twee kleine problemen nieuwe iiyama vmp 454

Pagina: 1
Acties:

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 16:11
Ik heb net mn nieuwe iiyama vmp 454 binnen. Nu zijn er twee zaken waarvan ik niet weet of dat wel hoort.
Ten eerste zijn de randen van het beeld niet volledig recht. Ik heb niet het idee dat ik dit kan aanpassen via het shape-menu. Overdreven ziet mn beeld er zo uit:
**_______________
*/ *************|
/ **************|
|************** |
|************** |
|************** |
|*_______________|
| /
|/
Uiterst links 'zakt' het beeld dus een klein beetje omlaag. Komt dit vaker voor of is dat echt niet goed?
Ten tweede bewegen er heel vaag horizontale lijntjes over het beeld. Ik heb het hier niet over de schaduwen die het gevolg zijn van de dempingsdraden. Vooral op een witte achtergrond zie je ze, als je goed kijkt. Komt dit vaker voor?

edit: Let niet op de sterretjes in het tekeningetje. Dat is om de lijntjes op de goede plaats te houden.

[ Voor 22% gewijzigd door walkthisworld op 05-09-2003 12:13 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00

Predator

Suffers from split brain

walkthisworld schreef op 05 september 2003 @ 12:09:
Ik heb net mn nieuwe iiyama vmp 454 binnen. Nu zijn er twee zaken waarvan ik niet weet of dat wel hoort.
Ten eerste zijn de randen van het beeld niet volledig recht. Ik heb niet het idee dat ik dit kan aanpassen via het shape-menu. Overdreven ziet mn beeld er zo uit:
**_______________
*/ *************|
/ **************|
|************** |
|************** |
|************** |
|*_______________|
| /
|/
Uiterst links 'zakt' het beeld dus een klein beetje omlaag. Komt dit vaker voor of is dat echt niet goed?
Dus enkel de hoeken zakken naar beneden, de rest staat wel waterpas ?
Lukt het echt niet de shape opties ? Soms is het even knoeien voor alles goed staat.
Ten tweede bewegen er heel vaag horizontale lijntjes over het beeld. Ik heb het hier niet over de schaduwen die het gevolg zijn van de dempingsdraden. Vooral op een witte achtergrond zie je ze, als je goed kijkt. Komt dit vaker voor?
Dat heb/had ik iig niet (ik hebde dezelfde monitor als jou). Op welke resolutie & refreshrate sta je ?
edit: Let niet op de sterretjes in het tekeningetje. Dat is om de lijntjes op de goede plaats te houden.
Gebruik de [code] tag, je hoeft dan geen sterretjes te zetten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Predator op 05-09-2003 12:17 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39

Dido

heforshe

Dat wegzakken aan 1 kant lijkt me vreemd. Je hebt er niet toevallig een box oid naaststaan die je beeld beinvloedt?

Wat betreft de lijntjes die bewegen, dat hoort ook net. Zou kunnen liggen aan je resolutie/refreshrate. Beide verschijnslelen heb ik op mijn exemplaar (iets meer dan een jaar oud) nog nooit gezien.

Wat betekent mijn avatar?

• walkthisworld
predator; Als ik de shape-functie gebruik, verander ik heel het beeld en niet alleen de linkerkant. De rest staat waterpas. Niet alleen de hoeken staan verkeerd, maar een hele verticale strook van ongeveer 15mm uiterst links.
Momenteel heb ik de monitor aan mn laptop hangen, omdat ik nog op andere onderdelen van mn nieuwe pc wacht. Op een resolutie van 1280*1024. De refreshrate kan ik op deze res niet hoger zetten dan 90hz.
Dido; Er staat wel een tv naast en een adapter van een laptop, maar als ik deze uit zet, verandert er niets.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:28

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
misschien n fout in je laptop?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Die Adapter van de Laptop ergens anders neer leggen en dan DEGAUSE.

Adapters stralen zeer veel en kunnen er idd voor zoregndan je beeld gaat vervormen.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• walkthisworld
Omdat ik het scheve beeld van de monitor niet gecorrigeerd kreeg, heb ik de monitor teruggestuurd naar yorcom. Vandaag hebben zij hem ontvangen en de monitor getest. Zij hebben echter geen last van het scheve beeld of zien het niet. Ik moet zeggen dat het beeld niet extreem scheef trekt, maar het irriteert me mateloos. Omdat zij er geen last van schijnen te hebben, wiegeren ze om de monitor om te ruilen.
Omdat ik echt niet tevreden ben met deze monitor, wil ik graag mn geld terug. Zou het mogelijk zijn om me te beroepen op de wet kopen op afstand? Deze wet zou mij het recht geven om de monitor binnen zeven werkdagen terug te sturen. Yorcom ziet dit echter niet zitten, omdat ik het product al uitgepakt heb. Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten en plichten zijn?

Verwijderd

Binnen 8 dagen na aankoop kan je zonder een reden kenbaar te maken de koop opheffen, zodat je dus je geld terug krijgt.

Het probleem dat je had komt trouwens denk ik door de TV die er naast staat, ik heb dezelfde monitor en heb daarnaast ook weer een monitor staan en als ik de 2e monitor aan doe heb ik ook last van vage strepen over het beeld. En het kromtrekken komt waarschijnlijk door een magnetische bron in de buurt.
Pagina: 1