Toon posts:

Radeon 9800 Pro en NVidia drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestelling lopen bij Informatique voor een Hercules Radeon 9800 Pro. Er heeft in mijn systeem altijd een Geforce gezeten, ik draai de OS Windows 2000. Kan ik nu gewoon de NVidia drivers uninstallen en de Catalyst drivers installeren, of is het verstandiger om Windows 2000 opnieuw te installeren ?

Ik kon het antwoord niet vinden in de FAQ

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 11:23 ]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Het is verstandiger om een clean install te doen van Windows. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

gebruik de detonator destroyers. die halen alle crap van nvidia drivers
weg. reboot , plug 9800 in en install drivers. werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Maar de detonater destroyers werken die onder windows 2000 ?

Ik dacht alleen tot en met Windows ME ?

Verwijderd

Detonator Destroyer is the only tool that completely removes detonator drivers from your Windows 95 (All versions),Windows98,Windows 98SE,Windows ME system. It removes all versions of detonators from 6.XX up! - Support for 2000 and XP coming!

Dus alleen voor win9x en ME... helaas. Ik zou een clean install doen, just in case of...

Verwijderd

Topicstarter
OK dan zet ik alles er wel vers op, werkt wel zo makkelijk.

Iedereen bedankt voor de info en hier mag wel een slotje op.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
als je niets te doen heb kan je een nieuwe install doen echter is het absolute onzin om voor een nieuwe videokaart je pc opnieuw te installen.

ik weet dat een hd opnieuw installeren voor de meeste mensen een hobby is maar voor dit is het onzin van de bovenste plank om je hd leeg te maken.

gewoon normaal uninstallen en daarna je nieuwe kaart erin en software erin geen enkel probleem.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Wildfire

Joy to the world!

D'r zijn nog andere nVidia destroy-tooltjes hoor. Lijkt me nou niet bepaald handig om heel je systeem opnieuw te gaan installeren...

Heb ik destijds ook niet gedaan toen ik van een GeForce Ti4200 naar een Radeon 9700 Pro ging... en dat ging perfect.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Mag ik van de figuren die een clean install adviseren weten waarom ze dat adviseren?

(Behalve dan om de TS werk te bezorgen...)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

The_Sukkel schreef op 05 September 2003 @ 11:43:
Mag ik van de figuren die een clean install adviseren weten waarom ze dat adviseren?

(Behalve dan om de TS werk te bezorgen...)
Clean install is alleen noodzakelijk als je door nwe hardware stabiliteitsproblemen oid krijgt. Gewoon de tooltjes gebruiken om de detonator te uninstallen en dan de ATI Catalyst er overheen installeren.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon de NVIDIA drivers netjes uninstallen, PC opnieuw opstarten, PC uitzetten, Hercules Radeon 9800 Pro erinzetten, opstarten en Catalyst drivers installeren, en klaar.

Is dit de goede volgorde ?

Verwijderd

Het is echt onzin om je systeem daarvoor opnieuw te installen, een ati gebruikt niet een van de bestanden die de nvidia drivers installed, en mocht dat toch zo zijn, vraagt ie bij de installatie van de ati drivers of je die dan wil overschrijven. Als je die volgorde hierboven gepost aanhoudt, moet alles gewoon goed gaan!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Wildfire schreef op 05 September 2003 @ 11:38:
D'r zijn nog andere nVidia destroy-tooltjes hoor. Lijkt me nou niet bepaald handig om heel je systeem opnieuw te gaan installeren...

Heb ik destijds ook niet gedaan toen ik van een GeForce Ti4200 naar een Radeon 9700 Pro ging... en dat ging perfect.
Bij mij ging het ook allemaal perfect (zelfde overstap gedaan), alle nVidia software eraf, Ati drivers erop. Goed, 3dmark scores en wat spellen eroverheen en jawel, een ZEER merkbaar verschil in snelheid.
Een dag of 2 later toch maar besloten een clean install te doen, want daar was het systeempje toch al aan toe. En TOEN pas zag ik de ware kracht van de 9700. 3dmark schoot met een zielige (!) 2000 punten omhoog (12522 -> 14334), framerates waren nog hoger in spellen dan voor de nieuwe installatie.

Misschien dat ik zelf iets over het hoofd heb gezien, of dat er nog wat oude drivertroep was achtergebleven (heb toch intensief zitten klooien om alle nVidia software weg te krijgen), maar als je toch al niet zo moeilijk doet over een clean install raad ik je dit zeker aan !

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08
http://download.guru3d.co...db.php?action=file&id=582

this should do the trick :Y)

eerst ff oude drivers uninstallen, daarna rebooten
dan dit tooltje draaien, en daarna computer uitzetten
Radeon kaartje inpluggen, computertje aan, drivers installen, en gaan met die banaan >:)
BioWEB schreef op 05 september 2003 @ 12:04:
[...]

