Network Drive als LocalDisk faken << mogelijk ??

Pagina: 1
Acties:

• MuRC
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06-2011
Hoi tweakers,

Ik heb me suf gezocht in het forum naar eerder threads hierover maar krijg alleen maar lame hits die gaan over hele basic dingen zoals "hoe map ik een network-drive??" etc..

Het gaat om het volgende..

Wij gebruiken een aantal AVID systemen en zouden die graag samen van 1 storage systeem data willen laten trekken.. Nu verkoopt AVID dit soort systemen natuurlijk ook alleen voor MUCHOS DINEROS..

Het probleem is dat AVID niet naar netwerk- drive mappings kijkt.. kan dus alleen van LocalDisks gebruik maken. Al van alles geprobeerd (dos cmmds: subst , append, net use) maar in explorer blijven mijn network disks als gemapte drives staan... (en zijn ze dus niet vanuit AVID te zien) 8)7

Ik zoek dus een methode om network drives als ECHTE localdisks te faken, zodoende iets van 20.000 euro aan dedicated AVID spul te besparen _/-\o_

Wie o wie is de ultieme tweaker en verschaft mij van een werkende oplossing??

Alvast bedankt,

Marc

(Error 0 occured.))

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
ik zie nog wel een zooi mogleijkheden, maar ben wel zo commercieel ingesteld dat als ik zie wat je bespaart besef wat mijn kennis waard is :] en die niet zomaar van de hand doe.
( misschien is dat de reden waarom er niet wordt gereageerd? :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 14:55

Croga

The Unreasonable Man

Semt-x_ schreef op 05 September 2003 @ 11:52:
ik zie nog wel een zooi mogleijkheden, maar ben wel zo commercieel ingesteld dat als ik zie wat je bespaart besef wat mijn kennis waard is :] en die niet zomaar van de hand doe.
Nee, met dit soort instellingen is Tweakers echt groot geworden :r
Deze vraag is overigens ook van toepassing op alle Microsoft spellen :/ Andere spellen kan ik zonder meer op een share installeren, maar Microsoft wil écht alleen op lokale schijven..... Ofwel: Doe eens een leuk antwoord mensen ;)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05
Ik meen dat je onder XP (misschien lager ook nog) een netwerk-share onder een map kan hangen ipv een schijfletter. Wat gebeurt er als je vervolgens subst loslaat op die map?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MuRC
Nah, valt me dat ff vies tegen.. :r respect daalt tot een dieptepunt.. mocht er , zoals jij zegt, een oplossing te vinden zijn dan zal ik daar heus wel ooit tegen aanlopen, en daarmee verdien jij dus NIET het respect dat ik je had willen geven voor het aangeven van de oplossing.

Ik hoop dat er nog ECHTE replies komen.. met dingen waar ik (en de rest die dit forum leest, daar is een forum toch ook voor, delen van kennis (niet VERKOPEN van kennis)) nog wat aan heb

Dank voor uw aand8,

Marc

(Error 0 occured.))

• MuRC
ondertussen ben ik alweer te laat met replien..

(Error 0 occured.))

• MuRC
>>paul

wat bedoel je precies met "onder een map hangen" ??

thx

Marc

(Error 0 occured.))

• MuRC
hey semt-x

heb wel een euro over voor je "waardevolle" kennis.. begin nu wel benieuwd te worden naar jouw "zooi mogelijkheden"

Marc

(Error 0 occured.))

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

offtopic, ooit gehoord van de edit knop?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:17

dotcode

///\00/\\

Ik werk altijd zo:

net use \\netwerkpath /user:mijnID *
en dan pushd \\netwerkpath

nu hangt hij onder z:

voor een overzicht van net drives doe je:
net use

Met popd gooi je hem weer weg

Je zal het altijd als netwerk drive zien, behalve als:
je je eigen driver schrijft. Dit is trouwens best wel leuk en er zijn aardig wat voorbeelden bij ddk (driver development kit)

• MuRC
dotcode >

2 dingen..

1 > ik kan niet coden
2 > wie zo'n driver voor me schrijft mag rekenen op een geldelijke vergoeding
3 > ik had geen derde ding
4 > en al helemaal geen 4e

dat ddk is dat een forum hier?? .. ik kiek wel ffkes

thx

Marc

(Error 0 occured.))

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Semt-x_ schreef op 05 September 2003 @ 11:52:
offtopic:
Jemig de pemig, dit brengt bad memories naar boven uit de C64 tijd. Toen had je ook van die luitjes van: ik weet wel een leuke hack/poke/tweak, maar dat ga ik je niet vertellen, want dan weet jij net zoveel als ik!

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• MuRC
right on EXX .. hij hout zich nu ook angstvallig stil =]

(Error 0 occured.))

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 09:43

NoE

Que?

Heb je al eens gekeken naar een Sanergy (tivoly) oplossing

Een grote data disk (bv: HDS 9570 Disk Array)
FC Switch
FC Hba's in de werkstations
Netwerkmapping naar disk (share)

Disk komt binnen op alle werkstations (file io gaat over het san)
Metadata en evt kleine files(<10K) gaan over het netwerk.

ook mogelijk, Falconstor IPStor / NAS oplossing (Iscsi, FC, IP) i.c.m. gigabit netwerk

Wij hebben bij diverse omroepen nu deze oplossing (sanergy) liggen

okok, dit is ook niet echt een goedkope oplossing :)

[ Voor 9% gewijzigd door NoE op 05-09-2003 12:25 ]

We love the smell of innovation in the morning!

• MuRC
NoE >>> heel erg bedankt.. ik ga ff googlen op sanergy

dit is dus een hardwarematige oplossing?..

