[TFT] LG1710B Kleurissues met PhotoShop

Pagina: 1
Acties:

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Ik open maar even een apart topic hierover want het lijkt erop dat toch wat meer mensen hier last van hebben.

Hier (..) van? Ja hier van: wit wat wordt weergegeven als beige. Maar alleen in bijzondere gevallen en tot nu toe alleen i.c.m. PhotoShop.

Mijn en Muppets probleem: plaatjes in PhotoShop waarbij wit wordt weergegeven als beige.

Ik zelf heb dit alleen bij greyscale plaatjes.

Voorbeeld:
Ik heb een RGB plaatje met veel wit, deze wordt goed weergegeven. Stel ik convert de modus naar greyscale dan wordt al het wit opeens beige, of dit een weergave probleem, of een echt 'fuck-you-ik-ben-photoshop-dus-ik-maak-alles-lekker-beige-wat-net-nog-wit-was'-probleem is, daar ben ik nog niet helemaal uit. Maaaaar, stel ik 'save-hem-for-the-web' (Ctrl + Shft + Alt + S) dan is hij weer perfect wit in de preview browser (degene waar je de kwaliteit van je SFTW instellingen kan vergelijken).
Echter convert ik het greyscale plaatje terug naar RGB, dan blijft het beige beige en kan ik zelfs met wit het beige weg-emmeren / bucketen, weer terug naar wit dus.

Muppet heeft echter problemen met plaatjes die wit waren in PhotoShop en die dan in de browser veel geeliger zijn.

Kloten met de kleurinstellingen van PhotoShop zelf heeft bij mijn niets uitgehaald.

Zou iedereen die ook een 1710B heeft, of vergelijkbare problemen encountert zich even kunnen melden en eventuele oplossingen kunnen posten? Thanks.

Ik ga nog even verder Googlen om te kijken of er al iets over bekend is.

*Edit: Ik zal zo als ik thuis ben even wat printscreens proberen te maken (dat wordt wel vage recursie trouwens, maarja... (printscreen van PhotoShop plakken in PhotoShop)) om te kijken waar nou precies het probleem ligt: weergave of echt PhotoShop die plaatjes loopt te versjteren.

PS: Het betreft tot nu toe alleen PS 7.

[ Voor 18% gewijzigd door Cavorka op 05-09-2003 15:27 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ing._Buttje heeft geen PS7 .. wel een LG1710B(u), maar in PSP7 nog niet echt een probleem gedetecteerd ..... I dunno :?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

Wie gaat er ook photoshoppen op een TFT scherm |:(

Sorry hoor maar Photoshoppen doe je op een CRT.
Als je een beetje van de kleuren wilt genieten teminste.

"It's better to burn out, than fade away"

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
[Full Frontal Attack Mode]
@obiwanos: Ga ff fietsen met je kritiek. Zelden zoiets nutteloos gehoord.
'Sorry hoor maar Photoshoppen doe je op een CRT.' Hoeveel seconden heb jij achter een TFT gewerkt, en dan speciaal de LG1710B? Fraaie claims, maar voortaan ga je maar iets nuttigs doen ipv mijn thread vervuilen. RGB plaatjes, wat toch meestal het grootste deel van het PS werk is, werkt gewoon perfect...
[/Full Frontal Attack Mode]

Ontopic:
Ik zit nu thuis en het lijkt erop dat wanneer je de mode/modus dus verandert van RGB naar grayscale, of CMYK dan komt er een of andere vage kleur overheen.

Zie deze printscreens (@ 60kb each): RGB, Grayscale en CMYK.

[ Voor 35% gewijzigd door Cavorka op 05-09-2003 15:37 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:38

Gallus

Cheesy

Mja, RGB is hier @El-Cheapo 17" CRT gewoon wit, maar Grayscale en CMYK zijn dit absoluut niet. Dan kan je toch concluderen dat het niet aan je monitor ligt?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Indeed, het ligt dus waarschijnlijk meer aan PhotoShop... misschien meer iets voor SA dan.

Iemand bij wie in CMYK, Grayscale wit nog steeds wit is?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Photoshop probleem waarschijnlijk.

Move VB --> SA :)

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

BTW vraagje tussendoor

WAT is een goed CRT voor foto editten eigenlijk? waar moet je op letten bij de koop ? en waarom geen TFT (zijn tegenwoordig toch wel goeietft te krijgen of niet dan?)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Bij mij op mijn LG1710b gaat hij ook zeuren dat het "color profile" van mijn monitor niet goed is in photoshop. Maar welke ik ook kies ik blijf het probleem houden. Al is het bij de 1 iets minders als de ander.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1