Bij mij ging het ook allemaal perfect (zelfde overstap gedaan), alle nVidia software eraf, Ati drivers erop. Goed, 3dmark scores en wat spellen eroverheen en jawel, een ZEER merkbaar verschil in snelheid.
Een dag of 2 later toch maar besloten een clean install te doen, want daar was het systeempje toch al aan toe. En TOEN pas zag ik de ware kracht van de 9700. 3dmark schoot met een zielige (!) 2000 punten omhoog, framerates waren nog hoger in spellen dan voor de nieuwe installatie.

Misschien dat ik zelf iets over het hoofd heb gezien, of dat er nog wat oude drivertroep was achtergebleven (heb toch intensief zitten klooien om alle nVidia software weg te krijgen), maar als je toch al niet zo moeilijk doet over een clean install raad ik je dit zeker aan !
mjah, vind ik niet gek
na een clean install is je HD ook een minder grote zooi, waardoor 3D Mark ook beter presteert
niveau van defragmentatie telt namelijk ook mee ;)
er draaiden waarschijnlijk ook minder achtergrondprocessen bij je na die clean install
dus om voor alleen dit een clean install aan te raden, neuh...

ik zou eerst eens kijken wat je kunt bereiken met bovenstaand tooltje :)

[ Voor 70% gewijzigd door Crash op 05-09-2003 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt zal het proberen zodra de kaart binnen is.

Iedereen bedankt voor de info, ik heb het volste vertrouwen dat het gaat lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 13:20 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BioWEB schreef op 05 September 2003 @ 12:04:
Een dag of 2 later toch maar besloten een clean install te doen, want daar was het systeempje toch al aan toe. En TOEN pas zag ik de ware kracht van de 9700. 3dmark schoot met een zielige (!) 2000 punten omhoog (12522 -> 14334), framerates waren nog hoger in spellen dan voor de nieuwe installatie.
ja, en lag dat aan de oude nvidia drivers, of gewoon aan het feit dat je een clean install had, waarvan je zelf al zei dat ie daar toch al aan toe was?

Sorry hoor, maar het is echt onzin dat de nvidia drivers voor stabiliteitsproblemen zouden zorgen. Zolang er geen hardware is dat van de drivers gebruik maakt, worden ze ook niet opgestart, simple as that. Als je je Radeon erin zet hoeven de oude nvidia drivers niet eens geuninstalled te zijn. Windows ziet gewoon dat het een andere videokaart is, en gaat dan zelf op zoek naar andere drivers. De nvidia drivers worden daarbij niet eens "aangeraakt".

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Wat ik nou inet begrijp is, waarom koop je een Hercules 9800 Pro, die is toch veel duurder dan andere 9800 Pro kaartjes. btw de 9800 Pro wordt ook mijn nieuwe kaart :P

• Crash
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 18:43:
Wat ik nou inet begrijp is, waarom koop je een Hercules 9800 Pro, die is toch veel duurder dan andere 9800 Pro kaartjes. btw de 9800 Pro wordt ook mijn nieuwe kaart :P
mischien heeft de topicstarter wel goede ervaringen gehoord of gelezen over de Hercules variant, of naar aanleiding van reviews e.d. :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Crash-Override schreef op 06 September 2003 @ 15:36:
[...]

mischien heeft de topicstarter wel goede ervaringen gehoord of gelezen over de Hercules variant, of naar aanleiding van reviews e.d. :)
Alle Radeon9800Pro kaarten doen het gewoon prima, draaien allemaal op 380/340 en gebruiken, 2.8ns geheugen. De Hercules variant is 42 euro duurder, maar presteert gelijk op clockspeed en valt niet verder over te clocken dan de concurrentie (Powercolor/Club3D).

http://www.hardavenue.com/reviews/herc9800pro1.shtml

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 06-09-2003 17:07 ]

• Crash
Yokozuna schreef op 06 September 2003 @ 16:59:
[...]

Alle Radeon9800Pro kaarten doen het gewoon prima, draaien allemaal op 380/340 en gebruiken, 2.8ns geheugen. De Hercules variant is 42 euro duurder, maar presteert gelijk op clockspeed en valt niet verder over te clocken dan de concurrentie (Powercolor/Club3D).

http://www.hardavenue.com/reviews/herc9800pro1.shtml
mjah, das 1 review
ik heb hier al genoeg problemen voorbij zien komen met Club3D kaartjes...

maar de TS kan ook gekozen hebben voor de goede service ofzo van Hercules,
of heeft meer vertrouwen in een duurdere kaart :)
Pagina: 1