[XP] Context menu in Verkenner is traag

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Sinds een aantal dagen is het zo dat als ik rechtermuisknop doe op een bestand (dus niet op een map) dat ik dan een aantal seconden moet wachten op het context menu. Ook bij het kopieeren van bestanden moet ik soms heel lang wachten voor ik kan beginnen. Tevens is het zo bij het dubbelklikken op bijvoorbeeld een MP3 of een TXT bestand.

Ik vraag me af wat Windows dan allemaal doet en waarom. Is dit uit te zoeken?
Heeft iemand een (mogelijke of directe) oplossing voor dit probleem?

Ik heb verder weinig software geinstalleerd. Systeem is verder behoorlijk snel en niet vervuild.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Heb je iets geinstalleed dat menu entries toe voegt aan dat contextmenu? Dit zou het wel kunnen wezen. Anders zou het wat hardware moeten wezen dat in de weg zit. Zo is bv. mijn cd brander rete traag qua reactie

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Er zitten wel dingen in het context menu, maar deze zitten er al heel lang.

Tevens heb ik deze hardware ook al een jaar lang, en sinds kort gaat het zo traag.

Verwijderd

heb ik ook wel eens last van gehad, xp opnieuw installeren helpt iig

Verwijderd

Hmmzz... ligt het niet aan de grafische instellingen?
De manier waarop XP sommige dingen soms probeert te ver"mooien" vernaggelt vaak ook de snelheid. Probeer een bij thema`s je instellingen te veranderen :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Herinstallatie zal zeker werken, maar is iets te makkelijk. Straks heb ik er weer es last van en weet ik nog steeds niet wat de oplossing is.

Verder heb ik die visuele instellingen gelijk na installatie van XP al bewerkt (zo snel mogelijk). Hier heb ik de vorige 5 weken niks aan veranderd.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08
Ik zou met sysinternals, en dan specifiek eens met RegMon, bekijken wat er zoal gebeurt. Of DiskMon. :)

Suc6, ik weet dat je het kan.

PS. aan je sig te zien is explorer ook niet helemaal lekker! "The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

[ Voor 33% gewijzigd door Arnout op 05-09-2003 19:59 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Uuhm, da's een hele goede. Ga ik gelijk proberen!
MetHod schreef op 05 September 2003 @ 19:58:

PS. aan je sig te zien is explorer ook niet helemaal lekker! "The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Och, krijg die fout +/- 500 keer op een dag, maar boeit me niks hoor. Heb liever dat ik niet 2 seconden hoef te wachten op een menu dan dat ik normaal met geheel Windows kan werken.

Net als deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Type gebeurtenis:   Fout
Bron van gebeurtenis:   Disk
Categorie van gebeurtenis:  Geen
Gebeurtenis-ID: 7
Datum:      13-8-2003
Tijd:       14:32:05
Gebruiker:      n.v.t.
Computer:   %error_reading_registry_data%
Beschrijving:
Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D.

[ Voor 97% gewijzigd door jelmervos op 05-09-2003 20:08 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ah! Gevonden. Op het werk heb ik deze week Ghost Explorer gebruikt. Deze draaide ik vanaf een share (stond op een server). Ghost Explorer had allemaal registry key's achter gelaten waaronder context menu toevoegingen en extensie registraties.
Windows probeerde nu deze share te benaderen maar ben niet verbonden met het netwerk van m'n werk.

Na het verwijderen van deze registry key's is alles weer goed! Niks herinstallatie dus, misschien een paar minuten werk en de "hint" van MetHod!

Bedankt voor het meedenken. ( :P )

Verwijderd

hmm da's jammer, ik heb hetzelfde probleem maar nog geen oplossing gevonden. Had winxp opnieuw geinstalleerd maar na een dag weer alles mis.
Pagina: 1