Korte inleiding: ik heb Mandrake 9.2 geinstalleerd, maar de LILO daarvan 'pakt' niet tijdens het opstarten. Na een hoop klooien ben ik erachter gekomen dat als ik RedHat erop zet, dat ik dan tijdens de installatie het bootmenu kan aanpassen, dus daar heb ik /dev/hdg1 en /dev/hdg5 ingezet. Als ik nu in de RedHat-GRUB voor /hdg1 kies, kom ik in de Mandrake-LILO uit, en kan ik Mandrake opstarten. Niet logisch, maar het werkt(e).
Gisteren heb ik Windows erop gezet (dual-head functionaliteit van mijn videokaart, dus noodzaak
), en vandaag weer RedHat om Mandrake te kunnen opstarten. Helaas ben ik in het installatieproces vergeten de extra partities aan GRUB toe te voegen, en ik wil dat nu na afloop doen. Maar ik kan nergens iets vinden om dit 'op z'n Windows', ofwel grafisch, te doen. Dit vind ik wat veiliger dan grub.conf aan te passen met waarden die ik zal moeten gokken.
Is dit mogelijk? Kan nergens (onder RedHat, GoT, Google) iets hierover vinden, enkel 'pas .conf aan'...
Gisteren heb ik Windows erop gezet (dual-head functionaliteit van mijn videokaart, dus noodzaak
Is dit mogelijk? Kan nergens (onder RedHat, GoT, Google) iets hierover vinden, enkel 'pas .conf aan'...