Toon posts:

Eminent adslmodem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk hebben wij nu een nieuwe internet lijn liggen en hiervoor willen we een router hebben met 1 wireless accespoint en 4 utp uitgangen.
Ons oog is gevallen op en eminent router met firewall/switch.

dit is wat eminent vermeld op de site is niet veel helaas:

EM 4103 - Adsl modem en 4 poorts router/switch annex-b
Deze 4 poorts ADSL router beschikt over een ingebouwd firewall alsmede een ingebouwd ADSL modem voor ‘high speed’ internettoegang via analoge lijn.
Voorzien van vier 10/100Base-T ethernet poorten (RJ45) en één USB poort. Tevens voorzien van netwerkconfiguratie middels DHCP. NAT en IP filter functies bieden een natuurlijke firewall bescherming voor uw computers.

Maar nou is mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met deze modem/router.
Of hebben jullie andere mening want me besluit staat nog niet vast dus als iemand zegt van je kan beter hier is kijken want die is beter of utigebreider.

alvast bedankt voor de moeite

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand???

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Kicken binnen 24 uur wordt niet altijd op prijs gesteld, hou daar rekening mee ;) Wij hebben bij een aantal kleine bedrijven deze Eminent routertjes geinstalleerd. Ze werken in principe wel aardig, configuratie zoals gebruikelijk bij dit type apparatuur gewoon via een browser. Functies zijn niet al te uitgebreid, maar vergelijkbare routers in dezelfde prijsklasse bieden vaak niet veel meer.

Wel had ikzelf een probleem, dat als ik het IP adres van het apparaat wilde wijzigen, ik dat in een paar gevallen alleen goed voor elkaar kreeg via een telnet sessie in plaats van via de browser. Firmware probleem of zo. Maar na installatie eigenlijk nooit geen problemen mee.

Dus als je een voordelige ADSL router wilt die voor een kleiner netwerk de verbinding deelt zul je hiermee aardig vooruit kunnen :)

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

ADSL modem voor ‘high speed’ internettoegang via analoge lijn.

dan moet je toch de annex A hebben, niet de annex B :?