[MSI KT4 Ultra-FISR] Windows start niet @ 2700+

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 15:50
Ik heb vorig jaar (December 2002) een nieuwe pc gekocht (losse componenten). Heb deze helemaal inelkaar gezet en als ik deze nu op 2700+ instel (166 MHz FSB) dan draait m'n pc zeer instabiel. Windows setup wil niet draaien, windows start niet op, regelmatig "Blauwe Windows Scherm":

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGEFILE_IN_NONPAGED_AREA

Mijn pc bestaat uit de volgende componenten:

MSI KT4 Ultra-FISR
AMD Athlon XP 2700+
Kingston 512 MB DDR 333 MHz ValueRAM
Asus V9900 GeForce FX5800 128 MB
Creative Audigy II Player
Pioneer DVD-117
Maxtor 120 GB 8 MB Cache 7200 RPM S-ATA
4x Standaard Systemcooler
Qtec DualFan 550 Watt

+3.3V = 3.26V
+5V = 4.89V
+12V = 12.06V

CPU @ 2100+ = 41C

Nou heb ik al mijn moederbord, geheugen, videokaart een keer opgestuurd naar het bedrijf (Alternate) om het te laten testen, maar hun hebben alles goed bevonden, en terug gestuurd.

Als ik de FSB op 133 MHz zet (2100+) dan draait het systeem stabiel, en is er niets mis mee. Ik heb al op de processor gekeken naar de code, AXDA2700D3..
waarnaar ik kan afleiden dat dit een 2700+ is, en de core op 1.65v moet. Dit heb ik ook gedaan, maar dan wil het ook niet. Heb ik het voltage van de core wat verhoogt, naar bijv. 1.70 of 1.75v voor meer stabiliteit, maar dit helpt ook niet.

Nu werd er op het forum gezegt, dat ik moest proberen om mijn moederbord instellen op 166x10.5 (2100+ op 166 MHz FSB), maar dit werkt ook niet, het systeem wil niet eens starten. (moest BIOS reset doen).

Ik heb het geheugen op controled by SPD staan, met 333 MHz busspeed. CAS Latency = 3.

Ook heb ik het systeem al zo kaal mogelijk gestart maar dit hielp ook niet. Ook heb ik al geprobeert het systeem op een plankje (uit de kast) op te starten (ivm kortsluiting), maar dit hielp ook niets.

Bij alternate zeiden ze dat als je die blauwe schermen kreeg met die foutmeldingen, dan kon het maar 2 dingen zijn, je geheugen of harde schijf. Nou, ik heb sindsdien een nieuwe harde schijf (had eerst een Maxtor 40 GB ATA133) en mijn geheugen is door mij, een kamaraad en door Alternate getest. Ik heb sindsdien ook al een nieuwe videokaart (had eerst ATI Radeon 9700 PRO).

Nu ben ik wel een beetje ten einde raad, en vraag jullie tweakers/forummers om hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door NetXtreme op 05-09-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Draai eens memtest86 om uit te sluiten dat het aan het geheugen ligt :)

Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen, dat je via de FAQ/policy van dit subforum kan vinden: Technische PMG FAQ en Dit graag lezen eer je post :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Heb ik al gedaan, gaat allemaal goed... (meedere keren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welja, sinds wanneer deed het probleem zich voor? Al sinds december 2002 of sinds kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Nee, al sinds december, maar ik had ook eerst kortsluiting in mijn moederbord, dus die heb ik toen opgestuurd, en kreeg ik nieuw mobo. Maar deze is ook al een keer opgestuurd voor test....dat was dus net in Januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Reageert er niemand meer of weten jullie het niet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geheugen en voeding zijn OK; devolgende verdachten zijn de mobo/CPU. Maar die kun je logischerwijs alleen maar uitsluiten door ze te testen met een tweede mobo/CPU .. Dus wij kunnen je helaas niet verder helpen :) Probeer het bij de PC-boer enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 15-09-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Been There, Done That......Alles was OK.....Dus.....wat zal het wezen?

BTW: Als FSB op 160 MHz staat draait ie wel stabiel, maar hoger niet...

[ Voor 35% gewijzigd door NetXtreme op 15-09-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb exact hetzelfe probleem gehad met een asus moederbord + amd 2600 cpu

Wou ook niet stabiel lopen op 166FSB, regelmatig blue screens, spontane reboots etc, op 133FSB echter geen probleem

Na wat speurwerk uiteindelijk er achter gekomen dat het mobo nog al kieskeurig was mbt het geheugen. ik had dus 512 mb Kingston Valueram (PC2700), geheugen wat verder 100% in orde was, alleen niet in combinatie met dit moederbord. Ander merk geheugen gekocht (Corsair) en voila, alle problemen opgelost.

Het Kingston geheugen draait nu probleemloos in een andere PC

Advies: probeer een ander merk geheugen, uit ervaring weet ik dat de KT4 ook nogal kieskeurig is

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Naja, dan zullen we dat maar eens proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ? een klote bord is die kt4v,...
Ik heb er een hier liggen met een XP2200+ met DDR 333 Major 3d en 128 MB GF4.
Ik heb dat moederbord boekje wel 50 keer ingelezen,..
En taal nog teken reageerd het bord ergens op,..MEMTEST zegt DDR 333 oke,..
Andere module geprobeert van samsung die geeft ook problemen 22% van de installatie,..hopa zwart scherm en reboot,.. ik kan dit bord wel de grond in stampen want het is een bord met een gebruiksaanwijzing die niet klopt en voor geen meter werkt,..Tevens is die bios ohzo slordig afgewerkt dat er geen elke functie begrijpbaar en concreet iets verwijst,.. alles default en cpu mhz opnieuw aangegeven,.. maar dan komt er ook niks naar boven drijven,.. Alleen blauwe installatie velden en dan voordat je de overeenkomst moet accepteren boem vast,.. 266 DDR er in gepropt zelfde probleem andere voeding zelfde probleem andere HDD zelfde probleem andere processor zelfde probleem,.. andere cd roms andere floppy drive andere videokaart van alles heb ik geprobeert,..!!
Mijn conclusie is ram het bord op de toon bank en zoek een ander uit,..want dit moederbord zuigt,..en werkt met helemaal niks,... zelfs niet met een 1700+ amd moedeloos ben ik er van,.. zo meteen maar de processor en geheugen module testen op een ASROCK., ik heb het bruine vermoeden dat het allemaal gaat werken op dat bord en dat de KT400 chipset gewoon een chipset is die je beter niet op je bord kan hebben,.. die van MSI althans

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
een beetje gelijk heb je wel, nix behalve ellende met dit mobo.....