(Error 0 occured.))

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:17

dotcode

///\00/\\

dat ddk is dat een forum hier?? .. ik kiek wel ffkes
Dat de Microsoft Driver Development Kit, kan je download op MSDN. Maarja moet je wel c++ proggen

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Kan hij wel CD roms benaderen? anders zou je namelijk een fakecdrom achtig programma kunnen gebruiken

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hmm doet me denken aan FastlinX Expansionbox.
heb et nooit gebruikt, maar volgens de manual was het een programma dat controle nam over een remote systeem, en de schijven floppy's cdroms enz enz werden allemaal lokale schijven op de PC die Expansionbox draaide.
kon via paralelle poort, seriele en over Ethernet via IPX en draaide onder DOS en Win3.1

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Met het programma Bestcrypt kun je drives aanmaken die gebruik maken van een bestand op een harddisk of netwerk. Deze aangemaakt drives zijn gewoon images van een echte harddisk en worden door het systeem dus als een echte schijf herkend. Dit programma encrypt de data ook, hetgeen natuurlijk niet nodig is, maar misschien is zoiets te vinden zonder encryptie feature. Misschien een idee?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 14:22 ]

• MuRC
firewurx >> thx, ik ga ff zoeken op die applicatie

uATX >> thx, maar ik denk dat deze oplossing niet geschikt is aangezien ik dan via een image -file van de netwerkdisk moet werken, wat volgens mij ten koste moet gaan van de performance.. i could be wrong maar das wat me guts zegt =].. ik ga alsnog ff zoeken op Bestcrypt

thx ppl, keep em coming!

Marc

(Error 0 occured.))

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@MuRC: Alles leuk en ardig, maar als ik ff op de site van AVID kijk zie ik dat dat vnl AV-systemen zijn (kende het merk voorheen niet). Ik vraag me af waarom je uberhaupt dingen van een netwerkschijf zou willen halen en naartoe zou willen schrijven...als je met AV werkt lijkt me dat te traag worden. Tis niet voor niks dat ze alleen lokaal willen of via een (glasvezel) SAN, lijkt mij.

Edit: ik zie nu dat sommige van die dingen met W2k werken...misschien zou je een lokale partitie van je HDD kunnen laten syncen met een netwerkmap via Active Directory?

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 05-09-2003 14:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Dat encrypten kost wel tijd ja, maar het kan wel een oplossing zijn voor je probleem.

• MuRC
The_Eagle >>

het ZIJN av systemen, en het voordeel van het gebruik van een centrale datacenter is overduidelijk (lijkt mij). Zo kun je 1 "inlaad-systeem" houden en deze data vervolgens op verschillende andere systemen gebruiken, zonder eerst de data fysiek naar de lokale disks te copieeren.. simpel probleem, lastige oplossing (icm met Avid software dan, die de mogelijkheid van een network drive niet ondersteunt, of beter gezegd.. blokkeert)

en wat betreft de haalbaarheid qua snelheid.. ik denk dat een 1 gigabit netwerk (dedicated) genoeg BW heeft voor op zijn minst 10 X een 25 Mbit stroompje tegelijk.. en das meer capaciteit dan dat ik nu nodig heb..

thx again!

Marc

The_Eagle >> wel tof dat je ff naar de avid site hebt gekeken =]

[ Voor 7% gewijzigd door MuRC op 05-09-2003 15:11 ]

(Error 0 occured.))

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Het enige wat ik zelf gebruik is het volgende

je neemt een spel bijv Need for Speed 2
met nero maak je er een ISO van
zet je op je server ( b.v. \\server\isos\nfs2.iso )
download Deamontool
deze stel je een cd-rom in op die iso op het netwerk
deze cd-rom word als een echte cd-rom herkent, maar haalt zijn gegevens van de server

maarja het enige nadeel is dat het alleen werkt met gegevens die niet veranderen, net als een echte CD, dus wellicht niet helemaal een oplossing voor je

Verwijderd

Volgens mij heb ik hier wel ergens een proggie dat Active Image heet liggen, deze maakt om de zoveel tijd een een image van een hdd. ik weet niet of je er wat aan hebt maar et zou kunnen :)

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 09:43

NoE

Que?

MuRC schreef op 05 September 2003 @ 12:26:
NoE >>> heel erg bedankt.. ik ga ff googlen op sanergy

dit is dus een hardwarematige oplossing?..
Deels, d.m.v. een netwerkverbinding haal je de performance van een SAN (2GB/s)

Een disk kan je normaliter niet delen over meerdere host, met behulp van een FC SAN kan je simpel de disk aanbieden op elk werkstation. Dit in tegenstelling tot SCSI of IDE(ATA).

Nu komt dus een derde partij van te pas. Sanergy, de partij die de "share" activiteiten voor zijn rekening neemt. De software ziet dat de disk gedeeld wordt en zorgt er voor dat fileio over het SAN gaat.

D.m.v. een standaard windows share, kan je de share aanbieden over je normale editing netwerk. op de client wordt de share gemapt als een normale netwerkdrive.

Nu zorgt sanergy ervoor dat de metadata over het netwerkgaat (100mbit is ruim voldoende) en file io over het san.

Voordeel is de ernome bandbreedte
nadeel van deze oplossing is het kosten plaatje van het SAN.

Een goedkopere oplossing lijkt mij gewoon een 1Gigabit NAS opslossing.

Aangezien je in het gooi woont zou je langs kunnen gaan bij Omroep Utrecht.

btw tivoly moet tivoli zijn (is van IBM).

We love the smell of innovation in the morning!

Pagina: 1