Muis werkt niet onder Linux. Hoe te navigeren me toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Zoals in de topic al staat.

Hoe navigeer ik binnen linux met het toetsenbord??

Ik heb RedHat 8.0 geinstalleerd binenn VMWare en heb bij de installatie gekozen voor een Logitech USB Optical mouse. (aangezien ik die ook daadwerkelijk heb leek me dit een logische keuze)

Bij het installeren kan ik WEL de muis gebruiken, na installatie en restart blijft de cursor stug op z'n plaats hangen.

Mijn vraag is dus: Met welke toets(en) kan ik het start menu benaderen zodat ik een andere muis kan kiezen.
(ik heb op dit moment geen andere muis voor handen, anders had ik het op die manier wel geprobeerd)

Verwijderd

als je boot met
"kernelnaam vga=normal /s"
kun je inloggen zonder grafische schil.verander dan in xf86config-4 je muis in
/dev/input/mice.dan zou het moeten werken.
(aangenomen dat je de juiste kernelmodules laad,usb enzo)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 08:54 . Reden: aanvulling ]

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
ok, thnx!!

Verwijderd

correctie moet zijn
code:
1
kernelnaam vga=normal s

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Aangezien je RedHat draait zou je ook ff als je in "het grafische gedeelte waar je muis hangt" zit ff CTRL+SHIFT+ALT+F1 kunnen doen. Vervolgens kan je inloggen in een nieuwe console. Tik nu het commando: kudzu

Nu gaat ie naar nieuwe hardware zoeken, ik denk dat dit ook wel gaat lukken. Als je een scrollwheel hebt zal die nog niet gaan werken, en dan moet je wel in je XF86Config gaan klooien ja. Wat je moet instellen kan je dan wel weer simpel op google vinden. Succes! :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Ik kan er vanavond pas weer naar kijken, maar in ieder geval alsvast bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1