Verwijderd

Beste, NetXtreme.

Ik heb er ff een ander bord bij gehaald een ASROCK K7S8X met sis 746 FX chipset,.
Meteen me processor gemonteerd en me geheugen ff een jumper op het moederbord veranderd een voor de CPU MHZ,..dus een stap van 100 naar 133.
En hopa volledige install van XP ( binnen 17 a 18 minuten) heb het nu 24 lang laten draaien met wat test tools,..
geen een probleem zelfs niet met de GF4 Ti 4200 8X 128mb,.. Dit bord over treft een MSI bord,.. super,.. dus ik advieseer je het bordje te ruilen voor een ander of voor het bord waar ik het mee getest heb,. de processor en het geheugen althans,..ik heb de moed opgegeven bij de KT4V-L dat is een waardeloos walgelijk irritant bord dat alleen maar met bepaalde geheugens wil werken,. iets waar ik al een hekel aan kan krijgen is zo'n enorm voorkeursbord als deze,.. de KT4V is verbanne uit me lijst,.. en zal ook nooit meer erop terug kommen,.. voor de gene die het allemaal waard vinden om met je geheugen te moeten kloten,..wens ik je veel plezier,..
testfase out ASPACT

Verwijderd

Geldt dat voor alle revisies want ik heb er ook een ook een kt4v-l, maar heb het nog niet kunnen gebruiken omdat ik nog een nieuwe proc moet kopen. (De vorige is R.I.P.)

Is het echt zo'n slecht bord.Ik heb hem nu 4 weken geleden gekocht,zou ik hem nog kunnen ruilen.

• -NJ-
je kunt ook overdrijven :|

bij elk merk en type moederbord kun je problemen krijgen - dat er hier mensen problemen hebben met de KT4 wil dus niet zeggen dat alle KT4's bij voorbaat slecht zijn

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
-NJ- schreef op 17 September 2003 @ 12:17:
je kunt ook overdrijven :|

bij elk merk en type moederbord kun je problemen krijgen - dat er hier mensen problemen hebben met de KT4 wil dus niet zeggen dat alle KT4's bij voorbaat slecht zijn
Helemaal mee eens! Kheb laatst zelf nog een kt400 voor iemand opgebouwd met allerlei b-merk componenten (naamloos geheugen, vga kaartje van een heel onbekend bedrijf, cheapass Q-teq voeding, etc) en het systeem liep als een trein.
Ik verbaas me dan ook een beetje over jouw ervaringen......

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Ik wilde niet iedereeen afzeiken maar goed,..en ook niet het msi bord,..
Maar als je veel geld uit wil geven dan moet je dus voor een msi kiezen,..
Wil je goedkope componeten erop plaatsen dan gaat dat niet door de brakke en irritante KT400 chipset die msi op het bord heeft geplaatst,.
Want waarom loopt de processor en het geheugen moduletje op een SIS 746FX chipset ? AAAAAAAAAAAAAIIII daar komt het al een goede stabiele chipset waar niet op geknabbelt is,..

Heb je zelf ooit een KT4V in bezit gehad dan merk je al heel snel dat de bios een is die te vele functie's heeft die onoverzichtelijk en afhankelijk van elkaar moeten werken,..
Maar in combinatie met compatibliteitsproblemen heb je een bord waar je niks meer kan,..
Of niks op wil draaien,..Dus ik overdrijf hier helemaal niks,.. ik heb het zelf getest,.. @live,.. zelf had ik geen andere merk module zoals KINGSTONE of CROSSAIR,..misschien werkt dan het bord naar te vredeheid,..maar ik ga niet allemaal toeters en bellen kopen om een moederbord het naar zijn zin te maken,.. Ik koop iets dat naar me zin moet werken,.. en als dat me te veel problemen geeft dat is het bord in mijn opinie meuk,...
Want als er dan iets fout op het bord gaat kan je het nooit decteren,..emmer je er veel te veel mee,...en kost het een hoop inspanningen op niks af,..

Ik heb in mijn leven dat ik p.c.'s bouw gemiddeld 300 stuks op jaar basis nog nooit zo'n bord gezien of gehad dat zoveel problemen geeft,.. componeten zoals DVD branders zijn alleen van bepaalde merken welkom op het bord,.. en zo kan ik nog wel een hele rij verzinnen maar daar wil ik me tijd niet aan verdoen,.. Want ik heb nu een werkend bord en een werkende set dus gaat de MSI KT4V terug naar de leverancier zodat ze het bord aan een andere ziel kunnen verkopen,..

Gegroet,.Aspact

Ravikris mijn advies is :
Neem een ander moederbord indien mogelijk,..want je komt al heel snel naar een geheugen module die je extra moet gaan aanschaven,.. het moederbord werk alleen met de bekende merken,.. Crossair en kingstone.
Als het nog mogelijk is kan je een ongebruikte bord ruilen,.. Hangt van de leverancier af,.. Mocht je het bord hebben gekocht bij een Quality Partners en niet geruilt krijgen pm richting me en ik kijk wat ik voor je kan betekenen,...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 18:33 ]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34

Soggy

vroemmmm

Ik heb hetzelfde probleem gehad (MSI KT4Ultra BRS, 2400XP en 512MB Corsair2700). Blauwe schermen en dezelfde foutmeldingen waar jij het over hebt. Bleek na heel veel testwerk en gezoek toch het geheugen te zijn. Ook Memtest86 gaf niet aan dat het geheugen brak was. Er is nog een ander geheugentestprogje, heet ook Memtest. Deze gaf wel de ene foutmeling na de andere.
Geheugen omgeruild en het probleem is weg.

