Toon posts:

Lage scores Sisoft Sandra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net upgrade gedaan naar:
XP1900 @ 1742Mhz (145fsb, gelocked)
256MB PC3200 CL2.5
(Win2K Pro)
Nu draai ik een benchmark in Sisoft Sandra Standaard Unicode en geeft mijn geheugen een lage benchmark terwijl hij in bios staat op 434 (3x145). De score is de helft van een gewone PC3200 CL2.5 op KT400.

Screenshot (geen software om piccy te verkleinen) :
http://www.camperverhuurpeelland.nl/huissie/PC3200.jpg

Heb ik wat verkeerd ingesteld of is het geheugen zo slecht? :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

edit:
nevermind, screenshot nu pas gezien

3x145 klopt trouwens niet .. het is 2x217

[ Voor 175% gewijzigd door BalusC op 05-09-2003 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja weet niet precies hoe ht uitgerekend word maar vndt het zelf makkelijk om uit te gaan van 133x3 als standaard om mee te rekenen aangezien dat de snelheid is die je in de bios ziet.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
ik heb een hele tijd terug ook ooit problemen gehad met mn sdram op mn P3 machien... deze haalde ook maar de helft van wat ie zou moest halen qua geheugenbandbreedte. Ik weet niet of dit nog van toepassing zou kunnen zijn, maar als er iets van een In Order Queue Dept in de bios als optie staat, moet je tegen omhoog zetten..

[ Voor 181% gewijzigd door Sartsj op 05-09-2003 12:24 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je hebt daar wel snel geheugen (wat nu op 217MHz loopt) alleen wordt dat afgeknepen door de FSB van slechts 145MHz. Wat je moet proberen is de verhouding FSB / geheugen beter krijgen, deze staat nu op 2 / 3. Verhoog de FSB en verlaag de FSB / geheugen verhouding en de scores worden beter :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij mijn weten zou dat niks mogen uitmaken wat betreft het benchmarken. Sandra roept het geheugen direct aan, zonder dat de CPU (en dus de CPU FSB) aan te pas hoeft te komen. But, correct me if I'm wrong, over het algemeen weet je alles namelijk beter dan ik :P

Anyway, in real life is synchroon draaien inderdaad sneller :)

Verwijderd

vergeet niet dat als dat geheugen naast ze benen gaat lopen de prestatie omlaag gaat!

als ik me geheugen te zwaar oc of me p4 cpu te zwaar oc zelfs Video kaart te zwaar oc dan verlies ik snelheid omdat hij dan te vaak fouten maakt!

voor beeld als ik me p4 op 3.6 zet haal ik maark 6k scores terwijl ik hem op 3.25 11k scores krijg

dat komt omdat als hij te warm wordt langzamer gaat draaien :+

heb ook gehad dat geheugen 365Mhz draaide maar 5.2Gbs haalde terwijl op 360Mhz gewoon 5.6Mhz de reden is gewoon omdat hij zo vaak incorecte data geeft er te veel cycluses verloren gaan :/ *valt nog mee dat het systeem neit crashed*

Kijk trouwens ook of je de voltages niet omhoog gegooit hebt van het geheugen want dat zorgt er ook standard voor dat het geheugen langzaamer draait. meestal maakt het niet uit omdat je weer een hoogere fsb kan draaien maar toch :+

dus kijk eens als je hem iets langzamer zet of hij dan wel goed draait ;)

• Abbadon
BalusC schreef op 05 September 2003 @ 12:48:
Bij mijn weten zou dat niks mogen uitmaken wat betreft het benchmarken. Sandra roept het geheugen direct aan, zonder dat de CPU (en dus de CPU FSB) aan te pas hoeft te komen. But, correct me if I'm wrong, over het algemeen weet je alles namelijk beter dan ik :P
Dat maakt zeker uit :) Sandra bewandeld het hele pad van van cpu via geheugencontroler naar geheugen en vice versa.

