handige proggies" open laat draaien, email checker, icq, koe, etc. etc.
zodat ik op mijn nieuwe monitor een geheel lege desktop heb, waar ik dus op kan werken.
ik kan dan dus op mijn oude monitor de status van alles zien, of er email is enz enz. en vervolgens op mijn nieuwe monitor bijv. outlook starten
is dit mogelijk en hoe?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

wow vet cool man een 22 inc Iiyama :)
ik ben jaloers
waar woon je >:)

uuh over die monitor die je nu hebt
misschien zou dat wel gaan met winme maar ik weet het niet
ik heb er geen ervaring me

Verwijderd

Idd gewoon een 2e videokaart in je systeem
proppen en in je bios ff zeggen welke van
de 2 videokaarten de primary (PCI of AGP) is.
In windows 2000 weet ik dat je ook in windows
zelf kunt zeggen welke monitor je primary
is.

TIP: 2ehands kaartje!!
voor weinig centen veel plezier !

• Rene59
dus jullie denken dat het wel moet lukken?
ik kan mooi een pci kaartje lenen op mijn werk om het te proberen :)

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
Met zo'n monitor moet je niet korten op een videokaart. 2 of meer videokaarten vereisen dat de monitoren op dezelfde refreshrate en resolutie staan. Zonde als je een 22 inch op bijv max 1024*768 moet zetten omdat een oudere monitor niet hoger kan.

Matrox G400 & G450 bieden hiervoor wel een oplossing.

As finishing touch god created the Dutch

• klaaz
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Gaat zeker lukken al is niet elke combinatie van videokaarten aan het werk te krijgen. Onder Win2000 is het nog kritischer, hier werken alle S3 gebaseerde kaarten niet in combinatie met elkaar. Ik heb een ViperII met een Virge DX (beide S3) keurig werkend onder win98 :) Op Win2000 kreeg ik het echter niet voor elkaar (anderen ook niet) :(

Het slepen van je ICQ scherm naar je secundaire monitor kun je zeker vergeten. ;( Ook TV software kun je niet verplaatsen naar de secundaire monitor. ;(

Desondanks is het heel werkbaar. Denk maar eens aan die Macromedia software of bijvoorbeeld Illustrator. Alle in gebruik zijnde toolwindows kun je zonder meer naar de andere monitor verslepen. Ook na de volgende keer starten van die software staan ze nog op de zelfde plek. Niet vergeten overigens om ze weer terug te zetten als je die tweede kaart eruit haalt. Anders is het een crime om ze weer op de primaire monitor te krijgen! :+

suc6

En KiNgSiZZe:
Beide kaarten mogen een andere resolutie hebben. Het is wel werkbaarder om ze beiden op de zelfde te houden, maar het hoeft absoluut niet. Twee verschillende wallpapers kan overigens ook niet.

• KiNgSiZZe
Klopt maar dat probleem is opgelost met de Matrox G450. Plus spaar je met een dualhead een hardwareadres uit !! ;)

Verwijderd

Ik heb nog wel een ati rage pro 8mb liggen mocht je intresse hebben icq: 27319798 :)

• klaaz
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

KiNgSiZZe: Beetje duur, prachtig beeld maar de performance is niet vergelijkbaar met een Geforce of Radeon.

En die IRQ kan prima geshared worden, en een adresje heb ik nog wel over hoor...

Maar eerlijk: G450 is mooi :)

• Rene59
er is dus geen software beschikbaar die er dus werkelijk 2 los van elkaar staande GUI's neerzet met 1 pc met 2 videokaarten?

ik probeer de voordelen op te wegen tegen de nadelen.
wat zijn nou de grootste nadelen? (afgezien dat het hardware-matig allemaal kan)

• KiNgSiZZe
Volgens mij kan het niet met een alternatief programma. Maar wie ben ik. 2 Gescheiden GUI's kan ook pas bij G450. Je hebt dus 2 * een desktop. Bij aanschaf zou ik eerst enkele tests lezen van systemen gelijk aan de jouwe. De g450 is nu net een tikkeltje langzamer als de G400. Dit komt ondermeer dat de databus van 128 bit naar 64 bit is gegaan. Hierdoor is het mogelijk om de geheugensnelheid te verhogen van 166 mhz naar 333 mhz (DD) Met drivers wil men de prestaties in de toekomst vergroten.

Als je nu een fatsoenlijke kaart hebt die nog wel een jaartje meekan wacht dan op de G800. Dat wordt een monser!! }:O

• Rene59
dan wachten we nog even, want ik heb nu een geforce ddr

bedankt voor alle hulp

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 20:01

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

wat dacht je van een aquarium:P:P:P:P

grt Ramon.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Op vrijdag 01 december 2000 16:33 schreef KiNgSiZZe het volgende:
Met zo'n monitor moet je niet korten op een videokaart. 2 of meer videokaarten vereisen dat de monitoren op dezelfde refreshrate en resolutie staan. Zonde als je een 22 inch op bijv max 1024*768 moet zetten omdat een oudere monitor niet hoger kan.
verklaar dan een dat ik mijn ene monitor op 1600x1200x100hz draai (ook iiyma 22" btw) en mijn 2e monitor op 1280x12024x85hz (17" nokia)

je weet duidelijk niet waarover je het hebt....

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Op vrijdag 01 december 2000 14:56 schreef Lordbrown het volgende:
Idd gewoon een 2e videokaart in je systeem
proppen en in je bios ff zeggen welke van
de 2 videokaarten de primary (PCI of AGP) is.
In windows 2000 weet ik dat je ook in windows
zelf kunt zeggen welke monitor je primary
is.
En als je niet in je BIOS in kan stellen wat je primary videokaart is en dus PCI wordt gekozen als primary (oud Yakumo mobo van duistere herkomst)? Ben je dan fucked of weet iemand hier een workaround voor? Ik vrees het eerste, maar hoop op het tweede :?

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Pagina: 1