Mijn advies: koop toch een ander mobo, want die KT400 is en blijft prut.

If it works, tweak it

• -NJ-
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 15:25:
....
Wil je goedkope componeten erop plaatsen dan gaat dat niet door de brakke en irritante KT400 chipset die msi op het bord heeft geplaatst,.
Want waarom loopt de processor en het geheugen moduletje op een SIS 746FX chipset ? AAAAAAAAAAAAAIIII daar komt het al een goede stabiele chipset waar niet op geknabbelt is....
geloof graag dat je een hoop ellende met de KT4 heb meegemaakt, maar om dat op een "brakke" KT400 chipset af te schuiven is pure onzin

uit eigen ervaringen die ik met het bouwen van pc's heb opgedaan is de KT400 absoluut een betrouwbare en stabiele chipset - het machientje waar ik nu achter zit (een asus a7v8x) doet al een meer dan een jaar probleemloos z'n werk (zoals het hoort btw :) )

Verwijderd

als je het verhaal goed had gelezen,..dan had je dit op gemerkt : brakke en irritante KT400 chipset die msi op het bord heeft gezet,..daar bij geef ik de volledige schuld van het KT400 verhaal in handen van MSI,.. de chipset is dus niet een uitgebreide chipset maar een chipset met een aantal weg genomen instructie's,...
Volgende keer beter lezen :P

• -NJ-
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 18:27:
als je het verhaal goed had gelezen,..dan had je dit op gemerkt : brakke en irritante KT400 chipset die msi op het bord heeft gezet,..daar bij geef ik de volledige schuld van het KT400 verhaal in handen van MSI,.. de chipset is dus niet een uitgebreide chipset maar een chipset met een aantal weg genomen instructie's,...
Volgende keer beter lezen :P
een kt400 chipset met een aantal weg genomen instructie's ? waar haal je dat vandaan ?

MSI heeft voor de KT4 en KTVA gewoon standaard de KT400 en KT400A gebruikt zoals die door VIA geleverd worden

maar correct me if i'm wrong :)

• NetXtreme
Maar we hebben het hier steeds over de kT4-V en KT4V-L, maar wat vinden we dan van de KT4 Ultra FISR (waar ik problemen mee heb), en dan word er ook nog gezegt hier, dat het alleen bekende merken geheugen pakt, maar ik heb Kingston ValueRAM en dat werkt ook niet.....!?!?!

Verwijderd

Veel problemen met MSI, vriend van me had 512MB corsair besteld wat niet op zijn bord werkte, bij mij getest, en draaide helemaal perfect.

Had ie 2x256 van coarsair besteld (hij denkt dat het daar aan ligt) werkt het nog steeds niet. Hier getest en t werkte weer als een speer.

Conclusie: MSI is brak :P Al te vaak compabiliteitsproblemen en andere problemen van MSI meegemaakt zodat ik er zelf nooit meer 1 koop.

Verwijderd

Sorry NetXtreme,..maar kennelijk hebben de KT4 Ultra FISR en de kT4-V en KT4V-L dezelfde chipsets,.. omdat ik dezelfde meldingen kreeg,.. en momenteel heb ik na veel zoek werk geen oplossing gevonden,.. Dus luid me advies momenteel probeer hem te ruilen.. Voor een ander bord,. Want deze borden zuigen,..en oplossing ? die ligt momenteel niet voor handen,.. Dan alleen een andere geheugen module te proberen of om van alles aan en uit te zetten in je bios in de hoop dat het werkt,.. Ik weet wel dat wanneer je je fbs op 100 zet je installatie van windows geen problemen geeft,..
P.S: komt dat bord ook van ALTERNATE???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 13:44 ]

Verwijderd

Ondanks dat de TS al wat mogelijkheden heeft, wil ik toch nog even reageren :)
Je zou misschien het bord om kunnen ruilen voor exact zo'n zelfde bord, ik denk namelijk dat je een brak bord hebt, iets wat bij elke mobobakker voor kan komen. Niet alles kan perfect zijn :)

Ik heb zelf ook een MSI KT4 Ultra FISR met ook een KT4 chipset :P en bij mij thuis draait het perfect, werkelijk 0,0 problemen. Voor dit bord had ik een MSI K7T Turbo en die heeft ook altijd perfect gewerkt. In mijn huidige systeem zit:

MSI KT4 Ultra FISR
Athlon XP 2600+ (geschikt voor FSB 166Mhz)
1Gb Apacer DDR333
Geforce3 64Mb
6.4Gb WD harde schijf
80Gb WD 8Mb cache 7200rpm HD
Brakke philips cdrecorder
Hercules geluidskaart
dit alles gevoed door een 230W voeding van onbekend merk (don't even ask :7).

Bovenstaand systeem loopt gewoon goed :)

oh ja, mijn bord komt niet van Alternate ;) :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 14:00 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb je het memory niet per ongeluk op FSB+33 staan ? dan draait ie namelijk op 199 en dat werkt niet altijd...

Verwijderd

Heb je het memory niet per ongeluk op FSB+33 staan ? dan draait ie namelijk op 199 en dat werkt niet altijd...
Sorry man maar denk eerst na voordat over iets begin mee te praten waar je duidelijk geen verstand van heb,.. Echt dit soort tips zijn zinloos. Reageer dan liever niet. Omdat de bios van de MSI KT4 en dergelijk auto settings heeft en er niet voor niets op zitten,.. om je geheugen aan te sturen.

Ik heb dat bord bij alternate besteld b.t.w. deze hebben mij verklaard dat de MSI KT4V en KT4V-L en MSI KT4 Ultra-FISR geheugen problemen hebben..
Dus ben ik nieuwsierig naar de aanschaf van je bord NetX. Is deze ook afkomstig van Alternate ??

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 17:45:
[...]