Verwijderd

Topicstarter
Ben bij me gf atm dus kan niet testen en had geen tijd om te antwoorden. Het lijkt mij als ik proc en geheugen op standaard snelheid draai 133x12=1600 en 133x3 (2x200)=400 hij dezelfde score moet halen dus zou hij niet lagere score mogen halen door hogere busnelheid. Wat wel kan is dat ie fouten maakt omdat ie te snel loopt dus zal ik hem op standaard snelheid testen morgen. Maar als hij dan nog zo laag is weet ik niet meer wat ik moet doen.

Ow ja, de proc is nog gelocked dus kan ik de verhouding pas verbeteren als hij geunlocked is als ik dat nog doe aangezien het een palomino is en ik toch liever een tbred in combi met cl2 geheuegen ga clocken waar ik nog ff voor moet sparen :P. Maar dat betekend niet dat dit geheugen zo langzaam mag draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 10:33 ]

Verwijderd

heb je geen ander reepje geheugen dat je ff kunt proberen dan weet je tenminste zeker dat het aant geheugen ligt. (of ff van een vriend lenen)

Verwijderd

Abbadon schreef op 06 september 2003 @ 09:01:
[...]

Dat maakt zeker uit :) Sandra bewandeld het hele pad van van cpu via geheugencontroler naar geheugen en vice versa.
Ik dacht datdat alleen opging voor de lange chipset test hoor, niet met de gewone geheugenbench.. ?

• Abbadon
Verwijderd schreef op 08 september 2003 @ 05:29:
[...]

Ik dacht datdat alleen opging voor de lange chipset test hoor, niet met de gewone geheugenbench.. ?
http://www.sisoftware.co....ation=ben_mem&langx=nl&a=

Overigens is het onmogelijk _alleen_ de DIMM's te testen op performance; de cpu en de chipset zijn benodigd om de DIMM's aan te sturen en om de data te verzenden/ontvangen. Ik zou zeggen, speel eens met verschillende FSB snelheden bij gelijke geheugensnelheid. Je meet zelfs duidelijk verschil als je één of twee cpu's gebruikt op hetzelfde bord :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen nu getest op standaard snelheden en voltages en dit was het resultaat:

http://www.camperverhuurpeelland.nl/huissie/pc3200@400.jpg <--nieuw
http://www.camperverhuurpeelland.nl/huissie/PC3200.jpg

Score is nu 100 lager en dat is niet zo moelijk te verklaren... maar het klopt nog stees niet. Ik zal op zoek moeten naar een andere pc3200 om te vergelijken met deze scores en anders weet ik het ook niet.

Ik neem aan dat de onderste score een normale score hoort te zijn voor een 256MB pc3200 op normale snelheid.. De nieuwe screenshot is ook nog op aggressive timings 2-2-6 ipv 4-4-10? wat er kwam te staan toen ik alles op standaard snelheid zette. Is er iemand die 256mb pc3200 kan testen in Sisoft Sandra zodat ik scores met hem kan vergelijken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar de winkel gegaan waar ik mijn moederbord heb gekocht en heb het laten testen. Eerst mijn reepje in hun test setup en ouwe sisoft sardra gedraaid (2002). Dit was een intel systeem en behaalde een score van ruim 1800 (400 hoger). Hierna hebben we een reepje van hun pc3200 gehuegen erin gezet en deze haalde een score van slechts 1300/1300 dus zelfs 100 lager als mijn score maar dat kan aan de timings liggen.

Ik snap er niet veel meer van, als ik de scores van sisoft sandra zie lijken mij deze wel redelijk aangezien met een corsair pc133 c2 ik een score van ruim 800 haalde en nu met mijn pc3200 niet een het dubbele haal.

Verder is de score die ik haal de helft van de score die ik zou moeten halen wat mij toch een een bepaalde fout lijkt. Zou de fout in het moederbord kunnen liggen?

Verder mag de topic van deze tread wel veranderd worden in Lage scores PC3200 Sisoft Sandra o.i.d.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
ik ben nieuwsgierig naar wat de resultaten van de membench zijn als je je systeem niet oc-ed

Heb je overigens niet gewoon iets op de achtergrond draaien tijdens de sisoft membench ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Zie de reply boven mijn laatste, als ik niet oc zijn scores 100 lager.
Er draait niks op de achtergrond.
Pagina: 1