Toon posts:

Win 98 SE vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk mijn oude pc met Celeron 400 en bus snelheid 60, ram 256 weer eens vers gemaakt. Al sinds ik dat ding heb heeft hij last van vastlopers.....veel downloaden...programma lang draaien...bestand via USB overspelen en dan komt alles tot een totale reset. Mobo p6exp-me.
Nu verse windhoos ook weer
Zit zelf in de richting van slecht geheugen te denken...
iemand die graag meedenkt ??

mag aan gesleuteld worden; is probeer en trial en error pc
bedankt !
dante

ps hoop dat ik op het goede forum zit

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

windowsupdate gedaan? zonder update is win98 nl helemaal instabiel :P

Verwijderd

Topicstarter
hehe
tuurlijk alleen alle essentiele update gedaan !

bedankt voor de link naar testers !!!

Verwijderd

1 voeding zal het wel niet aan liggen,zo een celeron trekt niet veel ,als je die dus al vervangen hebt (of een andee geprobeerd hebt vergeet dat probleem dan maar)
2 geheugen MOET je zeker testen of ff vervangen door wat geleend spul (pc66 is trouwens echt goedkoop te krijgen 2,50 euro ofzo-zowieso moet het minimaal pc66 ram zijn aangezien de bussnelheid 66mhz en niet 60)
3 als dit niet werkt heb je waarschijnlijk een gare plank, ecs was in die tijd vaak niet erg betrouwbaar(in ieder geval komt volgens mij de slechte naam uit die tijd)
4 deze plank zou ook evt heel mischien een verkeerde bios/of verkeerde chipset kunnen hebben, heb dit ooit met een msi plank meegemaakt ik had een ms6156 bx plank .van dit geval had je nog een ms 6156 via en een ms 6156 zx versie van.Bleek na heel lang gezeik en vage vastlopers dat onder de northbridge koeler op mijn bx plan een zx chipset zat
had als gevolg dat ie het videokaartgeheugen niet boven de 4meg kon aanspreken met vastlopers als gevolg (ook in windhoos)
succes

Verwijderd

Ik heb na ruim een jaar problemen met W98 en later XP een nieuw geheugenbankje geplaatst en alle foutmeldingen zijn verdwenen, machine 4x zo snel. Memtest gaf geen fouten aan. (voor de zekerheid nog een schone install van XP gedaan.
Pagina: 1