Sorry man maar denk eerst na voordat over iets begin mee te praten waar je duidelijk geen verstand van heb,.. Echt dit soort tips zijn zinloos. Reageer dan liever niet. Omdat de bios van de MSI KT4 en dergelijk auto settings heeft en er niet voor niets op zitten,.. om je geheugen aan te sturen.

Ik heb dat bord bij alternate besteld b.t.w. deze hebben mij verklaard dat de MSI KT4V en KT4V-L en MSI KT4 Ultra-FISR geheugen problemen hebben..
Dus ben ik nieuwsierig naar de aanschaf van je bord NetX. Is deze ook afkomstig van Alternate ??
Sorry man loop niet zo dom te lullen dat ik er geen verstand van heb :r . Lees effe de faq door want met 15 posts heb jij natuurlijk überveel verstand van computers hé :{

Ik heb dit soort problemen vaak genoeg gezien en heb veel mensen gezien die niet konden draaien omdat ze +33 op de FSB hadden.

PS. Hoe kun JIJ beoordelen dat ik er geen verstand van heb? je zit gewoon te flamen

Jij kunt zelf niet eens een merk mobo en een chipset uit elkaar houden en gaat op mij lopen zeiken? kom op zeg :D

/ontopic graag.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 18-09-2003 19:47 ]

Verwijderd

leeg rede :
omdat er wankers zijn die heel tof zijn,,..tenminste dat denken ze...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 00:08 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 19:21:
moet ik hier nou echt op ingaan ?? of gaan we lekker off the topic raken??
Ik kom hier nooit omdat ik genoeg verstand van p.c.'s heb. Dus vandaar de 15 posts,.. lol
Sure :D jij bent ook zo slim 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Nou, ik kan geen een instelling vinden waarbij die op +33 MHz staat (dat is trouwens nergens een optie in de MSI mobo's (KT4 Althans)) Jammer Fairy, dat is het dus niet.

En ja, het mobo komt bij Alternate weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moederbordje die KT4V kwam daar ook vandaan,... je kan hem ruilen. Omdat je van alles al geprobeert heb. Moet je wel ff met de technische helpdesk bellen. eerst laten trouble shouten en dan moeten ze maar een oplossing voordragen. Je kan de bios flashen naar de nieuwste versie. word je geadviseerd,. dit heb ik niet gedaan i.v.m. garantie,.
Het bord vertoonde een duidelijke kromming trouwens,.. ik denk dat alternate een party msi borden heeft gekocht met daarbij een aantal defecte borden. Mijn advies rommel er niet meer verder mee,. Maar weer leg het probleem bij alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Heb ik al zovaak gedaan, maar het mobo is al bijna 9 maand oud.....dus ..... Kan ik dan nog ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon proberen,.. als het je niet lukt laat het me dan weten,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Hoezo, laat het jouw dan weten? wat ga je er aan doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf bijna dezelfde specs. Bij mij werd het probleem opgelost door een voeding van 350W of groter. Probeer dat eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhh heb je ook tijdens de windows install geprobeert F5 in te drukken en dan gekozen voor apci ondersteuning,.. ?? ik heb contacten binne de hardware wereld lol dan ruil ik hem om voor je als het zo graag wil weten,.. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
nee, niet geprobeert (F5 & ACPI ondersteuning) zou dat kunnen helpen? maar dat helpt toch nix, want mijn systeem wil niet hoger draaien dan een FSB van 160 MHz

en ik heb een 550 Watt voeding

[ Voor 32% gewijzigd door NetXtreme op 19-09-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

NetXtreme schreef op 19 September 2003 @ 11:25:
Heb ik al zovaak gedaan, maar het mobo is al bijna 9 maand oud.....dus ..... Kan ik dan nog ruilen?
je hebt gewoon 1 jaar garantie via alternate dus je kan hem gewoon inruilen :)
Fairy schreef op 18 September 2003 @ 14:04:
hij had al gezegd dat het geheugen op auto stond ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan het proberen,.. ik heb het althans geprobeert bij 22% van de install ging alles onderuit en kreeg ik een reboot met zwart scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Ja, maar het probleem ligt niet bij windows denk ik, want soms boot m'n pc ook niet. Dus dan start ie niet (gaat wel aan). Dan doet ie het pas weer na een bios reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de processor ook op een andere plank getest ?? of een andere plank geprobeerd op je voeding ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Nee, dat kan nie, maar het is door alternate getest...Die zeiden dat het goed was en hebben ze het terug gestuurd (kosten voor mij :( ), maar het was niet goed dus...

misschien ook een leuk detailtje, als ik CAS Latency handmatig instel, dan boot ie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,.. duidelijk dezelfde simtonen die ik ook aantrof,.. ook na de blauwe schermen liep ie soms vast op de thermische beveiligingen op het bord,.. Had je nog geprobeerd die F5 combinatie ? meteen indruk wanneer je de blauw met witte letters install krijgt :) ik heb nog verder gespit voor je op PAGEFILE_IN_NONPAGED_AREA en Driver_irql_not_less_or_equal op diverse sites in google maar geen duidelijk resultaat wel een aantal tips wanneer je je os op de schijf heb staan,. Maar daar heb je niks aan want dat lost helemaal niks op,..
Heb ondertussen contact gehad met een hardware groothandel die kan me melden dat het compatibliteits problemen zijn,.. een combinatie van processor en geheugen en moederbord. Das de tweede keer dat ik het hoor over dat bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldus mijn ervaring & Microsoft.com

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

In most cases, this error message appears when the computer shuts down.
This behavior occurs because the file system driver did not place a reference count against a volume device object, and the object was being deleted before the current input/output (I/O) operation had completed....

Dit soort dingen los ik meestal op door een andere harde schijf te plaatsen. Of het geheugen. Al heb je misschien goed geheugen aldus memtesting progz. Probeer het domweg maar eens. Ruil even je schijf en je geheugen in voor wat anders.

