clients verplichten de proxy te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Wij hebben een netwerk met DHCP hier op kantoor draaiende op een win2000server computer.

Nu hebben wij ook een proxyserver draaiende op redhat staan.

Om mensen de proxy te laten gebruiken moet je in de browser de proxy instellen. Helaas weet iedereen hoe je dit kunt omzeilen. Weet iemand of en hoe je de clients kunt verplichten om de proxy te gebruiken omdat anders heel internet niet werkt?

Ik heb de zoekfunctie geprobeerd maar de resultaten komen tegenwoordig zo rot op mn scherm. Kon het daar niet vinden.

Hop,hop,hop!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Ehm ja kan in de dhcp server instellen dat ze geen DNS en Default Gateway krijgen toegewezen. Dan moeten ze volgens mij wel via de proxy! :) weet het nie zeker!

Verwijderd

En geen routering op je gateway naar het Internet instellen
En de firewall (die is er vast) die de Internet toegang regeld van de juiste rules voorzien waardoor er geen verbindingen van binnen naar buiten mogelijk zijn !

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:26
Ik heb zelf hier in mijn netwerk ook een SQUID proxy draaien voor http en daarbij poort 80 doorgemapt naar 3128. Dan heb je dus een transparent proxy voor je HTTP- verkeer. Als het geen HTTP-proxy is, zeg dan even welke je wel gebruikt?

Misschien is het een optie om de firewall in te stellen dat hij geen connecties accepteert op elke poort die NIET van de proxyserver is.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• basset
De firewall en router kunnen wij niks mee doen. Deze wordt vanuit Ierland geconfigureerd en mogen wij niks mee.

Heel vervelend aangezien ze daar wel meer van dit soort dingen weten dan ik, maar toen ze besloten om een proxy neer te zetten dachten ze dat het wel zou werken door het via instellingen in de browser te doen, waarvan iedereen dus weet hoe je die uit moet schakelen

Verder is mijn kennis van netwerken nou niet supergoed, maar weet ik er nog altijd meer van dan wie dan ook hier :?

Tijd voor cursussen heb ik al gezegd willen ze hier een fatsoenlijk beheer hebben

Verder heb ik geen idee wat voor proxy het is. Tis gewoon een linux pc waar iets op draait.

[ Voor 8% gewijzigd door basset op 05-09-2003 10:43 ]

Hop,hop,hop!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Via een .ins file (internet configuration file) het proxyadres invullen in IE en dan alle invoer blokken (zodat de keuzevakken greyed out worden). Kan volgens mij met de IE Administration Kit (of iets dergelijks).

Battle.net tag

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

samo

yo/wassup

[bijdehandte netwerkn00bmode]
Kan je zelf geen firewall zetten bij jullie verbinding naar ierland?
Dan kan je daar de regels op toepassen...
[/bijdehandte netwerkn00bmode]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Als Ierland alles beheerd en configureerd ben je misschien wel niet degene die bij jullie (filiaal)verantwoordelijk is voor de security en de Internet toegang? >:)

• basset
Nee ik denk het niet. Het is een gewone huurlijn. (we hebben 2 cisco routers, waarvan er 1 alleen voor internetverkeer gebruikt wordt. 2 Modems en een hele kluwe aan kabels. Ik ga liever niet rommelen aan de verbinding.

Hopelijk krijg ik nog antword uit ierland, maar omdat zij zo de proxy geinstalleerd hebben heb ik daar weinig vertrouwen in.

Hop,hop,hop!

• basset
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 10:49:
Als Ierland alles beheerd en configureerd ben je misschien wel niet degene die bij jullie (filiaal)verantwoordelijk is voor de security en de Internet toegang? >:)
Dat ben ik ook niet, maar ik moet wel zorgen dat mensen de proxy gebruiken om bepaalde sites uit te schakelen. Zeker de laatste weken worden we helemaal gestoord van de virussen en netwerkvervuiling dor groot dataverkeer.

Bovendien ben ik al een paar keer uit mn slof geschoten omdat het Not-done is om een sexsite open te hebben staan al dan niet door popups. Zeker als er andere bedrijven ook rondlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door basset op 05-09-2003 10:53 ]

Hop,hop,hop!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Al eens gedacht aan een policy?
Wat voor Directory gebruiken jullie?
Wanneer dit AD of NDS (met ZfD) is, dan kun je eenvoudig m.b.v. een policy de registry key van de proxyserver pushen naar de gebruikers, evt. met een scheduling die iedere minuut deze key toestuurt. Eens kijken wie er de langste adem heeft. Jij, of de mensen die iedere minuut hun proxy moeten aanpassen ;)

Make music, not war

• basset
Klinkt goed maarehhhhhh...........HUH? :?

(je ziet het, ben een leek op dit gebied :))

Hop,hop,hop!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

basset schreef op 05 September 2003 @ 10:53:
[...]
Dat ben ik ook niet, maar ik moet wel zorgen dat mensen de proxy gebruiken om bepaalde sites uit te schakelen.
Dan moet jij er ook voor kunnen zorgen dat ze niet buiten de proxy om kunnen en als ze jou daartoe niet de middelen geven en het wordt ook niet vanuit Ierland gedaan, dan meldt je dit netjes (schriftelijk met bevestiging) aan je chef. Daarna ben jij ingedekt als er problemen komen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:20

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

basset schreef op 05 September 2003 @ 11:42:
Klinkt goed maarehhhhhh...........HUH? :?

(je ziet het, ben een leek op dit gebied :))
Je kunt wel ff een traininkje bij me volgen ;)
Ik geef nl. o.a. Microsoft en Novell trainingen.

Kijk even of je Zenworks for Desktops (ZfD) gebruikt en zo ja, welke versie. Zo nee, dan schaf je 'm ff aan ;) want het is een SUPER pakket. Hij wint alle vergelijkende testen: http://www.nwfusion.com/reviews/2003/0210bgnetr.html

Vervolgens kan ik aangeven hoe je zo'n registry key naar de gebruikers toe forceert (zonodig iedere minuut).

Wanneer je geen Zen gebruikt, dan kun je altijd nog de registry key via een Microsoft policy sturen. Alleen het schedulen is niet hun sterkste kant.
Gebruik je ook Active Directory?

Make music, not war

Pagina: 1