2k Server -> software lijst verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 16:50
Okee... hier een probleem waar ik ff geen raad mee weet:

Op een Windows 2000 Server is op de een of andere vage manier (na 2 jaar prima te hebben gedraaid) de gehele inhoud van het configuratiescherm -> software verdwenen. De server draait echter nog wel prima (zowel Active directory als het internet share gebeuren, waar de server voornamelijk voor wordt gebruikt). Het probleem is echter dat Norton Antivirus Corporate edition niet meer wil updaten, en opnieuw moet worden geïnstalleerd om dit probleem te verhelpen. De enige manier om het te verwijderen is echter via configuratiescherm/software/verwijderen. (voor zover ik weet, andere tips welkom!)

Ook viel mij op dat de Windows Updates niet meer geïnstalleerd kunnen worden!
(zowel via de update link in het start menu, danwel handmatig)

Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken?? Mijn vermoeden gaat toch uit naar een virus, echter heeft NAV volgens de laatste logs geen enkel virus gevonden de laatste paar maanden.

Het grote probleem is dat deze server 24/7 wordt gebruikt, en dus niet te veel offline mag zijn. Dit weekend heb ik de server tot mijn beschikking dus alle tips zijn welkom!

Verwijderd

Ben wel benieuwd door wat dit kan zijn veroorzaakt,
een kennis van me had dit ook op Windows XP.

(Bij deze kennis, functioneerde verder alles nog 100%, alleen die software lijst was bijna leeg)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 10:50 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

is de inhoud van program files nog wel gevuld of zie je hier ook niets meer?

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
:-/ dat zegt ie toch, ze zijn nog geinstalleerd op de schijf, alles doet het nog... Heb je topevallig een registerbackup ergens staan? Al die zooi staat in je reg opgeslagen als´t goed is, (weet zo niet precies waar, kan ´t ook niet voor je opzoeken want ik zit niet thuis). Je zou ook nog even in je Norton Systemw0rks directory kunnen kijken of daar niet een unwise.exe of whatever staat... Anders gewoon je norton directory deleten en in je reg zoeken op "norton" en alles deleten wat je tegen komt =) Dat zou moeten werken :P

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

WuSSiE schreef op 05 september 2003 @ 11:00:
:-/ dat zegt ie toch, ze zijn nog geinstalleerd op de schijf, alles doet het nog... Heb je topevallig een registerbackup ergens staan? Al die zooi staat in je reg opgeslagen als´t goed is, (weet zo niet precies waar, kan ´t ook niet voor je opzoeken want ik zit niet thuis). Je zou ook nog even in je Norton Systemw0rks directory kunnen kijken of daar niet een unwise.exe of whatever staat... Anders gewoon je norton directory deleten en in je reg zoeken op "norton" en alles deleten wat je tegen komt =) Dat zou moeten werken :P
nee hij/zij zegt Add remove programs is verdwenen. Als Program files leeg is moet je volgende rechten even controleren

Verwijderd

probeer eens een nieuwe IE te installeren (dit probleem heb ik al eens gehad in Win98 wat veroorzaakt werd door explorer.exe)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

hier heb ik in WinXp al eens last van gehad, en vorige week zag ik het ook op een Win2000 computer. die win2k computer heb ik genezen door SP4 erover te installeren waardoor een hoop system files werden vernieuwd.

die pc was echter volledig volgestouwd met spyware zoals GAIN en god weet wat nog meer. Het configuratiescherm was maar half zichtbaar en Netwerkomgeving en Program Files lieten een wit scherm zien dus ik vermoed dat een spyware programma maatregelen heeft getroffen om te zorgen dat het niet geuninstalled kan worden.
tip: werk voortaan niet meer onder een administrator account, dan geef je die rotprogramma's nl. ook de kans om herrie te schoppen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

heb je niet toevallig met de group policy zitten spelen en dat je het op de verkeerde accounts hebt toegepast

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

bruto

Druktemaker.

zoals dredge zegt, probeer eens een ie reinstall, vast een of andere gare patch die ruzie heeft met gare patch 2.

The more you know, the more you know you don't know.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

Jimbolino

troep.com

is toevallig niet de RPC service gestopt? (merk je aan dat je niet kan copy/pasten enz)
heb dit namelijk ook gehad, ik kon een aantal management consoles niet meer bekijken en geen windowsupdate meer...

als je sinds augustus al geen windowsupdate meer hebt gedraait is de kans groot dat je slachtoffer bent van het blaster virus

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Jagermyster
Okeej... iedereen alvast bedankt voor de tips, er zitten hopelijk een paar bruikbare bij... Zoals ik al zei, de server krijg ik dit weekend tot mijn beschikking en kan dan naar hartelust klooien :) Mocht de oplossing er bij zitten laat ik het zeker ff weten!

Verwijderd

Jagermyster schreef op 05 september 2003 @ 13:13:
Okeej... iedereen alvast bedankt voor de tips, er zitten hopelijk een paar bruikbare bij... Zoals ik al zei, de server krijg ik dit weekend tot mijn beschikking en kan dan naar hartelust klooien :) Mocht de oplossing er bij zitten laat ik het zeker ff weten!
Lukt vast wel, en anders moet je maar bellen kom ik ff langs om te kijken ofzo :)

• Jagermyster
UPDATE :)

Het probleem zit hem idd in de RPC service, deze stopt er na ongeveer 2 a 3 mins mee. Overduidelijk dus het Blaster virus, en na wat speur werk blijkt het de W32.HLLW.Raleka variant te zijn.... vandaag maar eens kijken hoe dit kreng te verwijderen, gister niet meer aan toe gekomen :)
Iedereen bedankt zover, mocht je nog bruikbare tips hebben voor een removal oid, ze zijn welkom :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

www.symantec.com staat genoeg removal tools op.
Pagina: 1