Daarna moet het goed gaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Ik heb ander geheugen gebruikt 256 MB DDR Samsung
en ik heb net een nieuwe schijf eerst een 40 GB Maxtor en nu een Maxtor 120 GB S-ATA

Bij alternate zei men, PAGEFILE_IN_NONPAGE_AREA & DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL duid op defect geheugen of defecte schijf....

[ Voor 33% gewijzigd door NetXtreme op 19-09-2003 13:45 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch snap ik een ding niet ?? Helemaal ?? Heeft die geheugen module wel gewerkt op het eerste bord,.? of is de eerste module ook kapot gegaan op het bord ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Mijn geheugen module van 512 MB Kingston ValueRAM is goed....meerdere keren getest.
maar om uit te sluiten dat het het geheugen was heb ik nog 256 MB Samsung geheugen geprobeerd, dit hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al Alternate benaderd ?? Hopelijk krijg je iemand met kennis van AMD's aan de telefoon. Als je ene D*v* D krijgt vraag dan om een van zijn collega's want die weet alles behalve iets van AMD. En misschien staan ze er open genoeg voor,..om het bord te ruilen. Naar een ander bord.
Wie niet waagt wie niet wint,.. want het kost je niet zoveel moeite en tijd die je er nu insteekt,...En zoals ik al zei,.. deze borden zijn echt kl*te,.. meld in het telefoongesprek ook dat je op het internet heb gezocht enzo,.. en ook dat je de meldingen op een forum heb gezet en dat daar geen oplossing naar boven is gekommen,.*D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 14:44 . Reden: info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Naja, dan zal ik dat wel doen....maar in totaal heb ik bij hun ook al wel een paar uur aan de phone gehongen....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon afdwingen dat ze hem ruilen omdat je er niks aan kunt veranderen,.. En dat er geen oplossing voor is,.. dat zullen ze wel moeten begrijpen,..lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Ze ruilen geen producten meer die ouder zijn als 8 maand :(.....ik nader de 10 maand al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

NetXtreme schreef op 19 September 2003 @ 15:16:
Ze ruilen geen producten meer die ouder zijn als 8 maand :(.....ik nader de 10 maand al :(
zal best.
maar je hebt bij hun in ieder geval een jaar garantie.
dus hun zullen het toch moeten oplossen.
het liefst een heel ander bord met ander chipset (eventueel met bijbetaling) of een zelfde bord .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
De nieuwe KT600 of 800?

[ Voor 43% gewijzigd door NetXtreme op 19-09-2003 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een andere dan VIA ? Of wil je perse VIA chipset ? Anders een SIS 746 FX chipset,.. of SIS 748,..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag trouwens in hun snuffelhoek misshien een leuk bord Gigabite 7VAXP Ultra,..
Wel weer een KT400 chipset,..
een aantal suggestie's:
Asrock K7S8X 3.0 met SIS 746FX chipset
Abit KD7-S met KT400 chipset
Abit KV7 met KT600 chipset
ASUS A7V600 met KT600 chipset
dit lijkt me wel genoeg info,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humzz ik heb iets anders gevonden,. probeer eens je IRQ's opnieuw in te delen ?? i.p.v. van auto !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

of een nforce2 chipsetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe'st met alles afgelopen ? Ben je voor inruilen gegaan,.? Heb je nu een ander bord ??
Of heb je nog steeds hetzelfde bord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Nog steeds zelfde bord, ik heb nietzovel tijdgehad het weekend, dus....Maar ik ga denk ik vandaag ff met alternate phone...maar m'n IRQ's indelen? had je een iets ingedachte van hoe de instellingen moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer ie vanuit auto naar manaul komt te staan geeft ie standard de porten een toewijzing, toch ? ik zal eens kijken voor andere settings en op welke porten,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI KT4V/KT4 ULTRA SERIES BIOS SETTINGS GUIDE *
==============================================
*NOTE: It is recommended to NOT load High Performance Defaults in the BIOS as this could result in system instability and lead to problems installing Windows. It is recommend to first get the system running and stable before any tweaks are attempted.

==================
Standard CMOS Features
==================
Time Set Correctly Upon first POST and after each BIOS Flash / CMOS Reset

Date Set Correctly Upon first POST and after each BIOS Flash / CMOS Reset

Primary IDE Master
Type AUTO
32Bit transfer Mode ON

Primary IDE Slave
Type AUTO
32 Bit Transfer Mode ON

Secondary IDE MasterType AUTO
32 Bit Transfer Mode ON

Secondary IDE Slave
Type AUTO
32 Bit Transfer Mode ON

Floppy Drive A Set Appropriately

Floppy Drive B Not Installed (for most people)

Boot Sector Virus Protection Disabled - If you really want to use this feature make sure its at least disabled during partitioning, formatting and loading of the OS

===================
Advanced BIOS Features
===================

Quick Boot Enabled

Full Screen Logo Show Disabled

Boot Sequence
---------------------
1st Boot Device Floppy
2nd Boot Device CDROM/DVD whatever you use
3rd Boot Device IDE 0
*The boot order is really a user preference with no "correct" way to set it up as long as the drive containing the OS is specified somewhere in the order.*

Try Other Boot Devices Yes

S.M.A.R.T. for Hard Disks Disabled

BootUp Num-Lock On

Floppy Drive Swap Disabled

Floppy Drive Seek Disabled

Primary Display VGA/EGA

Password Check Setup

Boot to OS/2 No

Internal Cache WriteBack

System BIOS Cacheable Disabled

C000,32k Shadow Disabled

APIC Function Enabled ("Enabled" functions well on this board under Windows 2000 and XP and with most newer hardware PCI cards and drivers.
If you are using Windows 9x/me or TV tuner cards or winmodems or extremely old PCI cards/drivers set to "Disabled"
If you change this setting after Windows has been loaded you may need to reinstall the OS)

MPS Table Version 1.4

=======================
Advanced Chipset Features
=======================

DRAM Timing Control
-------------------------------
Current Host Clock Displays current FSB Frequency

Configure SDRAM Timing By SPD (Set to User later if trying more aggressive RAM timings)

SDRAM frequency Auto (If overclocking, you may need to set this at 266 for PC2100, 333 for PC2700 and above. Performance was slightly degraded when running PC3200 at the 400 setting, so we recommend using 333 for PC3200 and above.)

SDRAM CAS# Latency 2.5 (setting to 2 gives faster performance)

Row Precharge Time 3T (setting to 2 gives faster performance)

RAS Pulse Width 6T (setting to 5 gives faster performance - if RAM becomes unstable this is the first timing to lower back to default)

RAS to CAS Delay 3T (setting to 2T gives faster performance)

SDRAM Bank Interleave Disabled (setting to enabled gives Faster Performance - If RAM becomes unstable this is the second setting to return to default)

SDRAM Burst Length 4QW (8QW should theoretically be faster but on many MSI boards is slower…still testing this setting)

SDRAM 1T Command Disabled (only experienced overclockers or people with low densities of RAM should ever set this to Enabled)

Fast Command Fast (start here and if Windows installs stable set to Ultra. If you use aggressive RAM timings you may need to return this to default/Normal)

Fast R-2-R Turnaround Auto

AGP timing Control
--------------------------------
AGP Mode Auto

AGP Comp. Driving Auto (If you have problems with your graphics card or crashing out of 3D Games, this setting may need adjusted. If you have never used this feature before seek help in the forum)

Manual AGP Comp. driving same as above

AGP Fast Write Disabled (theres no reasonable basis to enable this)

AGP Aperture Size 64 or 128 (higher settings can cause compatibility problems with some software)

AGP Master 1 W/S Write Disabled (Enabled theoretically should be faster but is not on many MSI motherboards)

AGP Master 1 W/S Read Disabled (Enabled theoretically should be faster but is not on many MSI motherboards)

AGP Read Synchronization Disabled

PCI Delay Transaction Disabled

========================
Power Management Features
========================

IPCA Function Enabled

ACPI Standby State S1/POS

Call VGA at S3 Resuming Disabled

USB Wakeup From S3 Disabled

Power Management/APM Enabled

Power/Sleep LED Single LED

Suspend Time Out (Minute) Disabled

Display Activity Ignore

CPU Critical temperature Disabled

Power Button Function On/Off

After AC Power Loss Power Off

Set WakeUp Events
------------------------------

Wake Up on Ring Disabled
Wake Up on PME Disabled (unless you use this feature. Also set to enabled for WOL)
Resume On KBC Disabled
Wake Up Key Any Key
Wake Up Password N/A
Resume on PS/2 Mouse Disabled
Resume By Alarm Disabled
Alarm Date 15
Alarm Hour 12
Alarm Minute 30
Alarm Second 30

===================
PnP/PCI Configurations
===================

Plug and Play Aware O/S No (Especially for Windows 2000 and Windows XP)

Clear NVRAM No (Set One time only to Yes After Installing New Hardware or Moving PCI Cards Around)

PCI Latency Timer 64 (Set Higher for better PCI performance reduce if having sound or LAN problems)

PCI IDE BusMaster Enabled

Primary Graphics Adapter AGP for AGP card - PCI for PCI video card)

PCI Slot 1 IRQ Auto*
PCI Slot 2/5 IRQ Auto*
PCI Slot 3/6 IRQ Auto*
PCI Slot 4 IRQ Auto*

===================
Integrated Peripherals
===================

Floppy Disk Controller Auto

Serial Port 1 Auto

Serial Port 2 Auto

Serial Port 2 Mode Normal

IR Pin SelectIRRX/IRTX

Onboard Parallel Port Auto

Parallel Port Mode ECP (For some Printers you may need to set as Bi-Dir or EPP)

EPP version N/A

Parallel Port IRQ Auto

Parallel Port DMA Auto

Onboard Midi Port Disabled

Onboard LAN Enabled (Disabled if using PCI LAN card)

Onboard LAN PME Enabled (Disabled if using PCI LAN card)

AC’97 Audio Disabled (if using PCI sound card)

MC’97 Modem Disabled

USB Controller All 6 USB Ports

USB Legacy Support Disabled (some people with legacy USB devices may need to enable)

Port 64/60 Emulation Disabled

===============
PC Health Status
===============

Chassis Intrusion Disabled

CPU Fan Detect Enabled (set to disabled BEFORE shutting down to install any PSU powered CPU fan)

======================
Frequency/Voltage Control
======================

Spread Spectrum Disabled (return to default setting to troubleshoot EMI problems)

CPU FSB Clock 133 Set to the rated FSB allowed by your CPU (133 for most of you) Only adjust higher for overclocking - check your RAM timings are at SPD and frequency is at Auto before adjusting above 133

CPU Ratio Auto (only adjust if you are an advanced overclocker

CPU Vcore (V) Auto

DDR Voltage (V) Auto (set to 1.6 if you have RAM instability)

Termination Voltage Auto

AGP Voltage (V) Auto

Zover ik het heb kunnen vinden zou je met deze settings je bios moeten instellen,. ik denk alleen niet dat het de oplossing is. Maar de mogelijkheid om het te testen heb ik niet meer,..*D dus ik wacht het wel af wat je bevindingen zijn,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Oke, thnx for the hard work....Ik zal thuis ff kijken, ben nu op werk dus....If i found out something, you'll guys be the first to hear.....! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Als ik die instellingen gebruik wil WINDHOOS ook niet meer booten :S, BSOD komt wel :P, maarja, dat willen we niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
MSI KT4 Ultra Fisr
Athlon XP 2400+
512 MB DDR333
Hercules Radeon 9700
80 GB, Maxtor 8MB 7200 RPM
350 Watt voeding

Ik heb deze PC nu half jaar en heb er nix geen problemen mee.
Dus dat de KT400 brak zou zijn is onzin, als dit zo zou zijn moet iedereen er last van hebben.
Het is misschien geen ideaal bord voor overclockers maar het is een goes en stabiel bordje.
Ik zou hem niet willen missen :-P

The one you cant see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Laatst online: 19-05 08:48
Als MSI slecht zou zijn zou het wel niet meer verkocht worden.
Dat jij nu toevallig 1 van de ongelukkig bent met dit bord met problemen helaas.

Maar MSI is niet per definitie slecht, dus als jouw voorkeur ergens anders naar toe gaat koop dat dan voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al dacht. Dat het niet veel zou helpen maar goed een maal geprobeerd is nooit mis geschoten. Voor de gene die offtopic wil discusseren,.. Mensen ik gaat niet op jullie in.
Als ik weer wat tegen kom meld ik me weer,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Oke, ik weet het ook niet meer, als ik ook maar iets in de bios verander met een aantal MHz'jes, dan werkt het niet meer (BIOS RESET), dan wel MHz omhoog zetten....Naar beneden is altijd goed :)....maja....dat willen we niet ja....Dus...Hulp is gewenst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog ff verder wezen speuren,.. Ik heb ook ff in een andere bios gekeken,..
IRQ3=>USB controller.
IRQ4=>Ethernet nic.
IRQ7=>USB controller.
IRQ10=>Soundcard onboard.
IRQ11=>Vga Bridge.
IRQ12=>USB controller.
Misschien helpt dit ?
Vanuit oud abit biosje :
IRQ 14/15 => IDE Controller.
IRQ 10 => Serial Bus.
IRQ 12 => Multimedia Device.
IRQ 10 => Network controller.
IRQ 11 => Display Controller.

Als je pauze break doet tijdens boot,.. Komt zo'n schema naar voren.
Staat daar tussen IRQ 3 ,4 en 5 dubbel bedeeld,..??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 21:31:
Zoals ik al dacht. Dat het niet veel zou helpen maar goed een maal geprobeerd is nooit mis geschoten. Voor de gene die offtopic wil discusseren,.. Mensen ik gaat niet op jullie in.
Als ik weer wat tegen kom meld ik me weer,..
Meningen en ervaringen verschillen gelukkig.
Er zijn altijd mensen die slechte ervaringen hebben met hardware, echter de KT400 staat er ( voor zover IK weet) niet om bekend dat het een zeer slechte chipset is, evenals de KT4 Ultra FISR.
Dus als jij er slechte ervaringen mee hebt betekend dat niet dat mensen die er wel mee kunnen werken het eens moeten zijn met jou.

The one you cant see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey NetX,..

Heb je nog gekeken in de bios ? naar de settings ?
Als je pauze break doet tijdens boot,.. Komt zo'n schema naar voren.
Staat daar tussen IRQ 3 ,4 en 5 dubbel bedeeld,..??
Of heb je het bord ondertussen dan toch maar terug gebracht bij Alternate,..?
Of maak ff een schema zodat ik naar de bios settings kan kijken ? Waaronder je IRQ's staan verdeeld,.. Want het bord wat ik had,.Is al geruild voor een ander bord waarmee me combinatie al weer 2 weken ondertussen staat te rammelen en te pompen,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Slot 3 Firewire Controller IRQ 11
Slot 3 Multimedia Device IRQ 10
Onboard RAID Controlleren IRQ10
Onboard USB Controller IRQ 10
Onboard USB Controller IRQ 5
Onboard IDE IRQ 14,15

Slot 3 Input Device
Slot 6 Communications Device IRQ 5
Onboard Ethernet IRQ 5
Onboard USB Controller IRQ 5
Onboard USB Controller IRQ 11
AGP VGA IRQ 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die blue screens, Ik heb de kt4V, en ik had het probleem ook dat ik tijdens en na de installatie van MS-Windows steeds blue screens kreeg. Dit bleek een Harddisk probleem te zijn, Sommige haddisks hebben S.M.A.R.T. compatibiliteit van het moederbord nodig, check eens of deze aan staat in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S.M.A.R.T. is een hardware matige optie op het bord zodat je vanuit je hardware een backup maakt,.. dus de bios maakt een .bin file aan.. op je schijf.
Dit kan geen failure kan veroorzaken.. tijdens een install van XP.
Standard op het KT4 borden van msi staat dit disabled. Het is niet eens aan te raden want het terug vinden van de gebackuped sectoren,. is nog lastig en neemt veel ruimte op je schijf in,.... Wat ik zou doen is of de Slot 6 Communications Device IRQ 5 en de Onboard USB Controller IRQ 5 disablen. Misschien dat dit het euvel is,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humzz kwam nog iets tegen,..:

1. AGP8x

When AGP 8x card is used, the AGP speed select in the BIOS will be dimmed out & it will run as AGP 8x mode.

This simple hack can disable motherboard AGP8x auto-detection and allow manual changes to AGP4x, by insulating MB_DET# (pin A11) and GC_DET# (pin A3) on the AGP card with a scotch tape. link here. [Thanks to zfrogz]

KT4 only supports 1.5V AGP4x and 0.8V AGP8x display cards. The system will not boot if plugged with 3.3V display card.
1.5/3.3V Autosensing cards are not guaranteed to work, like the Kyro cards. (Bas)

Note: Many benchmark results show AGP8x has no performance advantage over AGP4x. It isn't worth spending the time to get the card running at AGP8x. As long as your card can run at AGP4x, you have 99.9% performance out of your card.

2. Radeon 9700

Official statement from MSI :
KT4 Ultra was tested OK with ATI Radeon 9700 in MSI lab.

Some applications incorrectly detected the card as AGP2x. (refer to [1] knowing that this board only supports AGP4x and AGP8x). ATI addresses this issue here. Other tools like PowerStrip correctly shown AGP8x.

Detail discussions were taken place here. The current workaround is :

* do not install or uninstall any VIA AGP drivers, including those in VIA 4-in-1 drivers.

Thanks to everyone contributed to the KT4 vs Radeon 9700 thread.

We assume Radeon 9700 Pro, 9700, 9500 Pro and 9500 should work flawlessly with KT4 Ultra as virtually no complain report against these products at the moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Maar moet je de IRQ van de Videokaart niet als enigste IRQ zien? alleen 11? of kan het ook dat het meerdere keren voorkomt voor een videokaart, want ik heb wel eens gelezen dat, dat ook problemen kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 00:01:
S.M.A.R.T. is een hardware matige optie op het bord zodat je vanuit je hardware een backup maakt,.. dus de bios maakt een .bin file aan.. op je schijf.
Dit kan geen failure kan veroorzaken.. tijdens een install van XP.
Standard op het KT4 borden van msi staat dit disabled. Het is niet eens aan te raden want het terug vinden van de gebackuped sectoren,. is nog lastig en neemt veel ruimte op je schijf in,.... Wat ik zou doen is of de Slot 6 Communications Device IRQ 5 en de Onboard USB Controller IRQ 5 disablen. Misschien dat dit het euvel is,..
das wel een leuke omschrijving van SMART maar klopt helemaal nix van ;)

SMART staat voor Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology, wat er op neer komt dat SMART diverse parameters van je drive kan meten - en je waarschuwt als er iets fout dreigt te gaan. Hiermee hopend dat je maatregelen kan nemen voordat je je data kwijt bent !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe,.. ik moet NJ helemaal in zijn gelijk stellen,.. vermoedelijk twee topic's door elkaar gehaald,..maar goed,..andere koek,.
Ik denk dat je bedoeld te zeggen dat er te veel IRQ'S worden verdeeld. waaronder op IRQ 11 een AGP VGA device. Je kan altijd proberen deze op een andere IRQ te laten draaien,. Of hem disablen.. Mocht je dan geen beeld hebben dan kan je er vanuit gaan dat dit device je agp aanstuurt,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Ja, dat snap ik wel, maar ik dacht dat je AGP alleen op 1 IRQ moest en niet op een gedeelde IRQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn MSI KT4 Ultra mobo! Na lang zoeken op internet heb ik het antwoord gevonden : Bij dit moederbord krijg je de FSB gewoon niet hoger als 142. Je zal je XP 2700+ dus niet ten volle kunnen benutten op dit moederbord, maar zal het maximum als XP2200+ kunnen laten draaien.
Dit is te wijten aan de northbridge die gewoon niet hoger kàn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Dit ben ik totaal niet met je eens, want ik krijg dit moederbord wel stabiel op 160 Mhz FSB, dus....dat ben ik niet met je eens. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NetXtreme schreef op 29 September 2003 @ 15:19:
Ja, dat snap ik wel, maar ik dacht dat je AGP alleen op 1 IRQ moest en niet op een gedeelde IRQ
Heb je het geprobeert ? om het op een eigen IRQ te zetten ??
En wat zijn dan de install bleu screens ??
Uh misschien een rare vraag heb je het bord op een andere voeding geprobeerd ??
Zo ja welk merk ?? en welke waardes heeft deze voeding ?? Output enzo,.. Watt

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb wel zoveel problemen met m'n KT4 Ultra!
FSB wil niet hoger dan 115 MHz!
Mijn 2000+ is dus lekker langzaam!
Als ik mijn FSB op 133 zet wil hij niet goed opstarten...
In het BIOS loopt hij vast, af en toe
BIOS resetten duurt wel 10 min. terwijl hij dat eerst deed in 1 sec :?
Ok, ik ben het echt MEGA ZAT!, ik stap over op Albatron, de KX600 Pro.
Ff zien wat die mij te bieden heeft, ik weet dat Albatron, MSI Makkelijk verslaat.
Dus... verder veel success met je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Ik heb nu een QTec DualFan 550 Watt en had een 300 Watt.....en de waardes liggen allemaal binnen de gegeven marge van GoT FAQ

[ Voor 36% gewijzigd door NetXtreme op 30-09-2003 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de PSU van 300 Watt er ook op geprobeert en deze gaf het zelfde resultaat,.. Je zal wel denken waarom vraagt ie het,.. Omdat ik met een aantal zaken bezig ben,.. en ik heb mail contact met iemand van MSI,.. die raadde me aan om de voeding na te kijken,.. De Q-TEC PSU word verwezen,.. als een slechte voeding,... op deze borden,.. Ik kan er helaas weinig aan veranderen maar dit word opgedragen vanuit MSI zelf,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Ik heb hetzelfde resultaat met die andere 300 Watt voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageer vanavond nog uitgebreider.

Ik heb zelf een MSI KT4V-L, XP1700+@2000+(*) 2*256 mb Infineon PC3200, Ati Radeon 9700 Pro, 40gb7200rpm ibm, 80gb5400rpm maxtor, brander en dvd-rom..

ik snap niet hoe jullie aan al die problemen komen, hij draait hier namelijk zo stabiel als een huis, wie weet heb je te strakke timings of gewooon verkeerde bios instellingen maar MSI is echt geen slechte mbo bakker imho.

(*)1700+@2000+, 166*10 dus 166 mhz Fsb is ook geen probleem op dit bord, het enige naardeel is dat je maar 1 reepje pc3200 erin kan doen omdat het anders op pc2700 werkt. maja dit mbo is voor mij maar een tussenstapje dus het is niet zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al eens alle on-board device's disabled zoals audio, RAID of andere toepassingen,..
usb enzovr. om te kijken of er een IRQ probleem aanwezig is op het bord ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Nou, onboard audio & firewire staat uit, maar S-ATA & netwerk staan aan, anders kan ik niet booten, netwerk kan wel uit, maar dat helpt ook nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik je er op antenderen dat dit probleem alleen voorkomt bij een installatie van XP home, XP pro..!! Probeer de installatie eens van Windows 2000 pro,.. Wat voor resultaat geeft dit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
Dit probleem doet zich voor bij alle windows versie's...
Zelfs bij het starten van Knoppix...nou ben ik geen fan van knoppix....

Ik draai al een poos op een FSB van 160 MHz, dit is volkomen stabiel, maar zodra die maar 1 MHz hoger komt, dan heb ik direct dezelfde problemen

Ook staat mijn MPS Table op versie 1.1 want versie 1.4 werkt ook niet goed...
Pagina: 1